Leer je ervan als je van je paard valt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:54

je leert de binnenkant van het ziekenhuis ook goed kennen... Cool

volgens mij is vallen geen voorwaarde om te leren rijden.... Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:37

Bij Jordy heb ik ervan geleerd mijn tenen naar binnen te houden Haha!
Jordy is namelijk doodsbraaf, maar erg paniekerig op onze bak-omheining (breed schriklint). De letterbordjes hangen aan het bovenste schriklint, en daar heb ik eens met mijn teen tegenaan getikt. Jordy bokt normaal nooit, maar dan wordt het een complete rodeo Haha!
Ik hoop trouwens juist dat Jordy er eens iets van leert, hij doet namelijk hetzelfde als hij weer eens met zijn staart zwiept en het schriklint raakt....
En dan lig ik er meestal echt bij de eerste maffe sprong af, hij springt met 4 benen keihard de lucht in, draait en gaat hysterisch bokken, om vervolgens stom naar mij te gaan kijken van 'wat doe jij nou op de grond Verward '

Ook heb ik ervan geleerd dat als je echt een goeie schuiver maakt het érg lang duurt voordat je overal het zand uit hebt, en dat je nog 2 dagen loopt te knarsen van het zand tussen je tanden *LOL*

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:45

Supertje schreef:
Ook heb ik ervan geleerd dat als je echt een goeie schuiver maakt het érg lang duurt voordat je overal het zand uit hebt, en dat je nog 2 dagen loopt te knarsen van het zand tussen je tanden *LOL*

True... so true

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:58

Supertje schreef:

Om nog maar te zwijgen over die andere plaats waarvan je niet begrijpt hoe het zand er kan komen met twee lagen kleding er overheen Verward Knarst wat minder maar schuurt des te meer Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:04

Wat ik leer van vallen?
Dat ik niet moet trutten, maar gewoon moet gaan rijden Schijnheilig

Verder...dat ik bodemonderzoeken toch erg graag aan anderen overlaat

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:08

Percy schreef:
Om nog maar te zwijgen over die andere plaats waarvan je niet begrijpt hoe het zand er kan komen met twee lagen kleding er overheen Verward Knarst wat minder maar schuurt des te meer Haha!

*LOL* En mijn instucteur zich maar afvragen wat ik nou moeilijk zat te doen Verward

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:38

Is niet echt de bedoeling om dat zo te doen.....

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:12

Ik heb een paar jaar terug een pony gereden, waar alle knopjes tot en met het Z op zaten, maar ik vond het nodig om daar minstens twee keer in de week naast te gaan liggen Tong uitsteken
Van die pony heb ik zoooo ontzettend veel geleerd, ik heb leren zitten van die pony, leren ontspannen op het monent dat ik val (dan doet het minder pijn) en ik heb vooral geleerd dat je er beter op kan blijven zitten, is toch leuker dan elke keer de grond op je af zien komen Tong uitsteken

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:14

je leert vallen én opstaan Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:14

dat het soms verstandig is om een paar weken kalmpjes aan te doen en dat op je 32e vallen harder aankomen dan toen je 16 was Schijnheilig

ikkies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:16

Ha ha ik viel er de eerste 3 mnd 10 x per dag af, ik kan nou wel met een salto eraf vallen!!
Nou had ik ook wel een erg extreem paardje, die scheurde zelfs door een ijzeren bak/omheining.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:19

Je leert er echt niks van.

Nét niet vallen geeft je heel veel zelfvertrouwen.........
Nét wel vallen doet veel zelfvertrouwen verdwijnen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:15

De keren dat ik eraf viel was zonder zadel, was gewoon pech, eraf glijden en 1x een scherpe wending waardoor ik echt niet meer bleef zitten.

Dus heb er niks van geleerd, ja nog meer zonder zadel rijden voor het balans

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:20

Laatste keer dat ik viel was 2 maanden terug nog, 2 keer achter elkaar zelfs Schijnheilig Rug even heerlijk gekraakt, dikke voet en dikke lip Clown
Maar ja ik moest dan ook zo nodig een snoekduik maken haha.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:16

De laatste keer dat ik viel (24 april jl.) vond ik de grond verdomd hard. Vallen viel me vies tegen, maar het opstaan viel nog meer tegen!! Had dus helaas een blessure waardoor ik niet direct weer op kon stappen en tot nu toe kan ik nog steeds niet rijden. Dat is wel vervelend, want je bouwt onbewust vast wel wat angst op, beter is het als je meteen weer op kunt stappen, desnoods onder begeleiding van iemand die je wat moed inpraat.

Ik ben in mijn 30-jarige paardrijcarriere (ahum...) maar zelden gevallen, keertje of zes, maar die keren dat ik viel was het niet fijn....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:16

Dat ik op moet letten, ik heb de neiging om op vervelende paarden te blijven zitten en juist van de brave gevallen af te vallen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:58

Marliesje schreef:
Dat ik op moet letten, ik heb de neiging om op vervelende paarden te blijven zitten en juist van de brave gevallen af te vallen.

Haha ik blijf meestal bij de gekste sprongen zitten, maar moet ik bijvoorbeeld simpel opstappen op een paard dat braaf stil blijft staan dan val ik er weer af Haha!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:02

Summertje schreef:
Haha ik blijf meestal bij de gekste sprongen zitten, maar moet ik bijvoorbeeld simpel opstappen op een paard dat braaf stil blijft staan dan val ik er weer af Haha!

