Wat doen jullie allemaal met je paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:58

SGW, Springen en Dressuur. Met natuurlijk SGW op een 1e plaats.... Haha!
Ik vind het leuk uitdaging te hebben en te houden en dat lukt me prima zo!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:14

'k rijd met Sheronit met de wedstrijden Springen.. Maar tussen het oefenen door.. ook wel dressuur en een buitenritje Pling

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:28

dressuur.. voor de lol alleen... ben geen dressuur k-u-t Tong uitsteken
maar ben nu op zoek naar een recreatief paardje Haha! (veel leuker)

Debbieremi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:43

Ik rijd met Remi nu dressuur. Idd gewoon oefeningetje en 1x per week les. Springen vindt hij ook super alleen ben ik er niet echt fan van.
Heb ook een tijdje western gereden (heb alle spulletjes) gewoon voor het lekkere, zeg maar Haha!.
Dressuur vind ik nu het leukst om te doen. Remi vindt het ook erg leuk, omdat het voor hem afwisselend is. hij pakt alles heel makkelijk op Lovers

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:11

Voornamelijk recreatief dressuren, verder af en toe een sprongetje en met regelmaat een buitenrit.

Dressuur, omdat ik dat zelf erg leuk vind n het paardebeest het ook wel nodig heeft wil hij niet met zjin 14e helemaal stijf zijn.
Springen voor mijn en zijn handigheid.
Buitenrijden, puur ter ontspanning

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:19

hihi leuke vraag.
wat ik doe met mn pony?
wandelen, en wat vrijheids dresuur.
jammer genoeg kan ze niet meer onder het zadel, anders had ik zeker met haar endurance gedaan. dit omdat zij daar uitermate geschikt voor is.
dressuur is eigenlijk meer mijn tak van de sport. als ik ooit nog een paard krijg word het wel dressuur.. waarom? omdat ik het zo leuk vind hoe je merkt dat alles samenhangt.. het uitleggen van de hulpen.. geweldig.. het sjouwen.. OK dan! kik geeft dat af en toe.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 07:51

alleen dressuur want as moet nog rustiger in omgang worden.
Is hij wat rustiger dan wil ik ook wel eens springen maar dat duurt nog wel even

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:09

Springen dressuur en cross. Gewoon op recreatief niveau met heel veel afwisseling.. Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:14

Ik rij met Zhanna vooral dressuurmatig maar ook veel recreatief en af en toe een sprongetje. Ook doen we aan VD en misschien wordt ze ook nog een keer voor de kar gezet.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:28

met mijn paardje rijd ik heel veel dressuurmatig, ook op wedstrijden enz. we zijn hem aan het leren springen (is hij als de dood voor) en het gaat al goed.

verder zo vaak mogelijk lekker naar buiten, bijv voor et rijden..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:30

Van alles wat.
Dressuur (wedstrijden), springen, crossen (oefencrossen) en ook lekker buitenrijden natuurlijk.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:37

Momenteel voornamelijk dressuur (nog veel basis, onderlinge wedstrijden, niet officieel) en verder geregeld het bos in, wat naast de deur ligt. En ze wordt voor de kar gebruikt. Ook longeren gebeurd 1 keer per week a twee weken. En wil, zodra de bak weer droger is, het springen oppakken. Hier is ze totaal geen held in, dus we beginnen van onder af aan...

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:49

Ik rij recreatief! dat wil zeggen dat ik bijna altijd buitritten maak! (elke dag weer een andere) verder heb ik 1x in de week dressuurles en soms springles inplaats van dressuurles. soms rijd k nog eens voor mezelf in de bak (waar k ook les heb, k heb thuis geen bak) en verder spring ik ook zelf in de wei met zelf gemaakte hindernissen. ook loop ik soms een rondje met hem of rij k een rondje zonderzadel. of leg soms het westernzadel erop en gaan we een rondje in westernstyle. ik longeer hem soms (ben vanplan het 1x in de week te gaan doen) en jaag hem ook wel eens op. verder ben ik nu elke dag aan het oefenen met de trailer (proberen of hij dr in wil) en soms gaan we ook naar het bos of strand (daarom oefen ik dus met de trailer, hij wil er de laatste tijd niet meer in) ik rij geen wedstrijden, zou ik wel willen maar mag neit van me ouders. en ik ga 1x in het jaar op ponykamp met marco Haha! naja dat was het wel denk k! Haha!

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:56

Ik rijd eigenlijk altijd buiten op mijn bijrijdpaardje.
Op de manege (1x in de week) voornamelijk dressuur, met goed weer buiten en heel soms een (laag) sprongetje.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:58

Met m'n eigen paard op het moment bijzonder weinig, aangezien ze wederom kreupel is... Maar, in normale toestand, dressuur ik wedstrijden op L2 niveau en springen heb ik al zo'n 2 jaar niet gedaan wegens kreupelheid, maar dat deden we dus ook op wedstrijdniveau (B). En buitenritjes en strandritjes en gek doen en racen en wandelen en weet ik het allemaal...

Met m'n semi-eigen paard rijd ik dressuurwedstrijden, waarvoor we dus ook dressuurmatig trainen, en een lekkere buitenrit op z'n tijd is natuurlijk ook niet mis. Hetzelfde met mn verzorgpaard.

Dressuur is in ieder geval op het moment even de hoofdmoot, omdat de enige waarmee ik kon springen m'n eigen paard was... En die mag voorlopig nog niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:09

Ik doe eigenlijk zowat alles, behalve mennen en western.
Endurance zou ik wel eens willen proberen, al heb ik eigenlijk geen flauw idee wat me daar te wachten staat. Het lijkt me best zwaar.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:13

Paardje van de manege Coentjuh: 1x per week les/vaak over het ruiterpad/af en toe springen... mag ik eigenlijk veel mee doen, maar ik ga nooit 'van het terrein af' ofzo (ruiterpad zit aan manege vast) Bloos

Verzorgpaard Zhivago: 1x per week rijd ik op hem (geen les), verder mag ik er eigenlijk niet zo veel mee... (ik bedoel buitenrijden ofzo, springen) maar dat gaat ook niet want ze hebben geen balken daar... of ik moet een boom om gaan zagen Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:22

Ik rijd meestal dressuur en af en toe een keertje springen of buitenritten...
Verder word er met de pony's ook gefokt, keuringen gelopen enz. Haha!
Dus het komt ook vaak voor dat we tijden niet rijden ivb met veulens enzo Haha!
Maar na de zomer gaan we waarschijnlijk ook wedstrijden starten Haha!

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:55

Frenky is aardig veelzijdig: dressuur, springen, buitenritten en hij loopt meerdere malen per week voor de kar> in de menles rijden we marathon, kegeltjes, dressuur of gaan we het bos in. ook hebben we vorige jaar met een endurance meegedaan en dat doen we dit jaar weer Haha! Misschien doen we dit jaar ook nog mee aan een Tripalon..