Ik heb hulp nodig!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:42

Ik zou je echt wel serieus genomen hebben, maar de manier waarop jij reageert vind ik niet echt serieus....
Er worden gewoon vragen gesteld, maar jij draaide er steeds omheen, dan is het niet zo raar dat mensen argwaan krijgen...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:45

Arabianlove schreef:
Cissie, het idee van iemand een paard te leen vragen. DAT is dus een van mijn ideeen. Maar vind maar zo'n iemand! Daarom zet ik een bericht. Voor de mij is het voor de rest ook afwachten met wat mensen eigenlijk bereid zijn om hierin te steken. (kennelijk niet zoveel, helaas. Dus zal het uiteindelijk wel met een kleine moeten doen). Maar ik geef niet op. Zo ben ik niet. En ik vecht voor wat ik wil en krijg daardoor ook sneller dingen voor elkaar dan andere mensen.

Ook dat zal niet gemakkelijk zijn, maar als je echt doorzet en haalbare doelen steld.....dus geen luchtkastelen moet het lukken.

Bedenk een goede motivatie waarom mensen hun paard aan jou project zouden willen lenen.
Ik denk dat de meeste paardeneig. in eerste instantie niet op dit soort dingen staan te wachten, het is voor vele onbekent en je gaat je paard ook niet zomaar uitlenen, daarnaast denken veel mensen dat minder valide mensen niet kunnen rijden en dat hun paard zal worden geschopt en in de mond zal worden getrokken, dan krijgen ze dus door toedoen van jou project een afgestomp paard terug...........dat zal veel mensen weerhouden om mee te werken, gok ik.

Het is dan imo jou taak om dit te beargumenteren en het tegendeel te bewijzen, je moet jou project verkopen aan paardeneig. en de voordelen die er voor hun uit te halen zijn op een rijtje zetten.

Begin klein bv met 2 of 3 paarden en als het goed loopt, kun je altijd uitbreidden.

succes!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:11

Mij lijkt een groot probleem ook waar je de ponnies vandaan haalt... Het moeten hele lieve ponnies zijn lijkt mij...

Lenen zeg je. Sorry maar ik denk dat weinig mensen zin hebben om hun paard aan een manege uit te lenen. Ikzelf zou mijn ponnie niet uitlenen eigenlijk... Misschien een paar keer verhuren, mits ik erbij mag zijn om te corrigeren, maar uitlenen? Nee, sorry...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:12

Je hebt het ook over fokkerijtje... Wat bedoel je daarmee? Dat je toppaarden koopt, in de sport uitbrengt, hopeloos veel laat dekken, veulentjes verkopen enzo, of paardjes op elkaar zetten, inrijden en voor de manege gebruiken, of wat anders? Verward

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 20:45

Hey, ik had het niet over een hele manege, dat komt later. Als het allemaal beetje lekker loopt. Een begin moet toch ergens gemaakt worden. Ik zeg toch niet, heey leen me ff 10 miljoen zodat ik een hele blinkende stal op kan bouwen? Nee!
Ik heb dit plan zelf bedacht, naar aanleiding van de gebeurtenissen met mijn vriendin. Fijn dat u denkt dat er dan een pennypatrouille moet komenofzoiets whatever. Maar waarom zou het onmogelijk zijn?

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 20:49

Zhivago, met fokkerijtje bedoelde ik, dat ik dat ik misschien iets met Arabische paarden wil gaan doen. Maar dat is eigenlijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erge latere bijzaak als het een beetje lekker loopt. Gewoon een merrie en hengst (uiteraard goede papieren etc.) om daarmee te beginnen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:51

Arabianlove schreef:
Fijn dat u denkt dat er dan een pennypatrouille moet komenofzoiets whatever.

Ow sorry, ik wist niet dat je als PP'er alleen penny's mocht betrappen en niet mocht bokken, het spijt me zo, dan ga ik al mijn normale berichtjes maar even van bokt afhalen he... Want ja... Ik ben alleen goed voor de PP en normale reacties geven mag ik dus blijkbaar niet...

Sorry hoor maar om dan gelijk wat te zeggen over de PP omdat iemand van de PP daar reageerd...

Het kost veel geld om goede ponnies te vinden en normale mensen lenen naar mijn idee niet vaak een ponnie uit zodat gehandicapten hun ponnie kunnen berijden.

Of je moet de garantie kunnen geven dat er niks verkeerds met de ponnies gebeurd en ook wat betalen ervoor, dan mag je van mijn part ponnies huren hoor...

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 20:51

Cassie, thanks. Dat was ook mijn plan. Maar ik begin liever zoiets met meerdere mensen. Gewoon, er niet alleen voor staan. Ik ga het hoe dan ook voor elkaar krijgen. Alleen al om deze negatieve mensen hier te bewijzen dat zoiets WEL mogelijk is.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:54

Arabianlove schreef:
Zhivago, met fokkerijtje bedoelde ik, dat ik dat ik misschien iets met Arabische paarden wil gaan doen. Maar dat is eigenlijk heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erge latere bijzaak als het een beetje lekker loopt. Gewoon een merrie en hengst (uiteraard goede papieren etc.) om daarmee te beginnen.

Het spijt me echt, maar als je met gehandicapten bezig bent, wat heel veel geld kost, of je moet ze gigantisch veel geld vragen Verward , dan kan je naar mijn id er moeilijk nog een kleine fokkerij aanplakken met een Arabische hengst en merrie...

Van mij mag je het allemaal proberen hoor...

