Inrijden van jong paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:47

Of jou instructrice weet niks over paarden, of ze moet nog maar eens terug naar school gaan en haar opleiding opnieuw volgen! Trouwens, zelfs een kind weet volgens mij wel dat dit niet kan! En dat meisje is 9 jaar? Ze is zelf nog te jong om zo een jong paard te beleren!!

Grt, Renske Luvzzz haflingerzz

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 22:48

OK,sorry hooor,ik vroeg gewoon of dat meisje het wel kon,ze was zo klein en mager...Maar snap nu ook wel dat het niet goed is,zelf doe ik het NIET hoor

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:48

Of jou instructrice weet niks over paarden, of ze moet nog maar eens terug naar school gaan en haar opleiding opnieuw volgen! Trouwens, zelfs een kind weet volgens mij wel dat dit niet kan! En dat meisje is 9 jaar? Ze is zelf nog te jong om zo een jong paard te beleren!!

Grt, Renske Luvzzz haflingerzz

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:49

Skaterke_89 schreef:
Ow iedereen reageert hier alsof WO3 is uitgebroken...Die merrie voelt dat kind nauwelijks op d'r rug.En trouwens,de dierenarts zei dat het prachtig was dat ze er nu al op kon rondstappen,en dat is echt een toppie dierenarts OK dan! En mijn vriend,heeft een pinto-pony,die hij op 1-jarige leeftijd is begonnen met stappen en 1,5 jarige leeftijd met stappen,draven en figuren,en 2 jaar met galop.Dat dier is nu 5 en kan echt alles ! En hij heeft helemaal geen doorgezakte rug,en/of endere nare verschijnselen.Dus ik begrijp niet waarom ik zo aangevallen wordt. Verward

dier is nu 5 wacht maar af hoe het er uit ziet als ze 10 of 15 is...je stuurt een kind van 5 toch ook niet naar de universiteit Boos! OOK PAARDEN HEBBEN RECHT OP HUN JEUGD !!!

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:50

ik ben toch niet boos op jou, maar op jouw instrutrice!!! Ik vind het gewoon te ver gaan ik heb zelf een paard verzorgd wat te vroeg ingereden is en die had een hele erge verzakte rug! Zo verneuk je hem alleen maar! niet boos bedoeld tegenover jou

grtzz

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:50

en trouwens een dierenarts die het geweldig vind dat een jaarling bereden wordt zou ik persoonlijk uit zijn ambt schoppen Lips are sealed
dat arm dier hoort op een weiland en nergens anders, als ze de drie gepasseerd is, is er tijd genoeg om te leren rijden en verpest je haar niet meer.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:52

Wat iemand een keer op het haflingerforum zei, bij zo'n zelfde probleem (vond het een hele goede uitspraak):

Ik doe mijn dochtertje van 1 jaar alvast een rugzakje om, is ie er maar aan gewent als ze naar school moet.

Ik heb helemaal dubbel gelegen om deze uitspraak, maar ik geef ze groot gelijk!! Laat je paard toch lekker van zin veulenjaren genieten!!

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:52

Wat denk je dat hij meteen last krijgt, dat komt pas met latere leeftijd, mensen moeten eens na gaan denken, helemaal van die manege poedersuiker die denken dat dieren dingen zijn, Het zijn DIEREN hoor... sorry moest er even uit Haha! grtzzz

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:53

Waarom vroegen wij ons ook weer met z'n allen af waarom rijpaarden in nederland gemiddeld maar een jaar of 6 worden Verward

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:55

Milkaatjuh schreef:
Wat iemand een keer op het haflingerforum zei, bij zo'n zelfde probleem (vond het een hele goede uitspraak):

Ik doe mijn dochtertje van 1 jaar alvast een rugzakje om, is ie er maar aan gewent als ze naar school moet.

Ik heb helemaal dubbel gelegen om deze uitspraak, maar ik geef ze groot gelijk!! Laat je paard toch lekker van zin veulenjaren genieten!!

Hier ga ik helemaal in mee Haha! geweldig Lachen

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:01

Het gaat om meer dan genieten van veulen jaren.
Het gaat vooral om het nog niet sterk genoeg zijn van het gestel. Botten die nog niet zijn uitgehard, spieren en pezen (en vooral peesaanhechtingen) die nog niet klaar zijn voor meer dan natuurlijke beweging.
Dit is pure overbelasting. Onomkeerbare schade aandoen. Als je iets vergelijkbaars met kinderen zou doen, zouden ze van je afgepakt worden !

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:02

Milkaatjuh schreef:

Heb het ook gelezen toen en lag toen ook helemaal dubbel, maar die zat er nog net niet op alleen zadel en hoofdstel ^^

Maar laat het "kind" lekker spelen en groeien voor je het weet is die verpest
Laatst bijgewerkt door Faniek op 15-07-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:02

QQQQ schreef:
Waarom vroegen wij ons ook weer met z'n allen af waarom rijpaarden in nederland gemiddeld maar een jaar of 6 worden Verward

Dat wordt me nu (helaas) duidelijk Boos!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:03

QQQQ schreef:

Omdat ze verkeerd geboren worden

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:04

haha tsja je kan er niks aan doen hoe hard we ook typen!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:07

Mithrandir schreef:
haha tsja je kan er niks aan doen hoe hard we ook typen!

Misschien kunnen we EEn iemand behoeden van soortgelijke acties. Dat zou al EEn paardje "redden".... da's mij wel een beetje typewerk waard hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:09

Dat is ook al waar ik het al jaren voor doe Haha!

En heel soms krijg ik een pb'tje dat het heeft geholpen
OK dan! YES!!!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:10

Heb je die vandaag al gekregen???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:10

Nope
helaas niet
En helaas ook niet dagelijks of wekelijks..snif

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:12

laten we nu met zn alle bidden dat de mailbox van runningkawa spoedig overspoeld wordt met ik-zie-in-dat-ik-fout-was-en-gooi-mn-jaarling-op-het-land-waar-hij-hoort-sorry PB's Schijnheilig

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:13

RK: maak maar vast wat ruimte in je inbox !

Mithrandir

QQQQ schreef:
Misschien kunnen we EEn iemand behoeden van soortgelijke acties. Dat zou al EEn paardje "redden".... da's mij wel een beetje typewerk waard hoor

Ja okey Haha! toch zou je denken dat dit niet zoveel gebeurd. Tenminste ik dacht dat Tong uitsteken

Het is gewoon de onwetendheid van jonge mensen van paarden (ik zeg dus niet dat ik alles weet heh, ik denk dat iedereen wel wat bij kan leren)

Maar toch, ik denk dat een instructrice toch wel zou moeten weten dat dit niet kan, toch? Maar als we alle paarden en pony's zouden moeten redden wat iets aangedaan wordt, kunnen we wel een bedrijf beginnen ofzo.. :S :'(

Anoniem

Mag ook gerust naar jullie hoor Haha!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:16

wat een debielen zeg!!
oeh, die mensen kan je toch wel wat aan doen!!

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:17

Kill and Attack Tong uitsteken