gelpad boven of onder dekje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:24

bij mij ligt mijn gelpad op mijn dekje. Ik rijd met een gelpad omdat ik een wintec dressuurzadel (heb ik aangeschaft omdat het een jong paard was en ik deze niet meteen een zwaar lederen dressururzadel op wilde gooien) heb en deze heeft vrij smalle kussens, en door met een gelpad te rijden word de druk beter verdeeld over de rug van het paard.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 20:35

heb nu ook een kunststof zadel, lichtgewicht.
moeilijk hoor, erop of eronder.. Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:12

Ik leg m altijd tussen het zadel en shabrak in. Of als er een shabrak onder ligt waar die in kan doe ik hem erin, da kan hij er zeker niet onderuit glijden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:30

nnniekje schreef:
bij mij ligt mijn gelpad op mijn dekje. Ik rijd met een gelpad omdat ik een wintec dressuurzadel (heb ik aangeschaft omdat het een jong paard was en ik deze niet meteen een zwaar lederen dressururzadel op wilde gooien) heb en deze heeft vrij smalle kussens, en door met een gelpad te rijden word de druk beter verdeeld over de rug van het paard.

en wordt de ruimte in de kamer alleen maar smaller

Ik blijf erbij dat, zoals anderen ook al stelde een goed liggend zadel met netjes opgevulde kussens met verende wol voldoende is voor de meeste paarden.
Een enkel uitzondering daargelaten...
De oorzaak vinden en dan hopen dat je na enige tijd je gelpad niet meer nodig hebt.
Dan ben je goed bezig

e

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 18:06

maar ik heb de oorzaak al !!!!
En er is een oorzaak, gelukkig! ben al 3x van zadel veranderd en dit zadel ligt perfect, maar die gelpad is voor de schokken omdat ze zo bang is van t zadel...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:06

Ik leg 'm altijd tussen dekje en zadel in.
En dan wel een echte Action (heet tegenwoordig Indra geloof ik?), die dingen van Alfa, Global etc. is wat mij betreft rommel.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:43

horselover21 schreef:
maar ik heb de oorzaak al !!!!
En er is een oorzaak, gelukkig! ben al 3x van zadel veranderd en dit zadel ligt perfect, maar die gelpad is voor de schokken omdat ze zo bang is van t zadel...

Een zadel die schokken geeft Verward Dat moet je me eens uitleggen...

hier een eerder topic met een zeer duidelijke uitlege waarom beter geen gelpad te gebruiken
[MD] TIP van de fysiotherapeut: Gooi je gelpad weg!!!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:57

LuvdaTossa schreef:
Helemaal geen gelpad. Een zadel moet goed liggen en dan hoeft er geen gelpad onder....

Ben ik het helemaal mee eens!!!