Snippers in de bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22149
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 22:13

en als je nu zegwat ieder half jaar een nieuwe laag erop gooit ofzo. het probleem is niet dat we anders niet van de snippers afkomen hoor, maar het was een optie.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:20

Wij hebben ook houtsnippers in onze bak en hij is perfect. Haha! Eerst hebben wij 40/50 cm zand in onze bak en daarboven op dus houtsnippers en daaronder een zeer goeie drainage, zo blijft de bak droog en licht en verend. Ideaale bodem dus. Je moet alleen dr wel om denken dat je wel genoeg hout dr op doet: minimaal 10 cm. En na een tijd wordt het wel stoffig doordat het hout verlopen is en het dus gaat stuiven, dan moet je het dus vervangen. Maar verder is het een perfecte bodem.(voor mij iig) Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:55

lailapri schreef:
en als je nu zegwat ieder half jaar een nieuwe laag erop gooit ofzo. het probleem is niet dat we anders niet van de snippers afkomen hoor, maar het was een optie.


Dit begrijp ik even niet Verward

lailapri

Berichten: 22149
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 18:08

ik bedoelde dat je ieder half jaar het vervangt of nieuw erbij doet.
mijn vader wil zon ding kopen om snippers te maken maar hij gooit de snippers anders langs de schuren.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:18

Nooit geen snippers van hout uit de tuin of wat dan ook in je bak gooien. Dat is echt vragen om een prut bak.
De snippers hoef je pas aan te vullen als het nodig is. Dus als je bak te zwaar wordt. Je hoeft niks eraf te halen. In de bossen halen ze toch ook niks weg op een pad, gewoon er boven op doen. Zo krijg je de perfecte bodem.

Kom eens met je pa bij mij kijken. We wonen vlak bij je.

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:23

Wat is drainage??
Beetje offtopic, maar dan begrijp ik tenminste waar jullie het over hebben.........

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 13:26

lyszannuh schreef:
Wat is drainage??
Beetje offtopic, maar dan begrijp ik tenminste waar jullie het over hebben.........

Een goed afwateringssysteem onder de grond, zodat de bak na een regenbui goed berijdbaar is.