Met of zonder rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:12

hoi

ik rijd zonder cap als het warm is want ik ga anders heel erg zweten, omdat de pony waar ik op rijd lanzaam is, en hij haalt ook nooit wat uit dus

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:17

ik rijd nooit zonder cap, behalve laatst toenw a sik me cap vergeten...

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:31

Ik rijd ALTIJD met cap, gewoon voor de veiligheid. 't Heeft niets te maken met of je goed kunt rijden vind ik.. Scheve mond\ 't Heeft te maken met 'domheid' Knipoog

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:36

mensen die zonder cap rijden zijn gewoon ongelofelijk dom!en kunnen echt niet beter rijden dan jou hoor!en als je een ongelijk krijgt en je rijd zonder cap dan is de schade aan jezelf veel groter en te tweede de verzekering vergoed het niet!dus doe jij nou maar lekker verstandig en blijf met cap rijden! *LOL*

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 16:48

ik rijd atijd zonder cap Schijnheilig , en het is heel fout i know! Op de manege reed ik altijd met cap maar de laaste jaren zonder bandje om Schijnheilig ook heel erg! Maar sinds dat ik op hol geslagen ben met een buitenrit (gewoon stappen op de weg) heb ik mij voor genomen om altijd met cap te rijden, vandaag ging ik dus naar butien, en ja hoor ikw as mijn cap vergeten tja dan maar zonder cap, maar veilig voelde ik me niet!!! Maar ik rijd zowel los als in de les zonder cap en ik weet dat ik eht moet veranderen. maar als ik de eerste keer op mijn verzorgpaard ga ga ik wel met cap omdat ik niet vertrouw!!! maar ik weet het ik moet het aan leren!!! Haha!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 16:58

Ik rijd altijd zonder cap,behalve met les op de manege of binnenkort bij de ponyclub.Ik vertrouw nelson daar wel in,als ik dat niet deed reed ik ook niet zonder cap.
Maar ik ben ook wel iemand die wel een risico durf te nemen.Ik heb toen es een buitenrit gemaakt ook zonder cap.En die paarden konden keihard galopperen(had ik niet verwacht van die fjorden)
Maar ik zeg altijd "en als ik eraf val en dood ga,ga ik dood terwijl ik hetgene deed wat ik het liefst deed"

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 17:03

Ik rijd altijd met cap! Val er namelijk vaak genoeg af!! Schijnheilig Hoewel, de laatste tijd gaat het aardig! Haha!

kian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 17:04

Citaat:
Maar ik zeg altijd "en als ik eraf val en dood ga,ga ik dood terwijl ik hetgene deed wat ik het liefst deed"

Klinkt allemaal leuk, maar die gedachte veranderd wel als je op de intensive care van het ziekenhuis wakker wordt met een breuk in je schedel! Paardrijden is leuk, maar waarom zou je het risico gaan lopen dat dat het laatste is wat je doet. Zet je je cap op, kun je het morgen misschien ook nog en dat lijkt me leuker dan dat het al de laatste keer was.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 17:29

Mijn cappie ligt onder een dikke laag stof in de kast. Laatste keer dat ik hem droeg... Verward Geen idee.
Heel slecht en heeeel fout. Iedereen heeft tenslotte braaf een cappie op en das heel verstandig.
Ergens is het dom van me, maar ikzit er totaal niet mee. Als ik val is het dom en mijn eigen schuld. Gelukkig is het mijn eigen hoofd Haha!

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 18:23

Bij de manege waar Ling staat is het verplicht voor iedereen.
Maar als het niet verplicht zou zijn zou ik het nog doen.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:04

Ik moet op de manege met cap rijden, maar ik vind het vreselijke dingen, dus als het even kan doe ik ehm af. Lachen

Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 20:16

Ik heb mijn cap altijd op, binnen en buiten.
En het is echt niet zo dat je zonder cap veel beter kan rijden hoor! Het rijd gewoon wat lekkerder vind ik zelf, (ik heb een paar keer stiekum zonder cap gereden! Haha! ).
Maar ik vind het zelf niet zo veilig, aangezien ik een paar keer tegen het schot aan ben geknalt vind ik met wat veiliger.
En op de manege is het boven de achtien niet meer verplicht.

