Oproep : iemand bekend met hulsebos zadels???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:03

Orionneke heeft er ook een, de eerste paar keer dat ik erop zat vond ik het verschrikkelijk, maar laatst vond ik het toch en erg lekker zadel

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:56

Inderdaad ik ben er super tevreden mee al zou de service wel wat beter mogen zijn in mijn ogen. Maar ja dat is het me wel waard voor dit zadel. Als dit zadel iets overkomt dan ben ik in diepe tranen!

Ik hoor juist positiever verhalen van hulsebos rijders maar altijd zijn degene die ze NIET hebben negatief.........

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:02

Ik heb ook een hulsebos en ben er super tevreden mee!!!!
Heb ook op aanraden van een aantal mensen dit zadel op mn paard laten maken! En heb er tot nu toe geen spijt van gehad!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:03

Mijn zadel is 6 jaar oud van HB en ik ben altijd zeer tevreden erover geweest. Ik ben nu van plan om er weer eentje te bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:20

orionneke schreef:
Ik hoor juist positiever verhalen van hulsebos rijders maar altijd zijn degene die ze NIET hebben negatief.........

Ik heb er 2 (1 van sr. en 1 van jr.) en ook nog een tandemtuig dat gemaakt is door jr., geloof mij als er echt wat aan de hand is, is de service bij jr. echt beroerd.
Eerlijk gezegd ken ik geen enkele andere zaak met zo'n beroerde service.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 01:07

Ik heb ook een Hulsebosch, maar t is voor Mozart op maakt gemaakt, en past na opnieuw opvullen voor Felix, toch niet goed op hem.Het zadel helt achterover.

Verkoopt Daaleman ook 19 inch zadels?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:15

Yep, Daaleman verkoopt/maakt ook 19 inch zadels volgens de website Lachen

Leverbaar in 17 / 17,5 / 18 of 19* inch.
www.daaleman.nl

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:04

orionneke schreef:

Ja duh.... Na een negatieve ervaring met hun ga ik er natuurlijk niet toch eentje kopen
Iets wat je niet aanstaat koop je toch niet? Dat geldt voor ieder merk hoor. Pads staan me niet aan, dus ik koop het niet. Kieffer vind ik nogal minder, dus ik koop het niet. Broeken van merk X zitten me niet lekker dus ik koop het niet etc. etc.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:04

Ilindra schreef:
Ik heb er 2 (1 van sr. en 1 van jr.) en ook nog een tandemtuig dat gemaakt is door jr., geloof mij als er echt wat aan de hand is, is de service bij jr. echt beroerd.
Eerlijk gezegd ken ik geen enkele andere zaak met zo'n beroerde service.

Ik heb niet gezegd dat de service goed is maar ik doelde even op de kwaliteit van het spul......Haha!.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:11

Keb zelf geen ervaring er mee...maar ik heb er veel over gehoord!!!
en dan echt positieve dingen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:24

An_J schreef:
Nou Jan Hulsebos is geweest hoor. En ik moet zeggen. Hij heeft er echt wel verstand van. Hij komt inderdaad met verschillende zadels. Puur om te kijken hoe het zadel, in werking op jouw paard zou liggen. Daarnaast om te kijken waarin jij het beste zit. Het zadel zelf word wel degelijk vanaf de boom gebouwd. Er zijn nml ook verschillende technieken om deze te bouwen. Afhankelijk van oa het gewicht en zwakke plekken van de ruiter en het paard. We hebben ook mijn huidige zadel bekeken en de ligging beoordeeld. Uiteindelijk gekozen voor de Ultimate II met een vlakke zit en halve wrongen (alleen bij het bovenbeen, niet bij de knieen). Ik had er een goed gevoel bij. De man had er duidelijk veel verstand van en concentreerde zich duidelijk op het 'zo comfortabel mogelijk voor het paard' en mijn beste rijpositie. Ik kan bijvoorbeeld geen grote wrongen hebben omdat ik dan mijn knieen vastzet en mijn rug blokkeer. Dat zag hij gelijk. Nadat het zadel gemaakt is komt hij terug om hem te passen en eventuele laatste aanpassingen te maken. Dit is denk ik wat mensen vaak zien, hij komt dan met een compleet zadel en brengt eventueel de laatste vulling aan.

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden.

Hou je ons op de hoogte ik zit ook te denken aan zo n zadel voor Shad (maar dan pas over een paar maanden eerst mjn huis maar eens verkopen Schijnheilig )

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 00:33

Ann schreef:
Yep, Daaleman verkoopt/maakt ook 19 inch zadels volgens de website Lachen

Leverbaar in 17 / 17,5 / 18 of 19* inch.
www.daaleman.nl

Bedankt , ik ga kijken.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 00:38

Voor HET OOG
Vind ik de HB zadels er beter uitzien.
Maar dat kan zo lijken op de site (?)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:03

dat vond ik ook!?!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:22

Wat vind je er beter aan dan?
Ik hou wel van dit soort zadels, net als mijn Passier geen tierlantijnen maar gewoon een degelijk kwaliteitsproduct.

