vinea ponykampen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:47

Hmmm, dan zal waarschijnlijk alle info die ik te horen heb gekregen niet juist zijn. Kunnen jullie mij meer vertellen over de kampen... misschien toch maar volgend jaar een poging wagen dan...

* Moet je idd minimaal 4 weken beschikbaar zijn?
* Is het idd zo dat jij niks met de paarden doet... of mag je ook meedoen aan ritten etc?
* Wat zijn die nachtactiviteiten in godsnaam die jij moet voorbereiden... ben zeer gesteld op mijn nachtrust Tong uitsteken
* Wat te doen als het net zoals deze week, onwijs rampen weer is? Moet je dan van die spelletjes verzinnen... de kinderen komen toch immers voor de paarden?
* Hoe zit het eigenlijk met de rest van de stafleden.... zijn die ook allemaal in de 20.... allemaal paardengekken?
* Wat zijn de andere activiteiten als het niet om paardrijden gaat?
* Welke paardenkampen kun je leiden in Nederland.... vineagids niet bij de hand en stafgids net weggegooid Verward
* Moesten jullie ook zo'n voorselectie doen?

Naja, jullie kunnen me vast meer vertellen... dus kom op Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:05

Zoals Kusia al zei heb ik het ook gedaan.
Appelscha is echt mijn 'thuis'. Ik heb het er heel erg naar m'n zin gehad.
We reden mee met de buitenritten, mochten meedoen met voltige, huifkartocht, avond en ochtendrit.
Leuke mensen op de manege, leuke paarden.
Andere activiteiten zijn idd spelletjes. Maar daar mag je ook bijvoorbeeld de binnenbak voor gebuiken. Dat deden wij heel veel.
Ook gingen we zwemmen, fietsen, proefje oefenen.

Als je meer wilt weten stuur je maar een pb'tje! Knipoog

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:02

Appelscha is ook mijn 'thuis'. Heel anders dan Bergeijk, het is maar net wat je zelf leuker vindt. Ik vind Appelscha dus weer leuker dan Bergeijk Haha!.

Het is inderdaad waar dat je minimaal 19 moet zijn, maar in hoge nood telt dat echt niet mee. En ze zitten in hoge nood, merk ik wel. (Ik heb ook al wat mailtjes gehad...)
Het is echt leuk om te doen, wel erg vermoeiend maar echt heel leuk. Ik heb het 4 jaar gedaan, en dit jaar ga ik voor het eerst niet met Vinea weg. Ik vind het een raar idee. gister was ik bij Amanda en we kwamen er allebei achter dat we eigenlijk toch wel zin hebben om een weekje te gaan...
Maar ik wacht af. Staf tekort hebben ze zowiezo, dus een plekje is er vast wel ergens.

Maar ik zou het iedereen aan raden om te doen. Je verdient e rheel weinig mee, maar je moet het niet zien als een baantje maar als een betaalde vakantie. Want dat is het echt. Jij doet hetzelfde als de deelnemers alleen jij hoeft er niet voor te betalen.

*Krijg steeds meer zin om te gaan. Gaan jullie mee, Caroline en Amanda Haha!*

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:17

ShadowFax schreef:
Hmmm, dan zal waarschijnlijk alle info die ik te horen heb gekregen niet juist zijn. Kunnen jullie mij meer vertellen over de kampen... misschien toch maar volgend jaar een poging wagen dan...

