zou hier interesse voor zijn??---> kijken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:56

hallo

Is die pony er nog? Ik heb er wel belangstelling voor en ik heb er ook wel de ruimte voor. Als jij mij even verteld wat ze nou precies moet gaan kosten?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:51

mmouse schreef:
Ff iets om rekening mee te houden... de stal eigenaren mogen het paard niet "zomaar" verkopen. Het eigendom van het paard blijft ondanks het niet betalen van het stalgeld bij de huidige eigenaren liggen. Het paard mag zonder toestemming van de eigenaren/rechter niet verkocht worden (dus ook niet aan de slager).

Volgens mij heb ik ooit gehoord dat een dier jouw eigendom wordt op het moment dat jij een jaar alle kosten en alle verzorging op je hebt genomen. Dat ging toen over een hond.
Ik weet ook niet of dat wettelijk helemaal klopt hoor, zou je even na moeten laten zoeken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:03

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:08

draumpje schreef:
pony zomaar verkopen is hartstikke strafbaar
gaat idd een hele weg aan vooraf

Gut, vraag eens aan Cayenne?
(of laat de zoekmachine erop los)

Geen politie en advocaat die ook maar iets bereikte(n)... Boos! Huilen

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:58

ruitje schreef:
Volgens mij mag je het dier wel verkopen,er is een tijdje geleden een programma over geweest(rijdende rechter dacht ik) ...ff gekeken,dit is het topic: [PP] De rijdende rechter op TV (met paarden)

Alstu Knipoog

Zoals ik al schreef... "niet zonder toestemming van eigenaar of rechter" Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 12:52

mmouse schreef:
Zoals ik al schreef... "niet zonder toestemming van eigenaar of rechter" Knipoog

en als je langs de eigenaars deur gaat en de deur word dichtgeslagen voor je neus?

wat dan?

en rechter kost geld.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:18

Ach god, arm beestje! Ik hoop dat iemand hem kan helpen en hem nog een lkeventje kan geven op zijn oude daggie.. Ik heb helaas de mogelijkheid niet..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 13:30

ik ook niet.
anders mocht ze zo komen maar heb net een paard gekregen een maand geleden.

Saskia31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:33

Je zou eens kunnen proberen wat geld in te zamelen bij paardeliefhebbers die een kleine bijdrage willen geven om deze pony te redden van de slacht. Ook zou je bij het rusthuis voor paarden te Soest eens kunnen informeren, al weet ik dat ze daar lange wachtlijsten hebben.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 13:37

nou van bokt weet ik dat er ook al iets voor een zwarte tuiger word gedaan.

en dat gaat ook niet altijd goed.(misverstanden geloof ik)
en zelf heb ik het heel druk om zoiets te regelen.

maar ik heb pally een pb gestuurd en mischien komt daar iets uit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:26

Toch blijf ik erbij dat je zo'n paard mag verkopen.Wat kan je anders doen als stalhouder?!Zou lekker zijn,dan zou niemand meer betalen zeker?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:17

Nouja, ik zou toch maar even een paar foto's maken, bij de eigenaar langsgaan en een advertentie zetten hiero bij Te koop! suc6!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:25

ruitje schreef:
Toch blijf ik erbij dat je zo'n paard mag verkopen.Wat kan je anders doen als stalhouder?!Zou lekker zijn,dan zou niemand meer betalen zeker?

Lang leve de nederlandse rechtsstaat Knipoog

Het mag wettelijk gewoon niet, kun je best oneerlijk vinden (ik gun dit paard ook een lekker leven bij een goede baas, maar deze manier is niet toegestaan)

De stalhouder kan bij het buro voor rechtshulp of de jurofoon goedkoop advies inwinnen. Zowieso kan hij beginnen met het sturen van een aangetekende brief aan de eigenaren waarin hij hen sommeert om de achterstallige huur binnen een bepaalde termijn te voldoen, of indien zij de huur niet kunnen voldoen om contact met hem op te nemen om samen tot een oplossing (bijv. verkoop van het paard) te komen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:47

Had al niet iemand belangstelling??

Pally schreef:
hallo

Is die pony er nog? Ik heb er wel belangstelling voor en ik heb er ook wel de ruimte voor. Als jij mij even verteld wat ze nou precies moet gaan kosten?