Op 5 jarige leeftijd zadelmak gemaakt...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:45

grote onzin hoor, heb er het afgelopen jaar 1 van 9, 2 van 6, 4 van 5 zadelamk gemaakt, en geen van allen vervelende paarden hoor, het is vaak wat lastiger met zedelmak maken, omdat de paarden vaak sterker zijn..

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:13

Waarscheinlijk niet! Anders zou het zowieso een probleempaard worden, of je moet er een probleempaard van maken, maar dan ben je eigenlijk zelf het probleem.
Ik heb zelf een keer een 10 jarige KWPN merrie nog ingereden. Dat is wel fout gegaan. Maar dit kwam door twee dingen. De merrie had 10 jaar verwend op de wei gestaan (3 veulens gehad) en ze was een Wolfgang (vererft prachtige paarden, maar mestal met vervelend karakter)
Maar als je paardje van nature geen probleempaard is, zal op 5 jarige leeftijd inrijden zeker geen problemen veroorzaken. Het is juist goed dat hij in ieder geval niet te vroeg is ingereden. Dan kun je namelijk wel problemen krijgen. Schijnheilig

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 20:12

Mijn paard is een concorde afstamming en dat zijn meestal hele brave paarden in de omgang. Lachen
Toch ben ik blij om te horen dat ik niet de eenigste was met een laat ingereden paard.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:17

Brenda is ook pas ingereden toen ze 7 jaar was.