* Moet je idd minimaal 4 weken beschikbaar zijn?
Normaal gesproken wel. Nu zitten we midden in het seizoen en zijn ze al blij als ze staf voor 1 weekje kunnen vinden. Dus als je zin hebt...gewoon een mailtje sturen. Er wordt zeker op gereageerd.
* Is het idd zo dat jij niks met de paarden doet... of mag je ook meedoen aan ritten etc?
Staf doet heel veel met de paarden. Met buitenritten moet er altijd 1 staf mee, en als de kinderen gewoon rijles hebben help jij met opzadelen en moet er 1 staf bij de les blijven kijken. Verder help je gewoon altijd op stal, dus op- en afzadelen, poetsen, controle houden enzv. Verder worden er theorielessen gegeven door de staf, daarvoor kan je ook paarden gebruiken. (Poetsles oid).
* Wat zijn die nachtactiviteiten in godsnaam die jij moet voorbereiden... ben zeer gesteld op mijn nachtrust Tong uitsteken
Er zijn wel eens kinderen met heimwee. Vaak hebben die er pas last van tegen de tijd dat ze naar bed gaan. Staf gaat over het algemeen wat later naar bed, maar je moet er wel rekening mee houden dat er midden in de nacht heimwee-ers of zieke kinderen aan je bed staan. Gebeurt niet vaak, maar toch. (Net als bij onweer). Maar slaap krijg je weinig in zo'n week, je slaapt gemiddeld zo'n 5/6 uur per nacht.
* Wat te doen als het net zoals deze week, onwijs rampen weer is? Moet je dan van die spelletjes verzinnen... de kinderen komen toch immers voor de paarden?
In de binnenbak kan je ook vanalles verzinnen. Rijles, spelletjes met de paarden, poetswedstrijd op stal en daarna door de bak stappen om ze aan de jury te tonen, figuren voor de wedstrijd oefenen in de bak, en vrije tijd wordt vaak ook op prijs gesteld.
* Hoe zit het eigenlijk met de rest van de stafleden.... zijn die ook allemaal in de 20.... allemaal paardengekken?
De meeste staf is tussen de 18 en 22 denk ik. Wel hebben ze allemaal iets met paarden, anders kan/mag je geen ponykampen begeleiden.
* Wat zijn de andere activiteiten als het niet om paardrijden gaat?Bij mooi weer naar het zwembad, je kan naar het dorp gaan, Vinea heeft hele toffe spelletjes, fietsen... eigenlijk doe je vooral dingen met de paarden, 2x per dag les of een buitenrit, verder poetsen, op- en afzadelen, vegen enzv. Het zijn altijd maar korte tijden die gevuld moeten worden met andere dingen.Is goed te doen hoor.
* Welke paardenkampen kun je leiden in Nederland.... vineagids niet bij de hand en stafgids net weggegooid Verward
In nederland kan je naar Appelscha (leetijden 12-14 en 14-16, en Bergeijk (7-10 en 10-12).
* Moesten jullie ook zo'n voorselectie doen?
Ja, ik wel (Dat moet iedereen). Maar dat hoeft alleen als je je ruim voor het seizoen opgeeft. Zo'n opleidingsweekend is trouwens hardstikke gezellig hoor. Nu, midden in het seizoen zijn er geen opleidingsweekenden meer. Verder is er staf tekort dus ze zijn stukken minder kieskeurig.

Naja, jullie kunnen me vast meer vertellen... dus kom op Haha!

Sorry, even in een nieuw venster en gekwoot. Is wat duidelijker denk ik.
Hoop dt je er wat aan hebt, en anders kan je ook mij altijd pb-en Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:27

MarianneR schreef:
Appelscha is ook mijn 'thuis'. Heel anders dan Bergeijk, het is maar net wat je zelf leuker vindt. Ik vind Appelscha dus weer leuker dan Bergeijk Haha!.

Het is inderdaad waar dat je minimaal 19 moet zijn, maar in hoge nood telt dat echt niet mee. En ze zitten in hoge nood, merk ik wel. (Ik heb ook al wat mailtjes gehad...)
Het is echt leuk om te doen, wel erg vermoeiend maar echt heel leuk. Ik heb het 4 jaar gedaan, en dit jaar ga ik voor het eerst niet met Vinea weg. Ik vind het een raar idee. gister was ik bij Amanda en we kwamen er allebei achter dat we eigenlijk toch wel zin hebben om een weekje te gaan...
Maar ik wacht af. Staf tekort hebben ze zowiezo, dus een plekje is er vast wel ergens.

Maar ik zou het iedereen aan raden om te doen. Je verdient e rheel weinig mee, maar je moet het niet zien als een baantje maar als een betaalde vakantie. Want dat is het echt. Jij doet hetzelfde als de deelnemers alleen jij hoeft er niet voor te betalen.

*Krijg steeds meer zin om te gaan. Gaan jullie mee, Caroline en Amanda Haha!*

ik moet werken.
Ik wil wel op een zondag naar Ascha, maar niet meer met Vinea Knipoog

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:56

Ik vind het ook heel erg jammer dat ik me niet heb opgegeven Verdrietig
Opgeven kan ook niet meer, omdat ik heel moeilijk vrij kan krijgen en ik heb al eenmaal mijn rooster doorgenomen met me werk. En ik heb ook heel weinig vrije uren.

@MarianneR: ik wil best mee, maar dan naar Bergeijk Tong uitsteken

Maar een ritje in Appelscha lijkt me wel leuk hoor

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:57

Ik heb even erover na gedacht... maar weten jullie welke week ze omhoog zitten? Als het me ev. uitkomt (heb nog wat dingetjes te doen in de vakantie) wil ik me best opgeven... weet alleen niet of ze me zomaar "willen hebben"??!!!

Denken jullie dat als je een weekje meedoet, maar nog nooit eerder als staflid bij vinea hebt meegedaan, 't wel moet lukken?