Ik heb overigens nooit een HB gehad, maar wel heel veel 2e hands in handen gehad en ik vind gewoon dat ze wel heel hard achteruit boeren en regelmatig erg scheef zijn. Het feit dat ik ze 2e hands zoveel tegenkom vind ik ook een teken aan de wand.
Volgens mij is het nog steeds zo dat HB niet op maat maakt, niet zoals Daaleman dat doet iig. Die komt echt kale bomen op je paard passen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:47

Tja, Sjuim, je maakt me wel aan t twijfelen.
Ik heb talloze , oudere, Daaleman zadels gehad, en die waren allemaal goed en bruikbaar op vrijwel ieder paard.
Maar niet mooi voor t oog.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:09

Tja, smaken verschillen ik vind ze erg mooi Haha!
Ik hou van heel simpele modellen, de eenvoud spreekt mij juist aan.
Minder is meer

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:53

Ik denk dat je van 2e hands weinig kan zeggen. Je weet nooit of er een andere zadelmaker aan heeft geprutst en daarnaast is niet iedereen even zuinig met zijn zadel.

En tja, dat er HB te koop staan, ik zie ze niet meer of minder dan KN, Daaleman, Passier of welk zadel dan ook. En ik moet zeggen dat ik een redelijk simpele versie heb gekozen. De tierelantijnen die je erop laat zetten zijn echt naar eigen keus, net als het leer, de kleur, de wrongen enz enz.

Maar goed we zullen zien.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:59

Ik heb zelf ook weer een HB.2 jaar geleden kocht ik er een waar ik niet tevreden overwas.Had het probleem wat wel meer voorkomt;Scheef.Na wat omzwervingen ben ik toch weer teruggekomen op HB en ben nu supertevreden.Ik denk dat HB een tijdje aan zijn eigen populariteit ten onder is gegaan en door de grote drukte werk uit handen is gaan geven.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:32

Ik heb begrepen dat Jan Hulsebos ok is is, maar dat hij nogal wat problemen heeft met z'n personeel. Dat betekent dus dat mevrouw 1 jouw zadel komt passen, vervolgens aan meneer 2 uitlegt wat er moet gebeuren die dan weer opdracht geeft aan meneer 3 enz.
Daardoor is de weg te lang en de kans op fouten groot. Heb dat meegemaakt op een manege bij ons in de buurt: drie nieuwe Hulsebos zadels, twee niet goed dus. Na een herstelactie van Mr Jan himslef was het allemaal WEL goed.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:34

Ik heb inderdaad Jan bij dit zadel gehad en vraag nu ook bij het opvullen naar Jan.Ik wacht liever 3 weken langer dan dat het personeel komt om het na te kijken

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:42

Ik rijd al drie jaar op een HB en het zit geweldig!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:53

Kendra schreef:
Ik heb begrepen dat Jan Hulsebos ok is is, maar dat hij nogal wat problemen heeft met z'n personeel. Dat betekent dus dat mevrouw 1 jouw zadel komt passen, vervolgens aan meneer 2 uitlegt wat er moet gebeuren die dan weer opdracht geeft aan meneer 3 enz.
Daardoor is de weg te lang en de kans op fouten groot.

Dat is niet helemaal waar, of niet altijd. Bij mij kwam X aanmeten, X kwam afleveren en X heeft het zadel de eerste keer ook opgevuld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:10

Kendra schreef:
Ik heb begrepen dat Jan Hulsebos ok is is

Wij zeggen thuis altijd dat de uitdrukking Jan L*L speciaal voor hem is Schijnheilig

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:36

Ik heb ook een HB zadel en het is echt geweldig.
Heb hem nu 1 1/2 halfjaar en niets mis mee.
De service is ook goed.
En mijn paard heeft geen drukking, versleten haren of knellingen.

Ik heb ook Daaleman gebeld.
Maar deze was absoluut NIET netjes aan de telefoon.
Ik vroeg of hij een zadel voor mijn paard wou aanpassen.
Hij vroeg waar staat je paard.
Ik op Manege Chardon te Schipluiden.
Toen ging hij lachen Verward
Hij zei toen, maar mevrouw je denkt toch niet dat ik voor 1 zadel helemaal naar schipluiden toekomt.
Ik kon wel Stoom uit je oren vond het echt geen antwoord.
Had hij zeker netter kunnen verwoorden.

Toen Hulsebos gebeld en kon gelijk een afspraak maken.
Heb echt totaal geen spijt van mijn aankoop.
En als mijn paard alle vrijeid behoudt in zijn lopen en er niets knelt, schuurt of drukt.
Is het naar mijn idee een GOED zadel.

Sorry, maar dit is mijn mening