het houden van een hengst eenzaam bestaan of niet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 11:44

ik vind het buiten gewoon leuk om te lezen hoe jullie er ook over denken en het is inderdaad zo hengsten kunnen echt super lief zijn en niet zo als de meeste mensen denken SUPER GEVAARLIJK... Extreme duivel

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:39

Ik roep op concour ook wel eens pas op hengst!geoown omdat het voor mezelfmakkelijker is.
hoeveel mensen blijven wel niet vlak voor de ring staan napraten met hun paard en dan moet ik er vlak achter of voorlangs.
Orbaldo gaat dan echt wel een beetje huhuhu zeggen Lachen
sosm moet je er zo dicht langs dat je best een trap kunt krijgen dus dan krijs ik een keer pas op hengst en ze vliegen voor je aan de kant Knipoog

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:36

hahahahah dat ken ik.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:21

Dennis laat ik dus echt geen eenzaam bestaan hebben. Dan zou hij gecastreerd worden, goedgekeurde kampioens hengst of niet.
Gelukkig staat hij lekker thuis en heb ik met niemand wat te maken.
Dennis is in een kudde merries of juist een kudde hengsten/ruinen makkelijker dan in een gemengde kudde. Dan gaat hij juist ZIJN merries beschermen.

Hij gedraagt zich met dekken voorbeeldig. Als we naar de merrie toe lopen is het veel show aan een slap touwtje Lachen. Hij dekt netjes en gaat dan echt er bij staan alsof hij wil zeggen 'Ben klaar hoor'. Maar meestal laat ik hemop het land dekken. Veel fijner en imo makkelijker. Er is er dus nu maar 1 die aan de hand gedekt word, omdat die merrie alles wat in de buurt komt aan gort mept(niet alleen Dennis, maar ook andere merries, jonge hengsten en ruinen). Die word (tegen mijn gewoonte in) gekluisterd, puur uit veiligheid van Dennis(1x 3 weken niet kunnen rijden door een pony die afgetuigt werd door een merrie en onder de bulten ter grote van een tennisbal zat vind ik genoeg).

Ja, mijn hengst is een watje. Veel show, maar daar houd het ook mee op ook.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:20

Citaat:
ja dat is die noriker uit ullitoten, Wanda huurt deze hengst en hij is inderdaad een super indrukwekkend dier.

ik dacht al, die hengst ken ik ergens van......

Maar ook bij de Noriker hengsten was het altijd uitkienen dat ze elkaar niet per ongeluk ergens tegenkomen hoor! Vergis je niet!

We hebben wel eens een stalhulp gehad die niet al te slim was en 2 dekhengsten bij elkaar op de wei had gezet, toen konden we ze toch wel dicht laten naaien door de DA Tong uitsteken
Ik ben zelf ook wel eens flink te grazen genomen door een Noriker hengst, toen ik niets vermoedend met een arm vol hooi zijn box in wandelde.

Norbert stond vroeger echter wel met 1 ruin en 2 merries in 4-span en met een merrie in 2-span, zodra hij zijn tuig op heeft, denkt ie niet meer aan dekken. Hij stond ook gewoon met een merrie op de trailer als we ergens heen moesten.

Alleen aan het roepen merkte je dat je een hengst bij je had.......

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:42

Ben het helemaal met je eens Scherps.
Al dat gedoe om die hengsten.
óók hengsten zijn gewoon paarden, jawel, weliswaar sommige met een gebruiksaanwijzing. Maar hebben sommige ruinen en merrie's die ook niet....
Een hengst kan gewoon bij ruinen,(meestal) bij merrie's en andere hengsten word het wat lastiger, maar dat is geen reden om ze binnen te houden. Wat betreft het rijden, er zijn veel hengsten die snel afgeleid zijn. Maar liever een "showy"hengst, dan een pismerrie.

Over een ding ben ik wel heel duidelijk, géén hengsten bij kinderen of onervaren personen, ze hebben toch iets meer hormoontjes in hun, die ze goed kunnen gebruiken als baasje ze niet meer aankan, en ja, dan krijg je écht een ***hengst.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:21

ik heb vroger ook een tijdje een kwpn hengst gereden, en dat was echt een supermakkelijk paard. een gigantisch beest om te zien, en wel heel erg trots, je moes them in zijn waarde laten, maar eigenlijk supermakkelijk. Als je hem gewoon normaal behandelde, en een beetje oplette, hij had wel bijt trekjes, en op stal moest je opletten met hem, was er niks aan de hand. Hij was geen dekhengst, maar wel op en top hengst. Hij liep in het land zelfs zichzelf in zijn borst te bijten en shows te geven voor de fokmerries aan de overkant Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:21

overigens rijd er op deze hengst nu een 9/10 jarig meisje los in de bak Knipoog