Het zat eigenlijk zo, ze hebben inderdaad niet veel verstand van paarden, dus ook niet van de waarde van dit paardje, de eigenaar zei in eerste instantie, ik wil er minimaal 300 euro voor hebben, toen bleek dat ik wel interesse had zei hij, oke, voor 200 euro mag jij hem hebben.
Naar de slacht zullen ze hem nooooooit doen, dan houden ze hem zelf, dat weet ik zeker. Ze geven best wel om het beestje en zeker de eigenaar zelf vindt het echt niet leuk dat hij weg moet, hij heeft het zelfs een tijdje tegen gehouden bij zijn vrouw.
Over dat maaien met zijn benen, ik heb het idee dat hij er gewoon helemaal niks van begrijpt, hij is vrij dominant, dus gaat hij maar maaien met zijn benen, als je dan toch vol houdt lukt het opzich wel, al is het nog wel wat wankel. (achterbenen heb ik nog niet geprobeerd).
Het enige waar ik nog een beetje over inzit is dat bijten, ik weet gewoon nog niet of ik dat er een beetje uit kan krijgen en ik heb geen zin om in het ziekenhuis terecht te komen, straks heb je met rijden wel een leuk paard, maar is het in de omgang een kreng en je hebt een paard natuurlijk niet alleen om te rijden, ik vind het ook heerlijk om te knuffelen en te poetsen enz. Ik heb met mezelf en mijn tante afgesproken dat na 1 tot 1,5 maand toch duidelijk verbetering moet zijn in zowel zijn gedrag als bijv. met longeren, is dit niet het geval dan gaat hij terug, er zijn namelijk nog leuke paarden genoeg!!!! (en ik heb nog niet beslist of ik het doe)