Ik join dan ook even de club, heb al zoveel rare dingen meegemaakt, in volle rengalop zonder zadel, teugels etc blijf ik zitten.
En op Marilyn val ik eraf (eerst keer zonder zadel dat wel he) in het laatste rondje galop Haha! Daarna gingen we uitstappen Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:43

Het is toch ook altijd frappant dat de keren die ik eraf val een erg pijnlijke afloop hebben dat ik dus niet direkt kan opstappen.

En anderen vallen, stappen op en rijden vrolijk verder...

Waar zou dat toch aan liggen??

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:44

Mazzel, heb ik gelukkig heel erg vaak. Maarja sta ik er een keertje langs en wordt ik omgeduwd, heb ik meteen een hersenschudding.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:18

Tyrza schreef:
Het is toch ook altijd frappant dat de keren die ik eraf val een erg pijnlijke afloop hebben dat ik dus niet direkt kan opstappen.

En anderen vallen, stappen op en rijden vrolijk verder...

Waar zou dat toch aan liggen??

Ik denk juist vaak als ik op de grond lig 'Goh, dát viel mee!' Tong uitsteken
Ik heb mezelf maar 2 keer echt pijn gedaan, 1x niet eens van de val zelf (kwam netjes op mijn kont terecht), maar omdat het paard me daarna vol in mijn gezicht nasloeg... en 1x brak ik na een ongelukkige val mijn arm, bij die laatste ben ik overigens wel weer opgestapt Bloos!

Hier op stal loopt een meisje rond, stapt overal op, en beland er ook nogal eens naast. Die landt echter 9 van de 10 keer op haar voeten Verward Volgens mij een kat geweest in haar vorige leven....
Tijdje terug nog erg om gelachen, ze vroeg of ik een paard vast wilde houden, omdat die weleens weg wil vliegen bij het opstappen. Kind stapt op, paard springt met 4 benen de lucht in en ik vlieg mee. Op een gegeven moment toch los moeten laten, paard met kop tussen de benen bokkend door de bak, zij hangt op zijn nek en wordt gelanceerd met een sierlijke boog. Krijgt ze het nóg voor elkaar op haar voeten te landen, en de teugels had ze ook nog vast. Geeft het nog steeds hupsende paard een schop voor zijn reet, en stapt heel droog weer op Tong uitsteken

Overigens schijn je minder letsel op te lopen als je dronken bent, omdat je dan veel meer ontspannen bent, misschien helpen een paar borrels van tevoren? Tong uitsteken Hoewel ik denk dat je dan wel weer vaker gaat vallen.... Of aan je paard geven, gaat ie niet meer zo hard Haha!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:24

SpLaSh_ schreef:
Bok Bok !

Beetje stomme vraag misschien , eigenlijk weet ik het antwoord al , maargoed...

Vandaag ben ik weer voor de verandering eens van Splash afgevallen , en elke keer val ik op dezelfde plek en op dezelfde manier van hem af , nouja , elke keer.. dit is de 2e keer ! (Yellowfish is er toen ook zo van hem af gevallen)

Toch denk ik bij mezelf , hoevaak moet je die fout maken voordat het beter gaat ? Ik vind het niet erg om 1000 keer te vallen , maar uiteindelijk wil ik wel resultaat zien !

Iemand ervaringen ?

Lees: Pijnloos gevallen, ziet er heel achterlijk uit Schijnheilig

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:51

Supertje schreef:
Overigens schijn je minder letsel op te lopen als je dronken bent, omdat je dan veel meer ontspannen bent, misschien helpen een paar borrels van tevoren? Tong uitsteken Hoewel ik denk dat je dan wel weer vaker gaat vallen.... Of aan je paard geven, gaat ie niet meer zo hard Haha!

Ik kan me daar wel in vinden.

Die keren dat ik er van af viel, was ik eerst een meter of 40 op en neer gestuiterd, waarbij ik gaandeweg een beugel en teugel verloor. Tegelijk weet je dat je gaat vallen, maar je wilt niet.

Je zit dus echt op je paard van: "Niet vallen! Niet vallen! Vallen doet auw, dus niet vallen!" met als gevolg dat je gaat verkrampen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 19:08

Tyrza schreef:
Ik kan me daar wel in vinden.

Die keren dat ik er van af viel, was ik eerst een meter of 40 op en neer gestuiterd, waarbij ik gaandeweg een beugel en teugel verloor. Tegelijk weet je dat je gaat vallen, maar je wilt niet.

Je zit dus echt op je paard van: "Niet vallen! Niet vallen! Vallen doet auw, dus niet vallen!" met als gevolg dat je gaat verkrampen.

Dat is waar , er staat hier ook ergens in het topic dat iemand leerde hoe ze 'ontspannen' moest vallen , omdat dat veel minder pijn doet......

Ik ben gister trouwens ook pijnloos gevallen , ik was niet dronken.. dus ik denk dat ik toch vrij ontspannen was Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:18

Amethyst schreef:
Als ik val dan is dat omdat Amethyst ergens van schrikt.. Haha! Amethyst schrikt dan ook op een zodanige manier dát je er wel af móét liggen Haha!

Als er een communicatiefout optreedt o.i.d. dan gaat ze niet bokken, maar dan staat ze stil of loopt achteruit.. Dus er dan afvallen hoeft niet Schijnheilig

Whaha dat is bij mij precies hetzelfde!Zondag ben ik nog gevallen,je word er hard van.En je leert er wel van vind ik.