Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CGJ12 schreef:Tegen het luchtzuigen helpt het verwijderen van de voerbak echt niet.
Een luchtzuiger is een "gevorderde kribbenbijter" en kan het zonder de "kribbe".....
CGJ12 schreef:Nooit doen.
Je wordt er trouwens knettergek van en andere paarden nemen het zo over.........
Cassidy schreef:Samsam was me alweer voor. Een luchtzuigband of het verwijderen van dingen uit de box waar hij zijn tanden op kan zetten is een oplossing bij een luchtzuiger. .
Charos schreef:daar ben ik het niet mee eens. Er zijn paarden die door een luchtzuigband heen kunnen zuigen en daar maak je meer kapot mee dan dat het goed doet, verwijderen van dingen hoeft ook niet te helpen een echte luchtzuiger kan het ook zonder zijn tanden ergens op te zetten.

.Toen ik de mijne kocht stond ze 24/24 op de wei met 8 andere paarden weven deed ze toen al maar alleen in stressituatie's als het te lang duurde als ik haar van de wei haalde .Ze staat nu sinds 3 jaar op stal s'nacht ik heb er lang over getwijfeld i.v.m het weven .Maar ze had een ver gevorderde mok en moest die wei af.Maar tot mijn opluchting is het weven op stal geen probleem geworden ze doet het nog alleen in stressituatie's.Dus inderdaad als ze haar eten niet snel genoeg krijgt ,of als ik met een ander paard bezig ben of voor haar box met iemand praat en geen aandacht aan haar besteedt dus echt als ze in de stress schiet.haar buurvrouw staat al negen jaar in haar buurt eerst als wei genoot nu als stal genoot en weeft nog altijd niet.Verleden jaar zijn er röntgen foto's gemaakt (ze is nu 11) en die waren verder goed.De foto's zijn toen gemaakt i.vm een plotse onverklaarbare kreupelheid.Dus als het paard echt niet erg weeft zou ik het doen,maar als ze erg weeft word je zelf knetter gek.
). Verder zou ik hem bij mijn eigen kliniek willen laten keuren, na een week, als hij dan rustig op stal zou zijn. 
imker schreef:Gisteren heb ik de eigenaresse aan de lijn gehad. Zij heeft hem van jongs af aan en zei dat het meer was dat hij rondjes liep door de stal, als dat hij echt van been naar been zijn gewicht verplaatste.
Verder is het een goed paard, naar wat zij zegt (maar goed, ik zou ook mijn paard de hemel inprijzen).