Groen strikje in staart van paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:20

Ethelate schreef:
Zou wel een oplossing zijn, want ik ga dadelijk met mijn 10 jarige op wedstrijd, die pas een half jaar onder het zadel is. En dan denkt de jury dadelijk nog dat ik een ervaren paard heb...

Ethelate, voor de jury maakt het echt niks uit of je wel of niet een groen paard hebt. Er wordt qua puntentelling verder geen rekening mee gehouden.
Maar neem hem anders gewoon een paar keer mee naar een wedstrijd zonder je in te schrijven. Als de dressuur tegen zijn einde loopt en er niet zoveel losrijders meer zijn zadel je even op en dan daar lekker rondrijden om je paard even te laten wennen. Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:26

Dat rode strikje heb ik vaak gebruikt, mijn paard slaat alleen heel soms als ie ingeloten word. Misschien hebben veel mensen bij mij gedacht dat ik er misbruik van maakte. Knipoog

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:39

Als ik een groen strikkie in een staart zou zien hangen zou ik denken dat het betekende 'dit paard slaat absoluut níét'!! Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:15

Ja, ik zou bij een groene strik ook denken: O, als een paard op hol slaat, kan je daar tegen botsen (remmen), die slaat toch niet... Tong uitsteken

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:55

hahahaha, als je ijn paard insluit gaat ze zeker trappen, maar ik heb geen rood strikje. Als mensen een beteje fatsoenlijk zijn sluiten ze je niet in. EN als ze het wel doen, dan is het hun eigenschuld. een paard blijft een vluchtdier.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:50

Hoe zit het bij de jacht eigenlijk? Dan krijgt een groen paard wel een strikje...maar of het een groene was weet ik niet meer Bloos

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:03

Gail schreef:
Als ik een groen strikkie in een staart zou zien hangen zou ik denken dat het betekende 'dit paard slaat absoluut níét'!! Knipoog

Haha! Ja, idd!
Rood strikje ken ik ook wel en ik dacht dat een wit strikje voor hengst stond of klopt dat niet?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:15

Geel lintje is voor hengsten, althans, in de endurancewereld.
En omdat je daar geen restricties hebt in hoe het eruit moet zien loopt er een paard rond met een grote rode haarstrik in z'n staart. Voor het geval men een lintje niet zien ofzo Haha!

rachel15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 16:14

huhm, noujah bedankt voor jullie reacties, nu weet ik ook precies welke mensen ik op stal wel en niet moet geloven!! Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:22

Hahaha, ja mij houden ze ook altijd met zo'n dingen voor de gek.
Geeft niet, daar heb je Bokt voor. Knipoog

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:50

Die van mij heb ik in gezelschap een rood strikje in (en nee, het is dan niet haar verjaardag (dat is mij wel eens gevraagd)). Het groene strikje ken ik niet. Dacht al dat deze topic een reclamestunt zou zijn voor Groningers, die hebben groen en wit als hun ras-kleuren

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:53

Dat van de verjaardag is me ook al eens gevraagd, door een jurylid die stond te kijken bij het losrijden nota bene!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:57

Ik had ook altijd een rood strikje in bij mijn pony, ze trapte namelijk snel naar andere paarden of mensen die achter haar stonden.

nu geloof je het nooit, maar er kwam dus een keer een meisje met een pony achter mij staan, om te kijken wat ik in mijn pony's staart had hangen.... Ja kunt het al raden... RAAK!

Sommige mensen zijn zo slim...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:04

Ellebel schreef:
Hoe zit het bij de jacht eigenlijk? Dan krijgt een groen paard wel een strikje...maar of het een groene was weet ik niet meer Bloos

Het is bij de jacht inderdaad gebruikelijk dat jonge paarden die voor het eerst meelopen een groene strik in de staart krijgen.
De rode strik voor paarden die slaan is inmiddels bijna overal in gebruik, maar komt volgens mij ook hier vandaan.