Heb jij je paard verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:01

Nee, ik heb meer aan een spaarrekening. Het geld wat daarop gestort wordt blijft van mij...

Valery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:08

ja, ik weet dat suga verzekerd is maar hoe hoog en waar weet ik niet..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:29

Wel verzekert voor schade die hij maakt (aansprakelijkheid) maar niet tegen ziektekosten (werk zelf op de uithof).

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:47

Ja zo "zwaar" mogelijk zeg maar bij EFO, hij was 3.5 toen ik hem kreeg dus er kon nog zoveel gebeuren, en er is inderdaad het een en ander voor gevallen

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:18

Bij mij zijn Bresco en Kalisto allebei verzekerd, Bresco alleen ODA en Kalisto volledig met ziektekosten. Ze zijn allebei verzekerd bij AMEV Hippo. Kalisto is puur zwaarder verzekerd doordat ik wil aankijken hoe hij zich ontwikkeld. Als hij zich gedraagd, kan de premie naar beneden (aangezien die behoorlijk hoog is Scheve mond )

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:20

KarinvdM schreef:
Nee, ik heb meer aan een spaarrekening. Het geld wat daarop gestort wordt blijft van mij...

Idem hier, als mijn paard ziek wordt plunder ik mijn spaarrekening wel Knipoog

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:27

Ik heb mijn paard bij Amev Hippo uitgebreid verzekerd met beperkte ziektekosten. Dat betekent dus dat ik niet bij alle klinieken terecht kan maarja degene die op de lijst ervan staat is Emmeloord en das helemaal niet ver.
Ik heb haar verzekerd omdat ik dan altijd nog iets heb als ze onverwachts dood gaat oid. Of als ze geopereerd moet worden en ik kan het niet betalen. Dan voel ik me pas poedersuiker! Dus doe ik liever maar telkens premie betalen zodat ze straks niet gelijk naar de slacht hoeft als ze een keer een operatie nodig zou hebben.
Ik moet alleen de premie nog ff betalen Schijnheilig

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:43

Ik heb ze niet verzekerd. Het zijn allebei Shetjes, dus de marktwaarde is niet echt denderend. Lachen Wat dat betreft heeft het dus weinig zin. Bovendien ben ik ook van mening dat je beter kan sparen. En mijn ouders zijn ook bereid om bij te springen mocht dat nodig zijn.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:06

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis, uitgebreide verzekering incl. da kosten.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:11

Mijn vorige paard was alleen voor een bepaald bedrag tegen de dood verzekerd. Paard wat ik nu heb is helemaal niet verzekerd.
Inderdaad spaar ik liever en ik heb voldoende spaargeld om een paar weekjes Utrecht te bekostigen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:13

Nee, niet verzekerd. Dit komt omdat je maar verzekerd bent tot de waarde van je paard. Ze keren dus per jaar niet meer uit dan je paard waard is. Stel dat dat 1500 euro is, nou dat kan ik wel van m'n spaarrekening betalen, daarvoor heb ik geen verzekering nodig.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:19

Nicole is wel verzekerd, Ulvida moet ik nog aanmelden. Ik wil dit iig wel doen voordat ze naar de inrij-stal gaat, daar kan uiteraard ook van alles gebeuren.
Gelukkig heb ik nog maar 1 keer de veearts erbij hoeven te halen in de 3 jaar dat ik ulf heb. Bij Nicole alleen maar pasgeleden omdat ik haar wou scannen om te laten dekken. Dat wordt niet vergoed Tong uitsteken:P

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:29

Ik heb Kasmier voor alles verzekerd, ziektekosten en uitbreiding daarop. simpelweg omdat ik al een boel VA kosten heb gehad, ik wil hem ten alle tijden de VA verzorging kunnen geven als dat nodig is, ook eventuele kosten die goud geld zouden kosten.

Ik heb hem verzekerd bij Amev Hippo Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:00

MarchaL schreef:
Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis, uitgebreide verzekering incl. da kosten.

