volgens mij is vallen geen voorwaarde om te leren rijden....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

'
Supertje schreef:Ook heb ik ervan geleerd dat als je echt een goeie schuiver maakt het érg lang duurt voordat je overal het zand uit hebt, en dat je nog 2 dagen loopt te knarsen van het zand tussen je tanden
Knarst wat minder maar schuurt des te meer
Marliesje schreef:Dat ik op moet letten, ik heb de neiging om op vervelende paarden te blijven zitten en juist van de brave gevallen af te vallen.
Summertje schreef:Haha ik blijf meestal bij de gekste sprongen zitten, maar moet ik bijvoorbeeld simpel opstappen op een paard dat braaf stil blijft staan dan val ik er weer af
Daarna gingen we uitstappen
Tyrza schreef:Het is toch ook altijd frappant dat de keren die ik eraf val een erg pijnlijke afloop hebben dat ik dus niet direkt kan opstappen.
En anderen vallen, stappen op en rijden vrolijk verder...
Waar zou dat toch aan liggen??
Volgens mij een kat geweest in haar vorige leven....
Hoewel ik denk dat je dan wel weer vaker gaat vallen.... Of aan je paard geven, gaat ie niet meer zo hard
SpLaSh_ schreef:Bok Bok !
Beetje stomme vraag misschien , eigenlijk weet ik het antwoord al , maargoed...
Vandaag ben ik weer voor de verandering eens van Splash afgevallen , en elke keer val ik op dezelfde plek en op dezelfde manier van hem af , nouja , elke keer.. dit is de 2e keer !(Yellowfish is er toen ook zo van hem af gevallen)
Toch denk ik bij mezelf , hoevaak moet je die fout maken voordat het beter gaat ? Ik vind het niet erg om 1000 keer te vallen , maar uiteindelijk wil ik wel resultaat zien !
Iemand ervaringen ?
Supertje schreef:Overigens schijn je minder letsel op te lopen als je dronken bent, omdat je dan veel meer ontspannen bent, misschien helpen een paar borrels van tevoren?Hoewel ik denk dat je dan wel weer vaker gaat vallen.... Of aan je paard geven, gaat ie niet meer zo hard
Tyrza schreef:Ik kan me daar wel in vinden.
Die keren dat ik er van af viel, was ik eerst een meter of 40 op en neer gestuiterd, waarbij ik gaandeweg een beugel en teugel verloor. Tegelijk weet je dat je gaat vallen, maar je wilt niet.
Je zit dus echt op je paard van: "Niet vallen! Niet vallen! Vallen doet auw, dus niet vallen!" met als gevolg dat je gaat verkrampen.
, er staat hier ook ergens in het topic dat iemand leerde hoe ze 'ontspannen' moest vallen , omdat dat veel minder pijn doet......

Amethyst schreef:Als ik val dan is dat omdat Amethyst ergens van schrikt..Amethyst schrikt dan ook op een zodanige manier dát je er wel af móét liggen
Als er een communicatiefout optreedt o.i.d. dan gaat ze niet bokken, maar dan staat ze stil of loopt achteruit.. Dus er dan afvallen hoeft niet