Freggel schreef:Over het algemeen betaal je dan het "eigen" paarden tarief, wat over het algemeen toch een stukje lager is.
Pardon? Ik denk dat dat zwaar tegenvalt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Freggel schreef:Als een manege zo zou werken waren ze allemaal binnen no-time failliet.
Bovendien op de maneges waar ik tot nu toe gereden heb werd er toch wel verlangd dat je op z'n minst een borstel over je paard/pony haalde.
randie schreef:ook zorg hij voor de hoefsmit inentingen ontwormen, verzekering enz.. dus je bespaard zeker een hoop geld (en zorgen)terwijl je (meestal) met het paard kan doen wat je wil..dus van dat geld dat je bespaard kun je makkelijk lessen.
randie schreef:ik heb 4 jaar een huurpaard gehad en ja er zitten echt wel voordelen aan..je maakt je altijd iets minder druk om t paard als ie bijvoorbeeld iets is want de eigenaar zorgt in (mijn geval toen wel) de meeste gevallen dan voor een dierenarts..ook zorg hij voor de hoefsmit inentingen ontwormen, verzekering enz.. dus je bespaard zeker een hoop geld (en zorgen)terwijl je (meestal) met het paard kan doen wat je wil..dus van dat geld dat je bespaard kun je makkelijk lessen. en het is ook een goede voorbereiding op een eigen paard...
een nadeel is dat het paard al misschien veel eigenaren heeft "gehad" en dat hij misschien wat moeilijker is en dat het krijgen van een band wat langer duurt...maar dat is ook weer een uitdaging.
Mithrandir schreef:Ik bedoel dat als je mee rijd in een manege les ben je niet verplicht je paard of pony te poetsen en zeker niet te mesten. Ik nooit meegemaakt iig!
En ik heb op wat maneges gereden hoor
Mithrandir schreef:Dat noem ik geen huren hoor, als je een auto huurt gaan ze toch ook niet je benzine betalen?
grtzz
casanova schreef:ik heb net sinds vandaag een paard van mij verleased,zij gaat hem 7 dagen per week beschouwen als eigen paard en betaald de stalkosten incl. voer daarvoor.ik zorg voor een zadel en hoofdstel...en
hoefsmid,veearts is voor mij.
het paard blijft wel op mijn stal staan..ik ben een backup voor de leaser mocht die niet kunnen of op vakantie zijn.
spullen en lessen en eventueel wedstrijdkosten zijn voor de leaser..
wil ze met de trailer weg of met paard op vakantie,clinic of cursus?
dan mag ze dat....
er is een maand proef afgesproken..
Mithrandir schreef:Dat noem ik geen huren hoor, als je een auto huurt gaan ze toch ook niet je benzine betalen?
grtzz
casanova schreef:ik heb net sinds vandaag een paard van mij verleased,zij gaat hem 7 dagen per week beschouwen als eigen paard en betaald de stalkosten incl. voer daarvoor.ik zorg voor een zadel en hoofdstel...en
hoefsmid,veearts is voor mij.
het paard blijft wel op mijn stal staan..ik ben een backup voor de leaser mocht die niet kunnen of op vakantie zijn.
spullen en lessen en eventueel wedstrijdkosten zijn voor de leaser..
wil ze met de trailer weg of met paard op vakantie,clinic of cursus?
dan mag ze dat....
er is een maand proef afgesproken..
Mithrandir schreef:Ja okey daar kan ik nog bij, dan snap ik dat je hem wilt verleasen.. Maar als iemand hem least, heeft hij/zij de aankoopkosten niet, maar wel de verdere kosten! (dat is leasen).. MAAR de rechten zitten toch echt bij de eigenares. Als zij hem uiteindelijk kwijt wil (om dergelijke redenen) dan kan zij hem zo verkopen! En die leaser dan? Die is hem dan gewoon kwijt. Die heeft daar niets over te zeggen! DAAROM zou ik niet gaan leasen!. Ze zeggen wel je kan het als je eigen paardje beschouwen, maar het is echt NIET je eigen paard!
Grtzzzzzzzz
cissy schreef:Die verzekering werd ergens geopperd dat dat een voordeel voor de eigenaar zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens! Ik hoop daar nooit gebruik van hoeven te maken want dat zou betekenen dat of mijn paard dood is gegaan of dermate ziek is dat ze naar de uithof zou moeten en dan kunnen de kosten leuk oplopen! Noem dat maar voordeel!