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 20:58

Kijk, mijn plan is op dit moment om 1 keer in de week van iemand een paardje te lenen en hier minder valide mensen op te laten rijden tegen een lage prijs. (Al is het een rondje door het dorp! Zij vinden het geweldig!) Als dat een beetje opleverd kun je wat meer uitgaan breiden. Een paardje kopen bijvoorbeeld en meerdere dagen in de week zoiets doen. En dan kan je verder gaan denken.

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:00

Zhivago, ik zei toch al dat dat allemaal bijzaak was =) =) Eej niet alles kan in 1 keer =) Je moet toch een droom overhouden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:15

Nou, als ik in de buurt van amterdam zou wonen (ik woon veeeer er van daan ) zou je mijn haf zo 1 x in de week mogen lenen..
Nadat ik natuurlijk heb gekeken wie er les gaat geven enz !
Maar het gaat om het idee, zo slecht idee is het niet..
Ik denk dat als je het allemaal duidelijk uitlegt er best mensen zijn die hun paard een dagje kwijt willen.
Ze kunnen er dan toch ook bijblijven..?
maarja, eerst moetje nog heel veel regelen natuurlijk..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-04 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:16

Arabianlove schreef:
Cassie, thanks. Dat was ook mijn plan. Maar ik begin liever zoiets met meerdere mensen. Gewoon, er niet alleen voor staan. Ik ga het hoe dan ook voor elkaar krijgen. Alleen al om deze negatieve mensen hier te bewijzen dat zoiets WEL mogelijk is.

Ik denk dat de meeste hier niet negatief zijn, maar eerder realistisch, dat is een groot verschil, dat dat dat op jou op dit moment (omdat je zo gemotiveerd bent) anders overkomt kan goed zijn.

Veel Succes om je plan te realiseren, stel dan aub wel je motivatie bij, want de drijfveer die je hierboven omschrijft is gedoemd te mislukken!

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:17

Nou als er een meissie die een been mist een rondje op je paard zou zitten door het park hier en deel bos zou stappen.. aan de hand.. dan had je daar toch geen problemen mee gehad..? Ik bedoel maar.. klein beginnen..

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:19

Ik hoop dat je begrijpt dat dat natuurlijk niet mijn drijfveer is. Maar het is voor mij nog een kleine rede om te zegge. OK dit moet gewoon lukken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:21

Arabianlove schreef:
Nou als er een meissie die een been mist een rondje op je paard zou zitten door het park hier en deel bos zou stappen.. aan de hand.. dan had je daar toch geen problemen mee gehad..? Ik bedoel maar.. klein beginnen..

Wat voor begeleiding erbij?

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:26

Ouderlijke of proffesionele begeleiding voor het kind(als dat nodig is). En een ervaren persoon voor het paard (ik bedoel iemand die verstand van paarden heeft etc.)

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:27

Of kind.. iig.. als het gewoon een lichamelijk gehandicapt persoon is.. hoeft er inprincipe geen andere begeleiding bij.. maar dat hangt totaal van de situatie af.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:29

Ik denk dat je het te makkelijk inziet.Al eens bedacht wat er gebeurd als dat kind er van af valt?Als zij een schadeclaim bij je indiend,kan jij de rest van je leven werken voor die claim.Dromen is mooi,maar hou het daar maar bij is mijn advies.

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:34

Waarom zo negatief..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:38

Niet negatief,gewoon de waarheid!Paarden zijn levende dieren die helaas wel een schrikken.Als het paard schrikt en het kind valt eraf dan kan je dus zo een schadeclaim aan je broek krijgen.Ook moet je voor dit soort dingen een vergunning aanvragen(een manege begin je niet zomaar)en ik denk niet dat jij een vergunning kan krijgen.

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:41

Alles is mogelijk!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:45

Arabianlove schreef:
Of kind.. iig.. als het gewoon een lichamelijk gehandicapt persoon is.. hoeft er inprincipe geen andere begeleiding bij.. maar dat hangt totaal van de situatie af.

Iemand die nog nooit op een paard heeft gezeten? Sorry hoor maar die kan je in het hokje beginner stoppen, er moet goed op gelet worden wat diegene met het paard doet... Ik zou toch bij iedereen minstens iemand erbij doen die het paard vasthoud, en iemand die zorgt dat het kind blijft zitten...

En idd, als diegene valt? Dan krijg je van "er was te weinig begeleiding" en als je dan ondertussen een redelijk goede naam hebt opgebouwd ben je die in 1x kwijt...

Het is dat er weinig dingen zijn die echt makkelijk zijn Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:47

Arabianlove schreef:
Alles is mogelijk!

Hoe groot is de kans dat een vis een haai opeet? Schijnheilig

Sorry maar als je denkt van alles is mogelijk komt het harder aan als het juist niet lukt...

Zelfs met een ervaren groep gebeurd het nog wel eens dat de paarden er vandoor gaan... Met dieren kan je nooit zeker zijn, dieren zijn levende wezens, ookal vind je het allermakste paard, als die iets vreemds tegen komt, is er altijd nog een kans dat die schrikt en op zn achterbenen gaat staan...

Arabianlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:54

Het hangt toch ook geheel van de situatie af. Ja tuulk als het iemand is die nog nooit op een paard gezeten heeft moet er begeleiding mee. Maar als diegene voor hij invalide was paard heeft gereden, hoeft die geen extra begeleider mee. Bovendien kent die de gevaren van het paardrijden. En natuurlijk, er is altijd een kans dit. Er is altijd een kans dat. Als je op een manege rijd met 10 paarden en kinderen in een bak. Kan de instructrice toch ook niet naar allemaal te gelijk kijken? Dan kun je toch ook zeggen *er was niet genoeg begeleiding* als een paard oppeens gaat rennen?