Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
orionneke schreef:Ik hoor juist positiever verhalen van hulsebos rijders maar altijd zijn degene die ze NIET hebben negatief.........
orionneke schreef:Ik hoor juist positiever verhalen van hulsebos rijders maar altijd zijn degene die ze NIET hebben negatief.........
Ilindra schreef:Ik heb er 2 (1 van sr. en 1 van jr.) en ook nog een tandemtuig dat gemaakt is door jr., geloof mij als er echt wat aan de hand is, is de service bij jr. echt beroerd.
Eerlijk gezegd ken ik geen enkele andere zaak met zo'n beroerde service.
. 
An_J schreef:Nou Jan Hulsebos is geweest hoor. En ik moet zeggen. Hij heeft er echt wel verstand van. Hij komt inderdaad met verschillende zadels. Puur om te kijken hoe het zadel, in werking op jouw paard zou liggen. Daarnaast om te kijken waarin jij het beste zit. Het zadel zelf word wel degelijk vanaf de boom gebouwd. Er zijn nml ook verschillende technieken om deze te bouwen. Afhankelijk van oa het gewicht en zwakke plekken van de ruiter en het paard. We hebben ook mijn huidige zadel bekeken en de ligging beoordeeld. Uiteindelijk gekozen voor de Ultimate II met een vlakke zit en halve wrongen (alleen bij het bovenbeen, niet bij de knieen). Ik had er een goed gevoel bij. De man had er duidelijk veel verstand van en concentreerde zich duidelijk op het 'zo comfortabel mogelijk voor het paard' en mijn beste rijpositie. Ik kan bijvoorbeeld geen grote wrongen hebben omdat ik dan mijn knieen vastzet en mijn rug blokkeer. Dat zag hij gelijk. Nadat het zadel gemaakt is komt hij terug om hem te passen en eventuele laatste aanpassingen te maken. Dit is denk ik wat mensen vaak zien, hij komt dan met een compleet zadel en brengt eventueel de laatste vulling aan.
Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden.
) Ann schreef:Yep, Daaleman verkoopt/maakt ook 19 inch zadels volgens de website![]()
Leverbaar in 17 / 17,5 / 18 of 19* inch.
www.daaleman.nl

Kendra schreef:Ik heb begrepen dat Jan Hulsebos ok is is, maar dat hij nogal wat problemen heeft met z'n personeel. Dat betekent dus dat mevrouw 1 jouw zadel komt passen, vervolgens aan meneer 2 uitlegt wat er moet gebeuren die dan weer opdracht geeft aan meneer 3 enz.
Daardoor is de weg te lang en de kans op fouten groot.

vond het echt geen antwoord.