Management en Paardenhouderij Dronten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:30

De eigenaresse van mijn bijrijdpaard gaat naar het 3de jaar. Het bevalt haar geloof ik wel daar.

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:32

Hehe dat is zeker niet zo. Ik vind het fijne aan de CAH dat het maar een relatief kleine school is (is wel steeds aan het groeien maar oke). Als je bij de leraren binnenstapt ben je niet alleen maar een nummer ofzo maar herkennen ze je gewoon. En je kan ook bij de meeste gewoon zo binnen lopen (als ze er zijn Tong uitsteken).
En het is gewoon hartstikke gezellig in Dronten. Is maar een dorp en totaal geen studentenstad oid maar toch leuk! Haha!

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 14:02

Gertruud1984 schreef:
verdorie, was ik net van plan om alleen maar in overalls te gaan lopen, lekker makkelijk toch? (kom ook van boerderij Haha! ).

Maar goed, het is tenminste weer eens wat anders dan dat gedoe in A'dam, met 15.000 kakstudenten op een universiteit die zichzelf echt helemaal top of the bill voelen

Haha ik ben afgelopen jaar op de uni van Rotterdam met de studie rechten begonnen, en daar ook érg veel mensen die behoorlijk vol van zichzelf zaten en er hipper dan hip bijliepen Haha! Ik kom ook maar uit Wijchen (bij Nijmegen) dus het duurt even voordat de nieuwe trends hiernaartoe zijn overgewaaid, ik voelde me echt onhip daar Knipoog In het krantje van de CAH zag ik al dat ik me daar dit jaar geen zorgen over hoef te maken Haha!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:13

Best wel een geruststelling he? Dus jij hebt ook zo'n leuke overgang...van uni naar HBO, en dan ook nog naar een kleine.......
Hoop echt dat ik er nog bij kan op de campus......

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:28

Bij mij in het eerste jaar liepen er soms gewoon mensen van de campus rond op hun badslippers of op hun klompen als ze snel ff iets in school moesten doen.
In sommige klassen van de paarden zitten wel beetje van die paardentrutjes (zoals ze worden genoemd). Lopen er superhip bij en in rokjes en dingen. Nou die vallen dus extra op omdat iedereen voor de rest gewoon in normale kleding loopt.

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 14:41

Redgirl schreef:
Bij mij in het eerste jaar liepen er soms gewoon mensen van de campus rond op hun badslippers of op hun klompen als ze snel ff iets in school moesten doen.
In sommige klassen van de paarden zitten wel beetje van die paardentrutjes (zoals ze worden genoemd). Lopen er superhip bij en in rokjes en dingen. Nou die vallen dus extra op omdat iedereen voor de rest gewoon in normale kleding loopt.

Hahaha ik zie het al helemaal voor me...ff op mn klompen naar school Haha! *LOL*

Die trutjes wíllen natuurlijk gewoon graag opvallen door die kleren, gelukkig hoeven wij intelligente mensen het daar niet van te hebben Knipoog Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:42

Ik ga er volgend jaar heen met mijn paard (dan waarschijnlijk 2), wou eigenlijk dit jaar, maarw egens omsandigheden en persoonlijke gezondheid ga ik volgend jaar beginnen. Zou wel veeeel beter zijn als je je paard tegen die tijd bij school kon stallen. Maar denk niet dat ik op de campus ga, dat zag ik nie zo zitten.

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:44

Fellor schreef:
Ik ga er volgend jaar heen met mijn paard (dan waarschijnlijk 2), wou eigenlijk dit jaar, maarw egens omsandigheden en persoonlijke gezondheid ga ik volgend jaar beginnen. Zou wel veeeel beter zijn als je je paard tegen die tijd bij school kon stallen. Maar denk niet dat ik op de campus ga, dat zag ik nie zo zitten.

Even een waarschuwing: als je niet op de campus wil moet je wel heel goed gaan zoeken naar een kamer. Heel vaak gaat het in Dronten via briefjes op school maarja school is nu dicht. En soms hoor je nog eens wat viavia maarja dat is nu ook allemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:46

Ach, ik heb nog een jaar en voor die tijd kijk ik geod rond in de buurt enzo. Als het niet lukt, dan maar op campus, maar voorkeur geef ik er niet aan.

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 16:55

Weet iemand eigenlijk of er strenge regels zijn op de campus? In het foldertje zetten ze dat natuurlijk niet, maar is er bijvoorbeeld een tijd dat je binnen moet zijn ofzo? Niet dat je wil gaan stappen en dat je dan om half 1 binnen moet zijn ofzo...

@ Felldor: Waarom zie je de campus eigenlijk niet zitten?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:22

Ja, dat lijk me ook niks......Lijkt mij niet dat ze daar een tijd voor stellen, maar aan de andere kant.....ja, kweenie. Mij lijkt de campus wel gezellig enzo, maar vind het wel een beetje jammer dat je alles moet delen enzo, ben daar een beetje pietluttig in.

