Hmmm, dan zal waarschijnlijk alle info die ik te horen heb gekregen niet juist zijn. Kunnen jullie mij meer vertellen over de kampen... misschien toch maar volgend jaar een poging wagen dan...
* Moet je idd minimaal 4 weken beschikbaar zijn?
Normaal gesproken wel. Nu zitten we midden in het seizoen en zijn ze al blij als ze staf voor 1 weekje kunnen vinden. Dus als je zin hebt...gewoon een mailtje sturen. Er wordt zeker op gereageerd. * Is het idd zo dat jij niks met de paarden doet... of mag je ook meedoen aan ritten etc?
Staf doet heel veel met de paarden. Met buitenritten moet er altijd 1 staf mee, en als de kinderen gewoon rijles hebben help jij met opzadelen en moet er 1 staf bij de les blijven kijken. Verder help je gewoon altijd op stal, dus op- en afzadelen, poetsen, controle houden enzv. Verder worden er theorielessen gegeven door de staf, daarvoor kan je ook paarden gebruiken. (Poetsles oid). * Wat zijn die nachtactiviteiten in godsnaam die jij moet voorbereiden... ben zeer gesteld op mijn nachtrust
Er zijn wel eens kinderen met heimwee. Vaak hebben die er pas last van tegen de tijd dat ze naar bed gaan. Staf gaat over het algemeen wat later naar bed, maar je moet er wel rekening mee houden dat er midden in de nacht heimwee-ers of zieke kinderen aan je bed staan. Gebeurt niet vaak, maar toch. (Net als bij onweer). Maar slaap krijg je weinig in zo'n week, je slaapt gemiddeld zo'n 5/6 uur per nacht.* Wat te doen als het net zoals deze week, onwijs rampen weer is? Moet je dan van die spelletjes verzinnen... de kinderen komen toch immers voor de paarden?
In de binnenbak kan je ook vanalles verzinnen. Rijles, spelletjes met de paarden, poetswedstrijd op stal en daarna door de bak stappen om ze aan de jury te tonen, figuren voor de wedstrijd oefenen in de bak, en vrije tijd wordt vaak ook op prijs gesteld.* Hoe zit het eigenlijk met de rest van de stafleden.... zijn die ook allemaal in de 20.... allemaal paardengekken?
De meeste staf is tussen de 18 en 22 denk ik. Wel hebben ze allemaal iets met paarden, anders kan/mag je geen ponykampen begeleiden.* Wat zijn de andere activiteiten als het niet om paardrijden gaat?
Bij mooi weer naar het zwembad, je kan naar het dorp gaan, Vinea heeft hele toffe spelletjes, fietsen... eigenlijk doe je vooral dingen met de paarden, 2x per dag les of een buitenrit, verder poetsen, op- en afzadelen, vegen enzv. Het zijn altijd maar korte tijden die gevuld moeten worden met andere dingen.Is goed te doen hoor. * Welke paardenkampen kun je leiden in Nederland.... vineagids niet bij de hand en stafgids net weggegooid
In nederland kan je naar Appelscha (leetijden 12-14 en 14-16, en Bergeijk (7-10 en 10-12).* Moesten jullie ook zo'n voorselectie doen?
Ja, ik wel (Dat moet iedereen). Maar dat hoeft alleen als je je ruim voor het seizoen opgeeft. Zo'n opleidingsweekend is trouwens hardstikke gezellig hoor. Nu, midden in het seizoen zijn er geen opleidingsweekenden meer. Verder is er staf tekort dus ze zijn stukken minder kieskeurig.Naja, jullie kunnen me vast meer vertellen... dus kom op