TIP'S?? Krijg me pony niet te pakken....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:56

Wortels.. op de grond gaan zitten..(paarden zijn van nature heel erg nieuwsgierig)
En belonen als hij ook daadwerkelijk bij je komt..
heel vaak gewoon gaan knuffelen enzo, gewoon dat hij weet dat hij niet altijd hoeft te werken en te luisteren!
Veel succes!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:01

East is dus zoooo ARROGANT dat die wortels haar gestolen kunnen worden... En knuffelen.. Echt niet... Liever niet dan wel.. Het is gewoon een spelletje van haar.. Maar hoe langer ik in het land zit/sta/loop e.d. hoe harder ze gaat rennen... En deze pony loopt endurance ritten dus voordat ze moe is.... hah ha ha echt niet.. WAT MOET JE MET ZO"N PAARD... Ik denk dat ze gewoon pissig is want dit is het eerste jaar dat ze gereden wordt terwijl ze op het land staat.. Ik denk dat mevr. denkt dat ze eigenlijk dr hele leven veulen is.... DRAAKJE!!

Nynke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:16

Wij hebben ook een pony die zich zodra ze een veulen
heeft niet meer laat pakken.
Dingen die bij ons wel werkten zijn:
- Haar met meer mensen in een hoek drijven en dan pakken
en belonen.
- Iemand met een halster + biks de wei in laten lopen en dan
zelf zonder spullen de wei in lopen, ze komt dan liever naar jou
toe dan naar de ander. Vervolgens armen om haar hals slaan en wachten
tot de ander komt (dit is wel een supermakke pony, weet niet hoe jou
pony dan blijft staan)
- Vanuit de wei in de schuur/stal jagen en dan klem zetten (in stal ofzo),
dit werkt natuurlijk ook alleen als de wei vlakbij de stal is.

Nog succes

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:17

Waarom wil je pony niet gevangen worden ? Blijven zijn vriendjes wel achter in de wei? wil hij niet op stal? speelt ie gewoon een spelletje? Tip, ga niet jagen!!! Pak je pony ook eens als je niets van hem wil, doe halster om, en blijf er een kwartiertje naarst staan/ lopen geef hem iets lekkers, haal er een borsteltje over heen. Herhaal dat een paar dagen. Dan betekent het dus dat je hem niet alleen vangt, als er iets moet "gebeuren".

Neem aan van een expert, na een tijdje werkt het,

Groetjes en suc6es Esmée

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:45

Bij ons worden ze altijd gevoerd als ze naar binnen gaan, dus elk paard staat te hinniken om naar binnen te mogen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:47

Ik maak het wel vaker mee. Heb het meegemaakt met mijn vorige welsh.

We waren dan met z'n 2en pakte een lang touw en zo in een hoekje drijven. Daarna pakken en belonen. Na een aantal maanden zo pakken had hij het wel gezien en liet zich vanzelf wel pakken. Dit nu ook aantal keer met shet gedaan en mijn haf. Tot nu toe geen problemen mee gehad alleen dat ze soms door touw heen gaan en dan moet je hard trekken Lachen
Maar je hebt er niet super veel mensen voor nodig en het helpt echt.