*Stallie*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 20:39

ik rijd meestal met cap !!!
en je weet maar nooit de ene keer doen ze gek en de andere keer weer niet !!!! en bij ons in de les is het ook verplicht om met cap te rijden en het wordt nu ook aangeschaft!!!!! *LOL*

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:24

Ik rijdt alleen in de les met Cap (verplicht) en sinds vandaag ook met buitenritten waarbij ik over de weg moet. In de les rijd ik met een casco veiligheidscap, en buiten met een engelse. Verder rijd ik altijd zonder cap, ook als ik gewoon achter stal ga rijden (dus niet over de weg)

Largos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:27

Ik rijd altijd met CAP, eigenlijk vor de veiligheid.
Mijn pony's en paard staan trouwens op een manege en daar moet je verplicht met cap rijden. Als ik zonder mocht rijden deed ik dat denk ik wel. Dat staat een stuk stoerder! Haha!
Eigenlijk niet echt slim! Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:32

Heerlijk, meteen dat gezeik over "dom" en onverantwoordelijk enzo. Zou wel eens willen zien of alle schijnheiltjes 'm echt altijd op hebben..... (er zitten er ongetwijfeld ook een hoop bij die 'm echt elke dag dragen, maar volgens mij wordt er in topics als deze behoorlijk aan 'imagebuilding' gedaan) Schijnheilig
Overigens ben ik 30 dus oud en 'dom' genoeg om te beslissen of ik iets op m'n eierdoppie zet of niet *LOL*

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:35

hoi,
bij ons op de manege moet je een cap op, zowel onder als boven de 18. ik vind het eigenlijk wel goed want wij hebben best wel paarden die heel erg kunnen flippen *LOL* . ik denk wel dat ik met cap zou blijven rijden als het niet moest. gevaar zit in een klein hoekje...

zita

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:36

Ik rijd nooit met cap, alleen tijdens de springles op de manege, dan is het verplicht.
In de 17 jaar dat ik paardrijd ben ik nog nooit op mijn hoofd gevallen.

Ik ben veel meer voorstander van een bodyprotector, maar daar hoor ik niemand over Schijnheilig . Die vind ik nuttiger dan alleen een cap op je hoofd!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:51

Sonja, zullen vast wel een paar Schijnheilig bij zitten.

Maar even overmezelf. Ik heb hem BIJNA altijd op maar zo nu en dan een keertje niet omdat het er niet van komt. (als ik bij andere mensen rijd bv)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:53

Is bullshit Steef, bij een ander kan er net zo goed wat gebeuren als thuis. Cappie in de auto gooien is niet zo heel veel werk. Dus je weet wat je bent!
*LOL* *LOL* *LOL* ----> Schijnheilig Hahahaha!

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 12:47

Ik ga echt waar eerlijk zijn. Als ik thuis rijd en in mijn privélessen rijd ik altijd zonder cap. Wanneer ik naar de trainingen van de LRV ga en natuurlijk ook tijdens de wedstrijd draag ik hem altijd!
Over het algemeen is het zo dat wanneer ik met mijn paard op vreemd terrein kom en waar veel andere paarden zijn draag ik een cap!

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 16:16

Ik rijdt MET. Vind ik wel zo veilig. Met cap had ik eens een lichte hersenschudding en wil dat niet nog eens. Ik draag wel gewoon de oude fluwelen cap en niet de nieuwe fietshelm modellen. Ik vind ze niet mooi en ook een beetje duur.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 17:11

ik rijdt met
eerst voelde ik me onveilig zonder toen eerst gedaan en niks gebeurd en toen deed ik heel soms dus zonder
maar sinds ik gevallen ben met cap doe ik ALTIJD mijn cap op
ik ben van mening dat er altijd wel iets kan gebeuren

Ziggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 23:54

Citaat:
Op 2001-11-03 21:32, schreef Sonja:
Heerlijk, meteen dat gezeik over "dom" en onverantwoordelijk enzo. Zou wel eens willen zien of alle schijnheiltjes 'm echt altijd op hebben..... (er zitten er ongetwijfeld ook een hoop bij die 'm echt elke dag dragen, maar volgens mij wordt er in topics als deze behoorlijk aan 'imagebuilding' gedaan) Schijnheilig
Overigens ben ik 30 dus oud en 'dom' genoeg om te beslissen of ik iets op m'n eierdoppie zet of niet *LOL*

Ik ben dus ook zo'n dom "oudje", ik ben 34 en rij nooit MET cap. Ik heb er niet eens eentje. En ook vind het me eigen stomme schuld als ik zou vallen. Nou ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik al jaren niet meer ben gevallen *LOL* En ik vertrouw Nena compleet, dus ik vind het ook niet echt noodzakelijk.

gr. Ziggy