Rijlaarzen voor brede kuit!? HELP!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:26

hoi
ik heb nog een paar leren rijlaarzen staan .
mischien pas je ze en heb je intresse?
mag ik vragen wat je maat van je kuiten zijn.?
en je voetmaat .
mischien heb je mazzel Lachen
ik hoor het wel als je intresse heb

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:27

Ik heb Aigle Ecuyer rijlaarzen "op maat" laten maken Knipoog
Bij de ruitersportzaak hebben ze een spie (een V-vorm) achter in de laars gezet zodat mijn bolle kuiten er precies in passen.
De laars wordt dan aan de achterkant opengesneden en er wordt een leren stuk tussen geplaatst.
Zo kun je voor relatief weinig geld toch een paar laarzen aanschaffen die goed passen.
Een voordelig alternatief voor de op maat gemaakte leren rijlaars Knipoog

Als je dit overweegt om te laten doen, dan kan ik je wel aanraden om laarzen te nemen waarin de voering afgewerkt is met een leren binnenrand.
Bij stoffen voering heeft de spie een stuk minder houvast en zal de voering ook sneller versleten zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:28

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:29

Tessebes schreef:
Maar hoe wijd was die kuitmaat van die wijde MH-laarzen dan? Ik heb medium met mijn kuitmaat 38 en ik heb iets ruimte over.

Ze zeiden dat de MH laars niet verder ging dan 39 kuitmaat, met 38 voetmaat.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:32

carlinsky schreef:
Ze zeiden dat de MH laars niet verder ging dan 39 kuitmaat, met 38 voetmaat.

Nou, volgens mij is dat medium hoor! Ik heb maat 38 en daar pas je met kuitmaat 39 wel in.

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:32

Oscar schreef:
Ik heb Aigle Ecuyer rijlaarzen "op maat" laten maken Knipoog
Zo kun je voor relatief weinig geld toch een paar laarzen aanschaffen die goed passen.
Een voordelig alternatief voor de op maat gemaakte leren rijlaars Knipoog

Zulke heb ik geloof ik ook nog ergens niet meer gebruikt liggen. Het is misschien een idee om hier eens mee naar de schoenmaker te gaan. Dit zijn die hoge rubberen laarzen, toch?

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:36

Tessebes schreef:
Nou, volgens mij is dat medium hoor! Ik heb maat 38 en daar pas je met kuitmaat 39 wel in.

Ja maar ik heb 44!!!! Bloos!
Ze zei dat dat nooit gaat lukken, snik!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:36

Ik heb kuitmaat 40-40 1/2 en heb voetmaat 39, ik heb ook al gekeken naar de mountain horse laarzen maar kan er dus niet wijs uit worden welke welke is. Ik wil dan natuurlijk gaan voor diegene die op wedstrijd kunnen, maar heeft iemand een plaatje zodat ik het verschil kan zien want de een zegt A en de ander zegt B. Zou ik met m'n kuit/voet combi in een nette mountainhorse passen?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:37

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:38

#Ymke# schreef:
Ik heb kuitmaat 40-40 1/2 en heb voetmaat 39, ik heb ook al gekeken naar de mountain horse laarzen maar kan er dus niet wijs uit worden welke welke is. Ik wil dan natuurlijk gaan voor diegene die op wedstrijd kunnen, maar heeft iemand een plaatje zodat ik het verschil kan zien want de een zegt A en de ander zegt B. Zou ik met m'n kuit/voet combi in een nette mountainhorse passen?

Je mag met beide modellen wedstrijden rijden.

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 15:38

#Ymke# schreef:
Ik wil dan natuurlijk gaan voor diegene die op wedstrijd kunnen, maar heeft iemand een plaatje zodat ik het verschil kan zien want de een zegt A en de ander zegt B. Zou ik met m'n kuit/voet combi in een nette mountainhorse passen?

Ik denk jij wel, als ik de juffrouw van de ruitersportwinkel moet geloven! Moet je even op Divoza kijken of anders op www.mountainhorse.se Daar staan ze ook.