Ik zeg vandaag veel te vaak enzo, enzo Tong uitsteken Scheve mond

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:25

Op kamers zal je ook alles moeten delen hoor. Heb je thuis dan wel een keuken en een badkamer voor jezelf? Knipoog

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:54

Daphne18 schreef:
Weet iemand eigenlijk of er strenge regels zijn op de campus? In het foldertje zetten ze dat natuurlijk niet, maar is er bijvoorbeeld een tijd dat je binnen moet zijn ofzo? Niet dat je wil gaan stappen en dat je dan om half 1 binnen moet zijn ofzo...

Op de campus heb je niet van dat soort regeltjes. Al blijf je de hele nacht weg, er wordt daar niet op gecontroleerd. Je heb alleen wel tijden waartussen het eten er is. Dan kan je zelf wel kiezen hoe laat je wil eten maar dat moet dus wel tussen die tijd zijn zeg maar.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:38

Ja, Tessebes, je hebt gelijk, dat weet ik wel, maar toch.....ik zei toch dat ik een pietlut was?Ben echt een tuthola wat dat betreft, ook al kom ik van een boerderij.

Wel lekker dat er niet wordt gecontroleerd.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:00

ik zit aan de overkant op de STOAS Lachen
ik ben wel blij dat ik niet op campus ben gegaan omdat we op de STOAS 2 dagen les hadden en 2 dagen stage die ik in de buurt van mijn ouders liep dus vandaar Lachen maar ik heb wel een hoop leuke dingen gehoort over campus... je ontmoet een hoop nieuwe mensen
maar KMC is geweldig Haha! geniet er maar lekker van Lachen

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:18

Hallo...
wat ontzettend gezellig dat jullie allemaal deze kant uit komen!!!!!!
Het is echt onwijs leuk in Dronten, het begint al tijdens de KMC!!! Vooral de maandag wordt heel leuk (ok dat moest ik gewoon even zeggen aangezien ik voorzitter van de maandag ben!!!)
Maar voor de rest is het ook wel heel gezellig hoor! Ik ga nu zegmaar mijn 3,5e jaar in (heb een half jaar vertraging opgelopen) en het bevalt
nog steeds wel!!!!
Heb het eerste jaar op de campus gezeten en dat was echt heel gezellig maar ik was er na een jaar wel klaar mee en ik woon sinds 2 jaar
in een heel leuk studentenhuis!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:49

Wat gezellig dat jullie allemaal naar dronten komen Lachen Ik woon zelf op 5 minuten van de CAH/STOAS vandaan dus ik verwacht dan wel een aantal bokkers op de koffie hoor Knipoog Ik kom ook elke dag langs de school op weg naar mijn paard dus mocht iemand nog bij mij op stal komen te staan is meerijden geen probleem Haha!
Ook heb ik zelf op de CAH gezeten en de USRA week is zeker een aanrader!! Bere gezellig en vooral veel plezier met elkaar en 'savonds.

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 08:37

Het klinkt gezellig iig, ik heb er al helemaal zin in Haha!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:31

cornelie schreef:
Wat gezellig dat jullie allemaal naar dronten komen Lachen Ik woon zelf op 5 minuten van de CAH/STOAS vandaan dus ik verwacht dan wel een aantal bokkers op de koffie hoor Knipoog Ik kom ook elke dag langs de school op weg naar mijn paard dus mocht iemand nog bij mij op stal komen te staan is meerijden geen probleem Haha!
Ook heb ik zelf op de CAH gezeten en de USRA week is zeker een aanrader!! Bere gezellig en vooral veel plezier met elkaar en 'savonds.

Waar staat jou paard gestald dan?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:13

Roodbeenweg. Is met de fiets 20-30 minuten ofzo. Er is al een bokker wezen kijken en die komt definitief per half september oid. Mocht je gewoon eens willen komen kijken dan kan ik je per pb het telnr van de stalhoudster geven.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:23

Ik heb er zelf eigenlijk ook wel erg veel zin in! Vind het wel erg spannend hoor.....

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:29

Gertruud1984 schreef:
Ik heb er zelf eigenlijk ook wel erg veel zin in! Vind het wel erg spannend hoor.....

Ik ook Haha!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:35

Ook ik zit op deze school( ga naar de 3de), maar woon nog thuis ( steeds heen en weer reizen dus).

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:02

cornelie schreef:
Roodbeenweg. Is met de fiets 20-30 minuten ofzo. Er is al een bokker wezen kijken en die komt definitief per half september oid. Mocht je gewoon eens willen komen kijken dan kan ik je per pb het telnr van de stalhoudster geven.

Hmm ik studeer nu toch al 3 jaar in Dronten (en woon er dus ook 3 jaar). Maar ik weet zo even niet waar de Roodbeenweg is Blond
Mijn paardje staat op de Wisentweg. Is via school geregeld en gaat straks in september op de paardenplaats staan Haha! Daar kom ik dan straks vast wat bokkers tegen het nieuwe jaar Wie nemen er allemaal hun paard mee daarnaartoe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:56

Wat stelt die paardenplaats van school eigenlijk voor? Zitten daar ook binnenaccomodatie en mooie binnenstallen bij? (Heb namelijk eentje uit Spanje die de eerste winter binnen moet staan om te wennen)