Ik hetzelfde en de rekening van de kliniek heb ik gister opgestuurd.
Ik vind het alleen wel jammer dat fysio enzo niet meeverzekert zijn, want daar ben ik al een behoorlijk kapitaaltje aan kwijt geraakt.
Ik ben benieuwd hoe de betalings afhandeling gaat, want het is voor het eerst dat ik wat declareer.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:05

Citaat:
Ik ben benieuwd hoe de betalings afhandeling gaat, want het is voor het eerst dat ik wat declareer.

Goed, ik heb al meerdere malen iets moeten claimen en de afhandeling ging relatief snel OK dan! Ze doen ook vrijwel nergens moeilijk over. Stuur wel schadeformulier en factuur tegelijk op, anders kan het weleens heel lang gaan duren Scheve mond

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:14

Ja, heb ze beiden gister op de bus gedaan.
Ik heb alleen wel een eigen risico van €200,--
Ik weet alleen zo uit mijn hoofd niet meer hoeveel procent ik vergoed krijg.
Zal in de overeenkomst staan, maar ben te lui om dat effe na te kijken Bloos

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:18

Cinzano schreef:
Idem hier, als mijn paard ziek wordt plunder ik mijn spaarrekening wel Knipoog

Geldt ook bijna voor mij. Heb mijn paard minimaal verzekerd (interpolis), maar dat heb ik alleen gedaan met het oog op de dood, diefstal of brand. Al het overige moet van de spaarrekening komen (stort de denkbeeldige premie maar eens per kwartaal op de spaarrekening en bekijk dit bedrag over 10 jaar Wow! )..

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:25

Mayo schreef:
Ik heb Kasmier voor alles verzekerd, ziektekosten en uitbreiding daarop. simpelweg omdat ik al een boel VA kosten heb gehad, ik wil hem ten alle tijden de VA verzorging kunnen geven als dat nodig is, ook eventuele kosten die goud geld zouden kosten.

Ik heb hem verzekerd bij Amev Hippo Lachen

Yep, heb dezelfde!

Om dezelfde reden, na 1 keertje kliniek op en neer heb ik het geld er alweer uit!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:29

Ik ga er van uit dat verzekeringen zinloos zijn als ik het zelf kan ophoesten als er wat gebeurd. Ik denk dat ik dat kan, dus heb ik hem niet verzekerd. Het is ook geen doen als je meerdere paarden hebt om die allemaal te verzekeren.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:31

ik heb een verzekering van interpolis. zo'n standaard dinges geen uitgebreide ofzo

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:38

essie79 schreef:
Het is ook geen doen als je meerdere paarden hebt om die allemaal te verzekeren.

Nee, dat lijkt mij ook niet.
Dan zou ik ze denk ik bij de onderlinge verzekeren, en dus niet tegen ziektekosten.

Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:39

Ik heb een verzekering bij Amev Hippo, een standaard met dekking voor eventuele grote ongelukken maar niet de "gewone" dierenartskosten. Ben ff de naam kwijt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:43

1e paardje niet, Mirage wel. En daar ben ik blij om ook. Heb het nooit gedaan om het geld wat je evt. krijgt bij overlijden (dat spaar ik dan wel weer) maar ging mij puur om de ziektekosten ! En daar heb ik ook flink gebruik van gemaakt, super !!! Had het anders zelf nooit kunnen betalen............
Ik had Mirage trouwens bij de friesche verzekerd

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:46

Tallie1979 schreef:
Winnie heeft een uitgebreidde ziektekostenverzekering. Hij is bij Amev Hippo verzekerd. Lachen

Die van mij heeft hetzelfde..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:58

Yeps, verzekerd tegen dood en blijvende ongeschiktheid bij AMEV/HIPPO.

Mijn vorige paard heb ik weg moeten brengen dus helaas heb ik er al ervaring mee. Het is toen allemaal keurig afgehandeld.