Jullie mening ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:48

Ik snak gewoon naar een beetje betaalbare kwaliteits rijbroek en dan bedoel ik rond de 100 euro..
Vroeger toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies had je voor 200 ouderwetse gulsens een hele puike rijbroek.. had je er een van 300 gulden dan kon zo'n broek 10 jaar mee!!
De harry's horse is leuk voor stalwerk maar kan ik weg donderen na een jaar, en een beetje pikeur, cavallo, eurostar kost een vermogen tegenwoordig.

Mijn fijnste rijbroek met echt lederen zitvlak en hoge taille band die ik al 10 jaar hen kostte in die tijd 180 guldens.. nu heb je dat voor 180 euri nog niet.. Ik wil normaal betaalbare rijbroeken die langer dan een jaar meegaan!!!!

sorry moest ff mijn frustratie kwijt.. mode en hypes daar hoe je bij mij neit mee aan te komen Roekels zijn de fijnste handschoenen maar ik doe er ook maar een jaar mee. Goed degelijk spul voor een normale prijs. Da's mijn advies .. en ik wordt je vaste klant.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 21:54

Riant tel je de benzine kosten er dan wel bij? Haha!

Maar ben het met je eens, ik kan me herinneren dat mijn eerste wedstrijdjasje iets van 80 gulden was, ding ging jaren mee, echt niets mis mee, voor 80 euro vind ik zoiets echt niet meer terug, ja vormeloze rotzooi.

Wat ik trouwens zoals ik al eerder zei dus mooie rijbroeken voor een leuke prijs vind zijn die Patricia's van Mountain Horse
Ook de kleuren zijn niet suf maar wel neutraal.

Mijn 40 euri's rijbroek gaat nu bijna anderhalf jaar mee, heel simpel Horka, want toen ik hem kocht reed ik toch nog niet.
Nu is die echt aan vervanging toe, maar wat verwacht je voor dat geld?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 21:56

Maar mensen kom op, de felle kleuren broeken en fotolijstjes met paardenhoofden en heupbroeken zijn wel gekocht.

De vraag is alleen door wie, wat zijn de ervaringen ermee en is het achteraf je geld wel of niet waard geweest?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:11

Die zijn niet door mij gekocht in elk geval. Ik vind ze lelijk en onpraktisch, een veeg van mijn paard en ik zie er niet meer uit.

Een beetje betaalbare kinderkleding zou wel heel leuk zijn, dat mag ook best wat hip (raar woord eigenlijk) en een iets mindere kwaliteit want ze groeien er toch snel uit.

Verder mis ik ook de rijbroeken in lengte-maten, ze zijn er wel maar niet veel helaas.

Die paardenprullaria zijn van die dingen die ik nog wel eens meeneem voor een kind of voor mijn eigen kinderen. Inderdaad, een fotolijstje, een felkgekleurde borstel, een blits halstertouw of een of ander hebbe-dingetje.
Aanbiedingen vind ik ook onweerstaanbaar Knipoog

Maar het allerbelangrijkste vind ik de mensen in de winkel. Bestellen kan je in principe alles maar als ik iets moet hebben bestel ik dat liever bij een winkel met vriendelijk behulpzaam personeel. Sinds kort kom ik graag bij een winkeltje in Chaam, daar hebben ze niet veel want het is een gewone dierenwinkel maar wat ze hebben is prima en betaalbaar en de eigenaren zijn bijzonder vriendelijk. Daar loop je tenminste nog eens met plezier binnen en tja, wie binnenkomt koopt nog wel eens wat nietwaar?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:23

Nou ik vind was percy zegt ook wel de moeite waard. Als in ik de paardenwinkelben sta ik daar eigenlijk ook altijd wel een half uur te beppen met de eigenaresse.. ook leuk en als er iets niet is dan besteld ze het voor me. Ik vond vroeger die hele minihoofstelletjesa sleutelahnger erg leuk. Verder ben ik niet zo bezig geweest met paarden pullaria. Ja ik vind boeken over paarden wel een must in een ruitersport zaak.

Ja met huepbroeken heb ik hier in de buurt nog niemand zien lopen. Nu is denk ik voornamelijk de Stetjes-gekte iederee wil een aparte kleur setje hebben.
Je onderscheiden zit echt in klantvriendelijkheid en betaalbaarheid.

