Wat is deze fjord waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 08:54

Het zat eigenlijk zo, ze hebben inderdaad niet veel verstand van paarden, dus ook niet van de waarde van dit paardje, de eigenaar zei in eerste instantie, ik wil er minimaal 300 euro voor hebben, toen bleek dat ik wel interesse had zei hij, oke, voor 200 euro mag jij hem hebben.
Naar de slacht zullen ze hem nooooooit doen, dan houden ze hem zelf, dat weet ik zeker. Ze geven best wel om het beestje en zeker de eigenaar zelf vindt het echt niet leuk dat hij weg moet, hij heeft het zelfs een tijdje tegen gehouden bij zijn vrouw.
Over dat maaien met zijn benen, ik heb het idee dat hij er gewoon helemaal niks van begrijpt, hij is vrij dominant, dus gaat hij maar maaien met zijn benen, als je dan toch vol houdt lukt het opzich wel, al is het nog wel wat wankel. (achterbenen heb ik nog niet geprobeerd).
Het enige waar ik nog een beetje over inzit is dat bijten, ik weet gewoon nog niet of ik dat er een beetje uit kan krijgen en ik heb geen zin om in het ziekenhuis terecht te komen, straks heb je met rijden wel een leuk paard, maar is het in de omgang een kreng en je hebt een paard natuurlijk niet alleen om te rijden, ik vind het ook heerlijk om te knuffelen en te poetsen enz. Ik heb met mezelf en mijn tante afgesproken dat na 1 tot 1,5 maand toch duidelijk verbetering moet zijn in zowel zijn gedrag als bijv. met longeren, is dit niet het geval dan gaat hij terug, er zijn namelijk nog leuke paarden genoeg!!!! (en ik heb nog niet beslist of ik het doe)

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 09:29

Oh ja, dit paard staat trouwens niet te koop!!! Nou ja, eigenlijk ook weer wel, haha, maar ik bedoel, ze hebben geen advertenties in bladen o.i.d. gezet ofzo. Vandaar dat er verder ook nog niemand bij is wezen kijken. Dat bijten, ik heb niet het idee dat hij het uit pijn doet, als je hem gewoon aanhaalt, begint hij al.......

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:15

Hmm idd in 1,5 maand en consequent optreden moet je wat bijten betreft al een goede verbetering kunnen zien, fjorden zijn slimme beestjes, te slim soms, want slechte gewoonten leren ze ook heel snel aan.
Je mag hem gerust een flinke pets verkopen op zn neus alssie een poging doet, dan leert hij het heel erg snel af (als het goed is) en nee daar wordttie niet kopschuw van. Hij zal in het begin misschien ff erger worden omdattie nu ineens niet meer kan bepalen wat er gebeurd maar dat gaat over, echt.....

Vindt dat je er wijs over nadenkt, petje af! OK dan!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:44

ik denk dat je zelf wel kan aasnvoelen of dat bijten echt gemenigheid is of gewoon een gewoonte omdat het nooit echt bestraft is.. als je heel consequent optreed.. dus elke keer gewoon een pets over zijn neus met je vlakke hand moet je na een maand vrijwel over zijn..en 200 euro vind ik geen geld als het een goed gebouwde gezonde pony is.. laat hem klinisch keuren..dat kost niet meer dan 80 euro

blondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:09

200,- helemaal niet duur echt helemaal niet....
en daar kun je een fjord voor krijgen die helemaal "goed,compleet"is????
als het zo is dan heb je mazzel want 200 euro is heel erg goedkoop...

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:19

Jammer dat je 'nog' geen foto hebt!

Maar laat et beessie keuren en als ie goedgekeurd wordt heb je voor die €200,= een goede koop!
Als jezelf consequent blijft v.w.b. zijn opvoeding gaat dat ook best goedkomen en zeker met behulp van mensen wat al de nodige ervaring hebben!

SUCCES met em!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 22:28

Oke, ik heb er een week over nagedacht en heb besloten om het paardje niet te kopen. Er spelen een aantal factoren mee. Ik heb nog geen werk (nou gaat dat natuurlijk wel een aantal maanden goed, met ook wat hulp, maar lang hou je dat niet vol), ik ben wel aan het solliciteren, maar ik weet dus gewoon niet hoe lang het gaat duren voordat ik werk vind. Als ik werk vind, weet ik niet of het te combineren valt met een paard (hoe ver is bijv. dat werk bij mijn paard vandaan?). Zijn karakter sprak me gewoon ook niet helemaal aan, zoals ik al eerder heb gezegd, heb je een paard niet alleen om te rijden, maar ook om lekker te poetsen enzo, ik denk dat je dat bijten er nooit helemaal zal uitkrijgen (klein detail, ik kwam thuis van de eerste keer dat ik bij hem geweest was en heb 3 bijtplekken!!!). Hij kent echt nog niks, dat kost de eerste tijd gewoon verschrikkelijk veel tijd, wat als ik een drukke baan krijg??? Ik heb nog geen stalling......... Is natuurlijk wel aan te komen, maar toch. Daarbij vraag ik me af of ik zo'n moeilijk paardje aan zou kunnen en ik weet eigenlijk ook niet of het wel het paardje is wat ik wil, wil ik bijv. een fjord waar je lekker buiten mee kan rijden, of wil ik graag wat hogerop in de dressuur? Dit paardje was daarbij ook nog eens erg klein, 1.35 geschat en ik ben erg stevig en vrij lang. Kortom, het komt gewoon punt 1 wat te vroeg (nog geen werk) en punt 2 denk ik dat dit paardje niet helemaal bij me past. Ik was ook niet op zoek naar een paard, dit kwam op mijn weg, maar ik kan je wel vertellen, het smaakt naar meer!!!!!!
Ik ga dus eerst op zoek naar werk en een beetje sparen en dan misschien over een tijdje................... (oh ja, en een beetje uitzoeken wat ik precies wil). Ik vind het wel sneu voor het paardje en ook wel een beetje voor die mensen, ze willen zo graag er van af, omdat dat paardje daar maar staat, maar zoals een kennisje zei, je kan niet het leed van heel de wereld op je nemen en dat is natuurlijk ook zo.
Ik heb trouwens wel foto's nu, alleen geen idee hoe ik ze er op zet en ik weet niet of jullie er nog wel geinteresseerd in zijn???

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:29

Wow verassende wending maar snap je helemaal.....
Als de vonk er niet is dan houdt het gewoon op en 135 id idd geen ideale maat voor de dressuur tussen de paarden.
En tuurlijk willen we foto's......Haha!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 10:31

hoi vippie,

Kan jij me vertellen hoe je die foto's er dan op zet? Je moet ze ergens uploaden ofzo toch? Ik heb echt geen idee hoe dat moet..... ik ben een beetje Clown met computers!!!
Ergens vind ik het ook wel jammer, ik had het graag geprobeerd, maar ik ben gewoon bang dat ik er straks een probleem bij heb. Ik heb wel gezegd dat ik mijn ogen open hou voor hem, mocht er iemand een paardje zoeken. Als ik die foto's weer bekijk denk ik....... toch jammer!!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:20

ik heb laatst ook voor het eerst foto's geupload en nu kan ik het Haha!
Ik heb het gedaan op www.mijnalbum.nl, het uploaden volgt vanzelf op de site, het is heel makkelijk.
Dan moet je met je rechtermuisknop op je plaatje klikken, bij eigenschappen kijken, dan wat achter url staat kopieren en dat op ut forum tussen [img] en [/img] zetten. We wachten af....Lachen