voorkeur merk peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:02

Ik heb meerdere paren van BR.
Ben er tevreden over, ze passen uitstekend en zien er na een aantal jaren nog steeds prima uit.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:05

eskadron vind ik echt de fijnste
ze gaan super lang mee Haha!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:41

Heb alleen peesjes om als ik longeer of spring. Dressuur of strandrit doen ze maar zonder.
Heb Eskadron Flexisoft en Eskadron met dat bont erin. Bevallen prima. Wilde mooie leren beschermers maar die gaan meestal met gespjes dicht en dat is mij teveel werk. Voor de cross wil ik nog steeds die Eskadron Cross Country kopen, vind ze alleen beetje prijzig.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:21

Ik heb voor mijn paard de 3-in-1 beschermers van Action/Indra. Ik ben er erg tevreden over OK dan!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:40

Ik heb voor de voorbenen die peesbeschermers van BR en voor de achterbenen beschermers van Kieffer, volgens mij heten dat pijpkousen Tong uitsteken Peesbeschermers hebben we anderhalf jaar, die van kieffer nog niet eens een jaar en bij allebei gaat dat spul helemaal scheuren. Pasvorm van Br vind ik opzich wel goed (heb geen ervaring met andere) maar die van Kieffer vind ik niet zo, komt misschien ook wel doordat ze eigenlijk beter een maatje kleiner hadden kunnen zijn.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:58

Ik heb lederen Kentaur peesbeschermers en peesberschermers van NEW (dat cross merk) alleen van die NEW peesbeschermers krijgt mijn paard schuurplekjes? Ook heb ik nog kentaur witte plastic peesbeschermers met bont erin, die heb ik gebruikt toen hij de schuurplekjes had van de NEW beschermers.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:28

Ik heb die van Eskadron, waarom weet ik eigenlijk niet. Ik had er eerst van geen merk, die waren net zo fijn.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:49

voor thuis vind ik racing tacks het beste, omdat ze het langste meegaan en de pasvorm het beste is.
Voor op concours prestige, omdat ze mooi zijn, goed passen, makkelijk schoon te maken zijn en zacht zijn van binnen. ze zijn alleen iets minder slijtvast

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:12

Alle beschermers zijn te klein voor hem... Ik ken een hoop mooie beschermers die ik best zou willen hebben, maar ze passen allemaal niet.
Ik heb een setje van BR, waar ik de sluitingen van heb laten verlengen.
En een paar van Kavalkade die er helemaal omheen gaan, dat past ook wel, maar vind ik niet zo ideaal in de nattigheid.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:06

Ik heb die van Eskadron, die zitten prima en gaan best lang mee. Alleen gaan bij de strijklappen bij mij de stiksels loslaten...

Voor wedstrijden heb ik witte van BR, die zijn op zich ook prima, ze zijn alleen wat verkleurd... (niet helemaal wit meer dus...)

Ik heb die van Action gehad en die pasten mijn paard niet mooi, ze gingen wat afzakken en sloten niet mooi aan...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:25

ik heb strijklappen van Imperal Riding, die zijn enorm groot, passen zelfs bij Morrie!

Hij heeft er alleen last van, hij zweet eronder en krijgt iets mok-achtigs.... dilemma dus: of strijken, of mok.......

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:30

BR en Eskadron vind ik het beste!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 19:03

Dus gaan we toch voor BR en eskadron? goedzo, dat zijn precies degene die ik nu al heb.
En idd ik vind ook dat protec snel uitlubberd!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:39

Protec is bij mij (gelukkig) nooit uitgelubbert. Misschien omdat ik ze niet zo vaak gebruik.