Ik denk dat veel paardenmensen eerst kijken of iets fijn zit of goed functioneert en dan pas naar of het in de mode is. Ik in iedergeval wel.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 09:40

Ik was ook voor de Roeckl handschoenen en het pikeur jasje gegaan!!!
zegt genoeg denk ik *LOL*

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:06

rijbroeken in lengte maten verkopen wij juist heel veel.
daarnaast vind ik dat je jullie een beetje onder schatten hoeveel mensen er toch voor de duurdere dingen komen.

de felgekleurde dingen en de heupmodellen worden ook goed gekocht iedereen is toch verschillend, als je het niet in je assortiment hebt moet je vaak "nee" verkopen en dat wil je niet als ondernemer neem ik aan.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 10:10

Leone schreef:
Ik was ook voor de Roeckl handschoenen en het pikeur jasje gegaan!!!
zegt genoeg denk ik *LOL*

Haha! Haha! Haha!
Je maakt mijn hele dag goed Tong uitsteken

Marloezzke natuurlijk moet je voor ieder wat wils in je assortiment hebben, ik vroeg me gewoon af hoe de meningen hier verdeeld waren kwa voorkeur, prijs en kwaliteit.

Vandaar dat ik ook wel wat mensen zou willen horen die wel voor de felgekleurde rijbroeken etc. gaan, hun mening over het spul.
Zoals je al zegt het wordt verkocht, dus waar blijven ze nou Lachen Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:19

Dingen die lang mee moeten gaan zoals dekens, schoenen, rijlaarzen, rijbroeken, jassen, hoofdstellen, zadels etc... daar betaal ik wel wat meer voor áls het maar wel kwaliteit is en niet een flut-iets wat na 2 maanden alweer stuk of lelijk is...

Wedstrijdspullen gebruik je niet heel vaak (ik tenminste niet haha) maar moet er wel mooi uitzien en fijn zitten...je moet toch presteren op zo'n dag, dat kan alleen met mooie fijn zittende spullen waarin je je goed voelt

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:30

Ik heb laatst een steenrode (redelijk felle) rijbroek gekocht. Geldt dat ook?
Ik heb een "goede" broek, van pikeur, een die een rip uit mijn lijf gekost heeft, maar het dubbel en dwars waard is. Maar ik merkte dat ik met de zomer in aantocht steeds meer zweetbillen kreeg met het leren zitvlak, en als gevolg daarvan doorrijplekken. Mijn theorie was dus: Dun broekje zonder leren zitvlak moet helpen op de warmste dagen. Maarja, das nog maar de theorie.
Gevolg: Ik wilde een goedkoop broekje voor erbij, alleen voor de warme dagen en voor buitenritten.

Dus ik naar de winkel, en aangezien ik dol ben op kleurtjes, ging ik helemaal voor die knal(steen)rode broek. Voor de heel schappelijke prijs van 50 euro vond ik het een leuke grap!
Had de broek 2x zoveel gekost, dan had ik waarschijnlijk wel twee keer nagedacht...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:31

Ik ga ook voor prijs/kwaliteit. En met mijn leeftijd zul je mij echt niet meer in een knalroze rijbroek, of met turqoise bandages zien.
Aan de andere kant, zul je wel degelijk met de Penny kolone en de Ankie fans rekening moeten houden. Als ik hier op de manege al die kleurtjes zie. doet het me pijn aan de ogen, maar zij vinden het prachtig, dus kopen doen ze het toch, waar dan ook.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:37

Ik vind de lik-it eigenlijk te duur. Bij ons is het echt binnen 2 dagen op.
Het is idd gewoon snoep, en dan kun je beter van die brokjes geven!

De steekzak-broeken moet je voor mij echt verbergen, die zitten zo onwijs lekker!!

Dekens/dekjes/hoofdstellen enz enz moeten gewoon een goede prijs-levensduur/kwailiteit hebben.
Ik had een anky-deken gekocht tegen schuurplekken. Ik kreeg van meerdere mensen de opmerking dat ik het niet moest doen, omdat je schuurplekken gewoon bleef krijgen. Maar goed, toch gekocht en erachter gekomen. Hupa... daar gaat weer 400,- euro. En dat voor iets wat er belooft wordt, wat dus niet gebeurt.

Verder, wanneer is de opening?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 14:51

Elady 1 augustus is de grote opening, als je op de site kijkt *www.koster-ruitersort.nl* zal je daar meer info op vinden.

