brandmerken....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:41

ik heb persoonlijk ook niks tegen brandwerken, hoewel ik het nooit in het echt heb meegemaakt.
Maar ik hoor hier geen verhalen over paarden die met man en macht moeten vastgehouden worden en die over de rooie gaan en trauma's er aan over halen, ik hoor hier verhalen van paarden die enkele keren met de staart zwiepte en vervelder zijn bij een chip dan een brandmerk, dus ik zou niet weten wat ik er tegen moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:48

Th0mas schreef:
ik heb ook zelf een stukje film gezien die paard werd gebrandmerkt en die paard schopte een man weg en die man is dood Verward echt raar gezicht

spirit Clown

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:06

bij mijn vorige paardje was ik er ook bij toen ze gebrandmerkt werd. hier gaf ze inderdaad niet echt veel om. ze zette wel een stapje opzei, maar dat was het dan ook wel. ik vind het juist ook erg mooi een brandmerk. Ik ben dus voor.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:48

schoentje schreef:
In sommige landen word een niet gebrand paard gezien, als een paard dat niet goed genoeg is voor het stamboek...

Bij het frieze stamboek is het zo dat mensen kunnen zien of dat ze opgenomen is in het stamboek en of ze een ster heeft model of preferent. Daarom vind ik het jammer dat het afgeschaft is...

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 10:19

In duitsland is het STATUS.. En idd voor het stamboek.. Op de veulen keuring krijgen ze het brandmerk al..

Maar ik heb het nu gezien hoe het gaat en hoe de paarden erop reageren, en ik snap niet dat mensen er op tegen zijn Heel veel zeggen brandmerken is dierenmishandeling Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:21

Citaat:
Heel veel zeggen brandmerken is dierenmishandeling

dat zijn mensen die er nog nooit bij hebben gestaan als er gebrand wordt, dat vinden ze namelijk zielig

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:24

Mijn merrie heeft en kwpn brandmerk op der kont. Staat wel mooi vind ik, maar als het niet noodzakelijk is, hoeft het niet vind ik.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:27

Ik heb niet specifiek iets tegen brandmerken. Eigenlijk had ik Rowan liever gemerkt gehad als gechipt, een brandmark zit aan de buitenkant he... met die chip weet je nog niet wat dat over 10 jaar gaat doen.

Wat ik niet snap is dat als je geen bezwaar hebt tegen brandmerken, je blijkbaar ook geen bezwaar mag hebben tegen couperen. Bij brandmarken neem je een paard geen essentieel stukje van z'n lijf af...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:04

Couperen vind ik inderdaad iets heel anders dan brandmerken. Die staart zit er niet voor niks aan en wat denken je van de oren van honden. Als of oren niet belangrijk zijn! Gelukkig mag dat niet meer.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:07

smurf schreef:
dat zijn mensen die er nog nooit bij hebben gestaan als er gebrand wordt, dat vinden ze namelijk zielig

Echt hé, het is zo een onzin! Voordat ik veulens heb zien gebrand worden dacht ik ook altijd dat dat rondspringend gevaartes zouden zijn, totdat ik het in levende lijve meemaakte en de veulens enkel een "woest" zwiepje van de staart lieten zien. *LOL*
Vandaar ben ik voor, het merendeel deed lelijker bij de veulenprik.

Ik begrijp echt niet hoe ze erbij zijn gekomen dat het dierenmishandeling is ... een dikke naald in je nek met een "mini-computer" erin is dan wel ineens ethisch verantwoord Verward

Ik vind het hypocriet.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:52

Liekjuh schreef:
Bij het frieze stamboek is het zo dat mensen kunnen zien of dat ze opgenomen is in het stamboek en of ze een ster heeft model of preferent. Daarom vind ik het jammer dat het afgeschaft is...

En daarom ben ik blij dat et toen Ninke opgenomen én ster werd et wel nog gedaan werd Haha! !!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:48

Ik ben er niet tegen.
Het zal heus niet pijnloos zijn(Zet jij eens een paar sec het strijkijzer op je kont Knipoog ) maar de pijn is zo voorbij denk ik. Ze gaan er niet dood van.

Ik vind brandmerken overigens heel mooi, staat erg chique altijd Lachen

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:12

ik ben tegen brandmerken
het moet afgeschaft worden
in veel landen is dit al zo.
dit jaar is het ook in hongarije afgeschaft. gelukkig maar OK dan! *LOL*

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 08:49

Nou waarom ben je dan tegen brandmerken... Het veulen van ons reageerde er totaal niet op.. Dus pijn zal het absoluut niet doe anders gaan die veulen wel verschrikkelijk maf doen..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 09:15

ArwenLune schreef:

Wat ik niet snap is dat als je geen bezwaar hebt tegen brandmerken, je blijkbaar ook geen bezwaar mag hebben tegen couperen. Bij brandmarken neem je een paard geen essentieel stukje van z'n lijf af...

Hier ben ik het volledig mee een!