Mening over Kieffer zadels?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:29

patos schreef:
De zit is idd hard en vlak, maar ik persoonlijk vind dat fijn. Ik wil niet een nette houding hebben door een zadel, maar van mij zelf een goed houding hebben.

Ik vind de zit juist helemaal niet vlak en juist weer wél gedwongen en dan precies op die verkeerde manier. Die akelig hoge voorboom... Brrrrr.... En dan bij sommige modellen nog zo'n rugleuning erbij.... Daar rijd ik me dus op open op bepaalde plaatsen... Lips are sealed Ik heb zelf een KN Symfonie van 8 jaar oud, niet bepaald een zacht kuipje (de nieuwere zijn véél zachter), maar (voor mij) vele malen comfortabeler!
Maar goed, zitcomfort is natuurlijk strikt persoonlijk.

Ik ben niet helemaal anti-Kieffer hoor, ik heb er een neopreen singel van en die is heel fijn

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:34

Ik vind Kieffer ook niet lekker zitten, ik heb nooit last van doorrijdplekken alleen als ik op een Kieffer zit. Zelf heb ik een Stübben.
Maar waarschijnlijk ligt het vooral aan de vorm van je billen, breedte van je bekken, etc. En ik denk ook aan je houding.
Ik ken ook genoeg mensen die zweren bij een Kieffer.

Ik zou het, indien mogelijk, zelf eerst uitproberen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:57

Top merk, maar ook ik vind het niet lekker zitten. Ik had een vzhtje en ik zat zo los. Nee niet mijn type zadel

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:59

Hoi,

Mijn Kieffer Aachen is 2.5 jaar oud en houdt zich prima.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:37

Ik heb een Kieffer Wien en een Kieffer VZH, beide zadels vindt ik erg prettig. Vooral mijn Wien, daar rij ik toch het meeste op, ik heb er totaal geen klagen over, zit lekker en goede kwaliteit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:51

Ik heb een Kieffer vzh van ong. 4 jaar oud. Hiervoor had ik een Stubben vzh. Maar omdat mijn paard een hele hoge schoft heeft paste die niet meer. Ik had toen de keus tussen een Passier en een Kieffer, de enige 2 die nog enigszinds op zijn rug pasten. Bij de Passier kreeg ik echt een stoelzit. Bovendien vond ik het leer er niet mooi uitzien. Ik heb het zadel wel 2x moeten laten opvullen, maar dat moet bij nieuwe zadels bijna altijd na een half jaartje ofzo.

Ik heb in het begin eerst nog een Kieffer dressuur geleend van iemand. Dat ging toen niet zo goed. Mijn paard was net zadelmak en misdroeg zich nogal eens. En met dat zadel had ik niet echt veel grip. Misschien dat ik het nu wel fijn zou vinden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:44

Yuri schreef:
ik heb echt een gruwelijke hekele aan kieffer zadels. Ze zijn (meestal) erg hard, zitten voor geen meter, en zijn belachelijk duur voor de kwaliteit en comfort. ik zal er van me leven geen een kopen, terwijl ik wel weer helemaal gek ben van de kieffer hoofdstellen Hyper!:)

Terwijl ik dus juist geen hoofdstellen van kieffer wil hebben: ze zijn vaak stug en het mooie is er snel van af.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:15

patos schreef:
Terwijl ik dus juist geen hoofdstellen van kieffer wil hebben: ze zijn vaak stug en het mooie is er snel van af.

stug?? joh, die mij zijn juist zo soepel als wat en yuur kreeg het bij mij voormalige hoofdstellen altijd voor elkaar ze binnen een paar weken volledig te slopen (toen hij nog niet goed opgevoed was Schijnheilig ) en toen kreeg ik van mijn moeder dus een kieffer (misshcien zijn die sterker was haar redenering) sindsdien heb ik dus 2 kieffers, de een heb ik al 4 jaar, de ander een jaar of 2 en ik vind ze helemaal top. mooi, zacht soepel leer, en staan mooi ik koop ze wel altijd in de aanbieding, want ze zijn wel flink prijzig maarja dat neem ik maa rvoor lief Tong uitsteken

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:17

Ik heb geen ervaring met de hoofdstellen zelf, ik heb van dat onderdeel alleen maar een frontriem. En die is inderdaad aan het verkleuren, het leer zelf is wel van fijne kwaliteit.
Naast de frontriem heb ik nog een Kieffer veelzijdigheisdszadel. Ik ben er zelf helemaal weg van. Het zit heerlijk en past goed, wat wil je nog meer. Bovendien is het leer van goede kwaliteit. Het zou natuurlijk goed kunnen dat de kwaliteit van de zadels beter is dan die van de hoofdstellen.

Baytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:37

Kieffer Lech Profi heeft, in tegenstelling tot de rest, WEL een diepe zit. ik had een ouder model, dus nog niet met dikke wrongen. zat lekker zacht, goed teruggesneden kamer wat mijn paard wel nodig had. ik heb m 8 jaar gehad en nooit hoeven opvullen, stiksels hoeven repareren of andere mankementen gehad. toppertje dus!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:48

ik heb een Kieffer veelzijdigheidszadel gehad maar reed daar heel slecht op. Hij was ook te groot voor mij. Ik vond de zit niet mooi en ging er erg van naarvoren zitten
Maar wat kwaliteit betreft is het wel een prima zadel

Ik heb ook een hoofdstel (al ruim een jaar) en die is nog altijd mooi. Die vet ik netjes in en past perfect. Geen enkele beschadiging of verkleuring

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:12

Kieffer dressuurzadel vond ik niet zo geweldig zitten.
Maar het kieffer springzadel waar ik lang op heb gereden zat super. Ik kreeg er (gek genoeg) een betere houding door!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:50

Ik heb een kieffer aachen (vzh) prima zadel, heb hem al 11 jaar, hij heeft wel wat slijt plekken maar dan nog zou je niet zeggen dat hij al zo oud is. Nooit geen problemen mee gehad.

Ik heb nu ernaast een dressuurzadel, zit beter maar dat ligt meer tussen het verschil vzh / dressuur dan aan het zadel zelf.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:05

Mijn bijrijdpaardje heeft een Kieffer Wien dressuurzadel en hij zit heerlijk. Hij kraakt wel maar dat hoor je niet meer op een gegeven moment. Ik wil echt niet anders meer vooral op manege's krijg je weleen s een zadel waar je echt een zadelpijn van krijgt. Noem dat ook altijd maar houtenzadels Haha!

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:35

Ik heb sinds februari ook een Kieffer, type Lusitano. Diepe brede zit. Met veel kniewrong. Ik zit er echt super in. Heb heel veel zadels geprobeerd. Wilde eigenlijk een Hulsebos maar vind die er na een jaar an niet meer uitzien.... Ik ben in iedergeval super tevreden of dit zadel en ben van plan om ook een vzh of springzadel aan te schaffen van Kieffer.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:56

Ik zit absoluut niet lekker op kieffers, en het doet pijn op plaatsen , waar je geen pijn wilt hebben zeg maar...

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:08

ik vind het super zadels alleen ze zitten niet zo erg lekker.
ze hebben niet echt een lekkere diepe zit

VanesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:50

Ik ben ook erg blij met mijn kieffer dressuur zadel.
Hij zit zacht en ligt erg goed.
Ik heb hem nu al negen jaar en is nog amper versleten.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:47

Allebei mn verzorgpaarden hebben een kieffer veelzijdigheidszadel en op allebei zit ik vreselijk in stoelzit, waar ik met andere zadels toch echt nooit last van heb gehad... Ook kan ik mn benen niet stil houden...

Voor mij dus geen kieffer als ik de keus heb (jammer genoeg heb ik dat dus niet)

Lilly97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:10

Baytje schreef:
Kieffer Lech Profi heeft, in tegenstelling tot de rest, WEL een diepe zit.

Afbeelding

Dit zadel heb ik dit jaar gekocht. Het zit heerlijk! Ik vind het een super zadel OK dan!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:54

Jacksel schreef:
Allebei mn verzorgpaarden hebben een kieffer veelzijdigheidszadel en op allebei zit ik vreselijk in stoelzit, waar ik met andere zadels toch echt nooit last van heb gehad... Ook kan ik mn benen niet stil houden...

Voor mij dus geen kieffer als ik de keus heb (jammer genoeg heb ik dat dus niet)

Die twee problemen heb ik ook lang gehad (nu nog soms), maar door goed op je zit te letten kun je dat gewoon voorkomen. Kiefferzadels zijn in het algemeen niet voor 'luie' mensen, omdat je in de meeste modellen weining steun aan het zadel hebt en daardoor snel een verkeerde zit kunt ontwikkelen.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:20

Ik heb nu 5 jaar een Kieffer Wien professional. Hij ziet er nog als nieuw uit en hoefde maar 1 maal opgevuld te worden en er zijn enkel de linkersingelstoten vervangen moeten worden !

Maar het zit niet stevig. Erg vlak. Niet hard overigens, vind ik persoonlijk.
Ik ben nu op zoek naar een dieper zittend zadel. Rossner ofzo

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:48

Ik heb een Kieffer Aachen, zit heerlijk...Is ook al heel wat jaartjes oud, maar dat zou je niet zeggen!