welke trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:15

mmouse schreef:
En dan de volgende discussie... heb je een E- rijbewijs?

Je mag namelijk maximaal 750 kg trekken met een B rijbewijs (overige eisen ff buiten beschouwing gelaten)

Dit klopt niet, met een B rijbewijs mag je een combinatie besturen van maximaal 3500 kilo. dat zijn:echt er er zit een voorwaarde aan:

het gewicht van je auto moet zwaarder zijn, dan je ledig gewicht van de trailer + het laadvermogen

dus stel jij hebt een auto van 1500 kilo. (jeep ofzo)
en een trailer van 700 kilo met een laadvermogen van 700 kilo. Mag jij daar gewoon mee rijden!

is jou auto bijvoorbeeld 1200 kilo, en je trailer 800 kilo met een laadvermogen van 800 mag het dus niet.

Het gaat er om dat je auto zwaarder is dan het totale gewicht van de aanhanger. ook al zou je auto het volgens het boekje mogen trekken, in combinatie met een B rijbewijs mag dit dan dus niet

Of het aan te raden is is een 2e, ik ben van mening dat je door het e rijbewijs leert rijden in een trailer, wat ik een belangrijk punt vind aangezien je met levende dieren te maken hebt.

ik ga dus volgend jaar lekker mijn E halen

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:22

maar wat ik me dan ook af vraag is hoe je 2 shetten in een 1 paardstrailer wil zetten? Dat past toch niet naast elkaar, of zet je ze diagonaal ofzo?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:56

Zoek eens op "kleinveetrailer" in Google.
Tip: polyester trailers wegen minder dan houten trailers.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:20

Een heleboel polyester trailers zijn vaak niet eens van polyester maar van hout met een polyester laagje, het bewijs heeft een trailerdealer me laten zien! Dus let goed op wat je koopt!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:45

Nog ff over die 1-paards trailers: die worden niet meer gemaakt omdat ze gewoon te gevaarlijk zijn. Om je trailer probleem op te lossen is om een andere auto te kopen, het liefst eentje die op Diesel loopt omdat dat gewoon het beste 'trekt'.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:35

moet je daar maar net het geld voor hebben om een andere auto te kopen!
ze wil denk ik niet EN een andere auto EN een trailer kopen als ik dat goed begrijp.... de vraag is of er een trailer is die zelf licht is en waar 2 shetties in passen en dan in totaal onder de 900 kg blijft, of niet Chantal?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:46

cissy schreef:
Een heleboel polyester trailers zijn vaak niet eens van polyester maar van hout met een polyester laagje, het bewijs heeft een trailerdealer me laten zien! Dus let goed op wat je koopt!

Klopt. Zo'n dunne wand die een beetje meegeeft is 100% polyester; een dikke stugge wand is hout-met-polyester.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 11:05

cissy schreef:
moet je daar maar net het geld voor hebben om een andere auto te kopen!
ze wil denk ik niet EN een andere auto EN een trailer kopen als ik dat goed begrijp.... de vraag is of er een trailer is die zelf licht is en waar 2 shetties in passen en dan in totaal onder de 900 kg blijft, of niet Chantal?

jij hebt me begrepen... OK dan!
Gelukkig krijg ik nu tips waar ik wat aan heb... dank jullie wel...
Dikke kus van mij

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:26

ik ben mn trailer wezen halen (is erg mooi geworden overigens Haha! ) en die dealer vertelde dat er zat kleine veetrailertjes bestaan, hij had ze zelf van Humbauer en zelfs met de mogelijkheid van een voorlader. Hij had ze niet 2e hands helaas, hij had wel enkele kleine 1,5 paardstrailers staan maar die kun je overal wel vinden denk ik.

Nog even over die polyester trailers, er stond er ook eentje 1,5 paards met een zo'n dunne wand inderdaad en ik zou mn paard daar niet in durven zetten, je kan m zo heen en weer duwen en ik weeg geen 500 kg!!! moet er niet aan denken als dat beest dr evenwicht kwijtraakt en opzij valt.... brrrr