Miepmiep steenrood is gewoon mooi Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:26

haha wachten op die mensen, vaak wat ik te horen krijg over de felle kleuren, is dat het moeilijk te combineren is met ander dingen en kopen het dus vaak in een setje.

heupbroeken worden vaak aan slankere mensen verkocht die best lang zijn, vaak zijn dit mensen die moeilijk een andere broek mooi passen (meestal alleen de grote kindermaten 182.)

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:14

Niet dat ik er behoefte aan heb hoor maar waarom zou je alleen felle kleuren kunnen dragen als je jong bent (lees: pennyleeftijd)?
Dit soort broeken zou ik dan ik de lagere prijsklasse aanbieden. Na drie jaar ben je die zeegroene broek echt wel zat (wat zeg ik, na drie weken Haha! )

Enne, heupbroeken, zijn die ook aan pennymeisjes voorbehouden? Ik zou er nog wel een willen hebben, zit veel lekkerder dan zo'n hoge strakke band. Maar dan niet zo laag dat je een bouwvakkersdecolleté hebt als je bukt natuurlijk Tong uitsteken

Verder geef ik zelf liever wat meer geld uit aan iets goeds dan dat ik een kast vol troep heb.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:12

Sily schreef:
Elady 1 augustus is de grote opening, als je op de site kijkt *www.koster-ruitersort.nl* zal je daar meer info op vinden.

Miepmiep steenrood is gewoon mooi Haha!

Nouja, hij is wel erg rood, dus ik vond hem wel onder het kopje "felle kleurtjes" vallen Haha!
(op de manier van mensen die hem zien: Goh, wat een RODE broek...)

Ik kom zeker een keertje langs! (als getogen delftenaar ben ik wel erg nieuwsgierig!)

even oftopic: Ik zag laatst een meisje met een GELE rijbroek. Zag er wel gaaf uit, maar ze gaf zelf ook toe dat ze hem voor de lol gekocht had, en maar heel zelden draagt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:18

Sily schreef:
Iemand trouwens nog ene mening over de lick-its?
Prijs-kwaliteits verhouding etc?
Ik vind ze echt leuk, zou het dan ook regelmatig voor mijn paard kopen....mits ze ze lustte dan wel he Tong uitsteken

tis goedkoper om je paard te laten roken Knipoog

Lize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:40

@ Riant
Voor mijn donkerblauwe Eurostar heb ik toch echt maar 80 euri neergelegd hoor (vond ik ook al behoorlijk wat, maar soit, hij blijft erg goed) en dat was absoluut niet bij een goedkoop winkeltje.
Verder ga ik met Marloezzke mee, je moet gewoon echt veel hebben, wil je een beetje service kunnen bieden. Mijn favoriete winkel momenteel is een vrij klein zaakje in Eemnes, die gewoon heel goed en breed gesorteerd is. Bij de zaak waar ik mijn rijbroek heb gekocht was de Eurostar de goedkoopste broek, en kwam ik onder de 100 euro niet aan leren rijschoenen, terwijl ik bij het zaakje in Eemnes heerlijke jodphurs heb gekocht voor 55 euro. Als ik er dus een dunnere broek bij wil voor van de zomer, weet ik wel waar ik heen ga! (En nee Sily, da's niet helemaal naar Delft Haha!)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:34

Sily, al vast heel veel succes gewenst met jouw ruitersportzaak, enne....als ik in de buurt ben kom ik de MH collectie zeker bekijken!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:39

*meldt zich*

ik ben dol op felle kleurtjes, alleen heupbroeken vind ik niets.....
helaas heb ik een dikke maat 46 en is het geen gezicht een knalpaarse rijbroek.

Ik heb 1 Pikeur, die tot op de draad verselten is, maar nog steeds mijn lievelingsbroek is en een nette bruine die niet dicht kan van boven natuurlijk.... moet ik maar afvallen, eigen schuld!

Mijn paard heeft een boredom-breaker (bal) met 3 likktis als ie op stal staat, daar krijgt ie geen grip op, dus die gaan de hele winter mee en hij staat alleen 's nachts op stal in de winter

Setjes zijn niet aan mij besteeds: ik heb een Barefootzadel, daar pas maar 1 dekje onder: de grandeur en daar zie je niets van en bandages is geen gezicht bij een trekpaard