Gister een paar van het merk Norton gekocht, proberen hoe die bevallen. Tot nu toe goed, maar na één keer gebruiken kun je daar zo weinig van zeggen Knipoog Ook heb ik peesbeschermers voor de achterbenen gekocht van Eskadron. Ik had altijd alleen kogelbeschermers, maar nu een voor de hele pees + kogel. Ook daar ben ik (tot nu toe?) heel blij mee. De verkoopster (goede kennis van ons, dus geen verkooppraatje) zei dat weinig mensen ze gebruikten maar dat de mensen díe ze gebruikten er heel tevreden over zijn!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:42

BR - strijklappen en peesbeschermers. De strijklappen hebben een hele goede pasvorm, zijn een beetje meer voorgevormd dan andere merken.

Hangt ook van je paard af..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 20:13

ik doe ook meestal hoge strijklappen om de achterbenen, heb ook alleen kogelbeschermers, maar ik pak mijn paardjes graag goed en veilig in. Bandageren vind ik ook geen punt, jullie?

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:29

ik heb een paar van BR ,een paar van Lami-cell en een paar van Tattini , Ik vind ze allemaal goed Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:45

Die van Eskadron bevallen me wel goed alleen jammer dat er zoon hoog prijskaartje aan hangt Boos! Lachen

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:47

Ik ben een liefhebber van Eskadron!
Ik heb de peesbeschermers van Eskadron en de strijklappen voor de achterbenen ook van Eskadron.
De peesbeschermers zijn met Torino meegekomen dus daar heb ik geen idee van hoe oud ze zijn, maar de strijklappen heb ik zelf vorig jaar gekocht en ze zien er nog heel degelijk uit om elke dag gebruikt te worden.
En als ze pas gewassen zijn, zien ze er alle 4 eigenlijk nog als nieuw uit!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:31

Ik heb leren peesbeschermers met riempjes van Kieffer, ik weet niet van welk merk de pijpkousen zijn. Maar die zijn wel met klitteband Haha! Je bent altijd wel ff wat langer bezig met die riempjes maar voor het crossen zijn ze ideaal!!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:55

Ik heb ook 1 paar van eskadron (witte) 1 paar van BR (zwarte) en 1 paar van eigen merk van horselover (olijfgroen)
Ze bevallen allemaal wel goed. Geen echte voorkeur.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:14

Ik heb Veredus. Ik heb ze al 10 jaar en ze zien er nog goed uit. Nou rij ik er niet dagelijks mee maar toch.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:05

Ik heb voor mijn paard en pony:

- 2 paar normale BR's: 1 is inmiddels stuk gegaan (klitteband) maar die had ik ook al 4 jaar bijna dagelijks in gebruik, hieronder foto:
Afbeelding

- 1 paar BR's met bont onderlegd: dit bont kun je er niet onderweg halen en dus niet wassen, daarom gebruik ik ze alleen voor de wedstrijden en maak ik ze altijd schoon na gebruik. Het zijn wel hele fijne beschermers! Lachen

- 1 paar Pagony peesbeschermers(zelfde vorm als BR maar dan van Pagony Tong uitsteken): hier train ik altijd m'n paard mee en deze bevallen ook goed. Ik heb ze al 2 jaar, en ze zijn volgens mij iets dunner als de BR's.

- 1 paar beschermers(geen merk volgens mij) met leren riempjes en klitteband, deze had ik nu net 2 jaar, maar laatst zou ik ze een beetje te snel vasttrekken waardoor het gespje los ging, deze zijn dus nu kapot, maar deze ga ik zeker weer kopen van een ander(beter) merk, omdat deze mij super bevielen! Lachen Ze leken op deze, behalve dan in het zwart:
Afbeelding

- 1 paar HB beschermers met bont onderlegd, dit bont kun je er zo uithalen want er zit klitteband aan. Deze beschermers zijn erg luxe! Ze zijn ook van leer en hebben ook riempjes, daarnaast zit er ook nog elastiek in en het bont kan gewassen worden. Hele fijne beschermers en leuk voor op wedstrijd! Haha!

- 1 paar Eskadron's: deze heb ik al 5 jaar en ze zijn nog steeds goed! Sterke beschermers dus! Hieronder een foto:
Afbeelding

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:13

Eskadron!

Rij ik al 6 jaar mee en ze zijn nog steeds goed! Lachen