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 10:21

Huilen De hoop op Mountain Horse Sportive High Rider laarzen is nu definitief vervlogen. Ik had een email gestuurd naar de importeur. En zij hebben mij bevestigd dat de wijde kuit niet verder gaat dan 39 cm. Dan kom ik dus 5 cm. te kort. Boos! . Ik zal er toch niet onderuit kunnen denk ik.....maatwerk. Ik had met een ruitersportzaak gebeld en die raden me dan de Rectiligne laars aan. Die kan dus ook op maat gemaakt worden. Dat lijkt me dan het goedkoopste alternatief. Dus ik ga zaterdag maar eens op pad. Frusty

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:54

Ik denk dat je idd wel eens zou kunnen slagen met laarzen van Rectiligne. De laarzen zijn sowieso niet zo heel duur (komt door gebruik van dunner leer, soms maar half gevoerd en het lijmen ipv naaien van de zool) Heb nog even snel voor je gekeken wat Petrie of Königs voor je kunnen betekenen, maar ik denk dat het dan (door het maatwerk) te duur wordt. Ga anders eens naar Boer&Peerd in Diever voor de Rectiligne laarzen. Succes!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:00

Maar ik las pas ook dat iemand z'n Mountain Horse laarzen had laten verbreden door de schoenmaker met een beetje elastiek. Ik zou gewoon ze toch een keer gaan passen hoor. Het lijkt me echt heel sterk dat de breedste maar tot 39 gaan, terwijl die van mij (medium) makkelijk om 38 passen.

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 11:16

GeJe schreef:
Ik denk dat je idd wel eens zou kunnen slagen met laarzen van Rectiligne. De laarzen zijn sowieso niet zo heel duur (komt door gebruik van dunner leer, soms maar half gevoerd en het lijmen ipv naaien van de zool) Heb nog even snel voor je gekeken wat Petrie of Königs voor je kunnen betekenen, maar ik denk dat het dan (door het maatwerk) te duur wordt. Ga anders eens naar Boer&Peerd in Diever voor de Rectiligne laarzen. Succes!

Ik ga het proberen!!! Bedankt!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:35

Petrie heeft in de goedkoopste soort geloof ik erg veel maten, waaronder ook kleine voet-grote kuit.
Ik zou daar eens naar laten kijken, dan ben je misschien niet eens zo heel duur uit!

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:36

Snap niet dat ze zeggen dat je ze niet past... Ik heb laarzen van mountain horse en heb voetmaat 42 en kuit 44-45... Ze hebben wel extra wijd... Ik heb zelf de iets grovere genoemen.. De nette paste ik ook alleen vond ik die niet mooi staan.... Ze zitten perfect.. kan er zelfs nog in groeien qua kuitmaat... Het elastiek is nu niet uitgerekt dus als het warmer weer is pas ik er ook nog prima in...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:53

Sily schreef:
Ik heb ook giga kuiten, en sinds een maand of 2 high riders.

En voor zover ik gehoort heb is wedstrijd rijden nog een vraag, de 1 zegt van wel, de ander van niet.

Je mag met MH wedstrijden rijden met een GLADDE zool! OK dan!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:12

Gerrie schreef:
Je mag met MH wedstrijden rijden met een GLADDE zool! OK dan!

Geen verkeerde informatie verstrekken he! Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 14:30

dat inzetje kost ongeveer 25 euro en dan is die niet van elastiek maar ook van glad leer! Niemand die het ziet hoor. En bij mij was het ook 5,5 cm tekort!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:22

je kunt er ook laten maken...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:56

Tessebes schreef:
Geen verkeerde informatie verstrekken he! Knipoog

Nee hoor Verward

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:20

Ohja ehm mijn kuiten hebben een omtrek van 44 cm breed (ik heb schoenmaat 40). Oef.... maar toch pas ik erin. Welliswaar in het oude model beter. Het nieuwe model heeft niet tot op de hak elastiek maar tot net boven de enkel. Ik heb bij de schoenmaker een spuitbusje Walk Away gekocht, tegen knellende schoenen. Toen met een panty aan in de laarzen en die spray erop. Dan even een half uurtje in huis rondstapen en toen kreeg ik ze met rijbroek ook dicht.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:22

Je mag gewoon wedstrijden rijden hoor met de laarzen van MH... ik heb niets gelezen in de rectificatie over gladde zolen....

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:30

Je kan altijd is kijken in je ruitersport zaak of je ze echt niet past?? Hier bij mij op stal lopen er ook wat met nog bredere kuit als dat jij en ik hebben..(heb ook een brede kuit)
En die lopen ook in MH. Je kan altijd is passen..Moet kunnen toch?
Ik zelf rij nu met van die rubbere dingen maar echt een pretje is het niet nee..
Ik heb nu via bokt iemand waarvan ik de leren laarzen over kan kopen..
Maar net wat je zelf zegt..Jij wilt weer gaan afvallen..Ik schommel al tijden op dit gewicht en ik vind het prima dus vandaar dat ik de stap richting leer wel durf te nemen..
En wie weet als je straks afgevallen bent kan je iemand blij maken met jou leren laarzen ?? (voor iemand met dan weer brede kuiten?) Succes iig ermee