Hengst laten of ruinen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:22

dat is enkel wanneer er een ruin de piste in komt die hij niet moet hebben. Eerst steigerd hij wat om de ruin te imponeren. Hij heeft ook nog niet gedekt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:28

Ik eis van een paard onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Een paard hoort niet te steigeren, en al helemaal niet als er paarden in de bak komen die hij niet moet hebben.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:31

Hij is van mijn nicht en zij rijdt altijd alleen. Ik heb zelfs op hem leren springen. Ik heb nooit last gehad van het beestje. En mijn nicht enkel in het begin, toen ze hem pas had, zijn karakter leren kennen,enz. Echt een brave om te rijden. En hij is goed in wedstrijden

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:01

Ruinen vind ik altijd zonde, maar eigenlijk voor de meeste mensen en paarden de beste oplossing!

Eerst ben ik ook opzoek gegaan naar een hengstje maar naar veel te hebben nagedacht heb ik het maar niet gedaan. Een pre is voor mij dat de paarden sociaal zijn, veel wiedegang krijgen met andere paarden en natuurlijk buitenritten. En dat alles wordt erg moeilijk met een hengst!

Vaak blijven ze een tijd lang braaf maar daarna gaat alsnog een knopje om Haha!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:04

Hij is al wel een heel wat jaren braaf!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:31

Citaat:
Ik zou hem laten ruinen, de kans dat het een dekhengt wordt is klein

De kans dat je de loterij wint is ook klein en toch gebeurd het sommige mensen.

Ik heb best wel spijt dat ik mijn fjord destijds heb laten castreren.
Bij eventuele goedkeuring had ik hem wel weg moeten doen maar dan nog... dan kun je altijd nog overleggen als het niet zou lukken hem weer terug te kopen.

Tip van mij: Gooi hem lekker in een koppel(neem aan dat jij nu iets van een half jaar is) , kom over 1,5 jaar terug met mensen die er wat kijk op hebben. Als hun er wat in zien zou je hem naar de keuring kunnen doen en kijken wat daaruit komt.
Aan de hand daarvan kun je een verdere beslising nemen.

Maar de mensen die het zeiden hadden die wel een serieuze kijk op paarden(haflingers). Als er zomaar wat gezegd wordt op dat pappa haf. er mooi uit ziet zou ik het niet zo serieus nemen.
[/quote]

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:33

hengsten zijn niet altijd moeilijk hoor! toen ik op ponykamp was reed er gewoon een hengst mee in de lessen! wel met een gevorderde groep maja het ging hartstikke goed!! er stonden meer hengsten daar en die reden gewoon samen met merries en ruinen in de bak!

maar je hebt natuurlijk ook hengsten die zich niet zo gedragen! daarom zei ik dus van wacht even af hoe hij is als je hem aan het inrijden bent! geef niet te snel op maar als het een tijdje zo door gaat dat hij "gevaarlijk" wordt dan zou ik hem wel laten castreren! maja je moet er ook de mogelijkheid voor hebben om hem hengst te laten!