uitstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:02

Ik blijf eigenlijk altijd zitten, stap eerst op de manege een paar rondjes en dan op mijn dooie gemak naar huis.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:10

LiSSy schreef:
voor een paard is stappen aan de hand ook even lekker ontspanning.
denk je echt dat alle top enduranceruiters hun paarden enkele kilometers aan de hand mee zouden nemen als het geen nut had?

ja

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:34

Mijn paard is tijdens het uitstappen niet meer vooruit te branden, als ik er dan afstap denkt ze helemaal dat ze niets meer hoeft te doen. Heb het dus 1 keer geprobeerd, ernaast lopen, ben er maar snel weer opgeklommen! Haha! Ga tegenwoordig vaak buiten uitstappen, dan is ze altijd weer net iets enthousiaster dan het stappen in de bak.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:14

Ik stap altijd uit op me paard aangezien de stal zo'n 15 minuten stappen is vanaf de bak en ik een beetje te lui ben om dat hele eind naast hem te gaan lopen terwijl hij net zo goed opdroogt terwijl ik erop zit.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:34

ik stap eerst gewoon onder het zadel uit en als ze nog heel nat is gooi ik het zadel er lekker af en loop ik er naast

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:34

Marliesje schreef:
Ik ben lui, dus blijf erop zitten.

Geldt voor mij ook.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:43

Wisselt...soms erop en soms ernaast...
Zomers duurt het zoiezo een half uur stappen voor ik bij de wei ben, dus dan zadel ik af en ga met mijn pony aan de hand naar de wei. Tegen de tijd dat ik daar ben is hij wel uitgestapt Knipoog

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:56

Ik loop er heel vaak naast met in/uitstappen Lachen

Ik heb een (nu niet meer zo heel) jong paard. Mijn les is 45 min stappen ver en dan heb ik 1 uur les en dan weer terug. Ik vond dat vroeger veel te ver voor een jong paard en dan kan hij beter onbelast stappen.
Naar het bos loop ik meestal ook de eerste en laatste 15 min. Vroeger ook voor hem.
Van het een komt het ander, dus meestal als ik in de wei gereden heb, stap ik hem ook aan de hand uit.
Eigenlijk is het momenteel gewoon een gewoonte geworden denk ik Haha! Mijn huidige instructuur vindt het iig belachelijk Haha! maar daar trek ik me niets van aan Knipoog

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:11

Als ik mijn paard aan het eind van de dag rijd (dan heb ik er al meerdere gereden) ga ik er graag even naast lopen..Na een hele zware training ook trouwens,is ook goed voor mijn spieren Knipoog

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:22

lovergirl schreef:
ik blijf er meestal gewoon op zitten.
is hij echt bezweet en heb ik niet zo veel tijd ofzo.
stap ik eraf en haal het zadel er effe af ,en stap hem aan de hand effe uit

ik ook Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:54

Ik blijf er op zitten
Tenzij is nog moet uitmesten, dan laat ik hem nog een paar rondjes in de stapmolen rondlopen, kan ik intussen andere dingen doen Haha!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:02

Op onze manege is het gewoonte dat je na de les nog een 20 min je manegepaard aan de hand laat stappen. Beetje afkoelen en mogen ze even rollen. Wel zo lekker voor paarden die de hele dag op stal staan.
Ik denk dat je paard aan de hand uitstappen wel goed is, zeker als je je paard daarna weer op stal zet. Kan hij even onbelast zijn benen strekken en koelen de spieren onder het zadel ook beter. Als aan de hand uitstappen niet ongevaarlijk is wat betreft klooien van je paard zou ik eerst daaraan gaan werken voordat je het doet na je les. Na een uur inspanning heb je meestal geen zin meer aan een stuiterend paard naast je.

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:09

ik blijf altijd ook gewoon zitten Knipoog
of ik stap zonder zadel uit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:06

Thuis blijf ik erop zitten, en op de club loop ik ernaast.. mm geen flauw idee waarom eigenlijk Verward

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:35

ik blijf meestal gewoon zitten, alleen bij echt warm weer of als ze echt bezweet ik doe ik wel eens het zadel af en stap ik zo nog even door.