Cavallo Talent, Petrie Perfect of Rectiligne?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:48

dat ijzeren ding aan de achterkant in je laars wat je laars stevig maakt en er voor zorgt dat hij niet inzakt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:49

dat is die harde kunststof pees die aan de achterkant van de laars zit....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:50

runningkawa schreef:
dat ijzeren ding aan de achterkant in je laars wat je laars stevig maakt en er voor zorgt dat hij niet inzakt.

IJzeren ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:50

was eens bij een stlagenoot van me, was echt ijzer
wel jaren geleden, word dat nu dan niet meer gebruikt?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:54

Zelfs die ouwe laarzen van mij zijn al kunststof.
Maar ik heb eigenlijk geen idee.
Misschien worden ze door sommige merken nog wel verwerkt.
Nooit te oud om te leren blijkbaar.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:05

Ik heb de Petries perfect, de Cavallo's vond ik ook een beetje slap. Dat zijn echte wedstrijdlaarzen vind ik. Ik ben over de Petries wel tevreden!

Veel plezier met je laarzen Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:14

CGJ12 schreef:
Ik zou trouwens ALTIJD gaan voor laarzen met een ritssluiting. (Het liefst net NAAST de balein, en niet IN PLAATS VAN de balein (daardoor blijft de vorm minder strak).

En doordat de vorm minder strak is moet die rits door de plooien allemaal kronkels maken en gaat kapot (althans die van mij Boos! )

Maar als die rits naast die balein zit loopt hij dan wel tot de onderkant? Dat heb ik nog nooit gezien namelijk.
Petrie heeft trouwens tegenwoordig ook ritsen aan de voorkant.. maar dat valt dan zo op Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:33

Lenn schreef:
Maar als die rits naast die balein zit loopt hij dan wel tot de onderkant? Dat heb ik nog nooit gezien namelijk.
Petrie heeft trouwens tegenwoordig ook ritsen aan de voorkant.. maar dat valt dan zo op Schijnheilig

Volgens mij kan dat ook.
Maar aangezien ik persé van de opgenaaide blokjes wil hebben (om de spoor op te laten rusten) vind ik dat ook niet nodig.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:42

Lenn schreef:

Ik vind die polo laarzen geweldig!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:51

Ritsen aan de voorzijde lijkt me helemaal niks.
Het voordeel bij ritsen aan de achterzijde is dat je de ritsen gedeeltelijk kunt losdoen (of loslaten), wat bij het bandageren / opstijgen erg handig is, zeker als de laarzen nieuw zijn.........

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:34

Ik doe mijn laars nog steeds open bij het opstijgen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:35

Ik dus ook.
En ook bij het omzadelen van de paarden.
Kun je even je benen luchten.....
(de laarzen drogen ook veel beter van binnen, wat op zich ook weer een behoud is)

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:13

Ik heb rectiligne (leren) laarzen..ze zitten echt heel fijn en worden snel soepel..ze zijn wel echt mooi om te zien..en die rits is erg handig..ook een van de redenen dat ze niet snel slijten (door aan en uittrekken) je kan trouwens pas echt over een laars zegen of ze niet of wel moioi zijn als je ze aan hebt..(wel passende natuurlijk..) je moet zelf weten welke je neemt, maar als je mooie, stevige, duurzame laarzen mete en rit wilt zou ik zeker voor rectiligne gaan..
hier een foto van de mijne..niet zo duidelijk maar je krijgt een beeld..
Afbeelding

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:51

nou ik heb vanmorgen de Petrie Rundslederen besteld, wel met gewone boog en niet dressuur en ik laat er een rits inzetten(door petrie), in totaal betaal ik dan zoiets van 360Euro
na heel lang praten over koetjes en kalfjes zei die beste man wel dat de petrie perfect erg nep is Bloos! ze noemen het leder, maar daar was ook alles mee gezegd! Bloos maar er is veel vraag naar en Petrie zet in die laarzen(zijn hun goedkoopste) geen ritsen! en ik wil het ook neit door de schoenmaker laten doen,want dan heb ik never meer garantie op die laarzen

Afbeelding

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:28

Wat die meneer vertelde is niet zo positief voor Petrie vind ik. Ben zelf erg tevreden over het merk en de service die ze bieden. Ik leg het verschil altijd als volgt uit: je hebt rundleer en kalfsleer. Alleen bij rundleer heb je ook nog een minder mooie leersoort (alleen maar om te zien, niet qua kwaliteit) en die wordt dan voorzien van een coating, waardoor ze vaak nog meer glimmen dan de goed gepoetste kalfsleren laars. Verder zijn de zolen onder de laars gelijmd en dus niet vastgenaaid. Tja, alle waar naar zijn geld. Maar omdat leer de laatste jaren erg duur is geworden (en arbeid ook) hebben alle laarzenfabrikanten inmiddels wel een goedkopere variant in hun assortiment. Bij Petrie is het idd niet mogelijk maatwerk of opties toe te passen. Dit kan pas vanaf het model Standard.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:30

CGJ12 schreef:
Ritsen aan de voorzijde lijkt me helemaal niks.
Het voordeel bij ritsen aan de achterzijde is dat je de ritsen gedeeltelijk kunt losdoen (of loslaten), wat bij het bandageren / opstijgen erg handig is, zeker als de laarzen nieuw zijn.........

Risten aan de voorzijde zijn super! In tegenstelling wat sommigen dus denken, is dat je ze niet ziet hoor tijdens het rijden. De meeste topdressuurruiters in Dld hebben ritsen aan de binnenvoorzijde.

Je kunt wat betreft de lengte van de rits kiezen: korte (10 cm) vaak in de bovenzijde schacht (dikke kuiten...), tot aan het contrefort of tot aan de zool (en die dan achter of voor).

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:47

GeJe schreef:
Wat die meneer vertelde is niet zo positief voor Petrie vind ik. Ben zelf erg tevreden over het merk en de service die ze bieden. Ik leg het verschil altijd als volgt uit: je hebt rundleer en kalfsleer. Alleen bij rundleer heb je ook nog een minder mooie leersoort (alleen maar om te zien, niet qua kwaliteit) en die wordt dan voorzien van een coating, waardoor ze vaak nog meer glimmen dan de goed gepoetste kalfsleren laars. Verder zijn de zolen onder de laars gelijmd en dus niet vastgenaaid. Tja, alle waar naar zijn geld. Maar omdat leer de laatste jaren erg duur is geworden (en arbeid ook) hebben alle laarzenfabrikanten inmiddels wel een goedkopere variant in hun assortiment. Bij Petrie is het idd niet mogelijk maatwerk of opties toe te passen. Dit kan pas vanaf het model Standard.

je hebt helemaal gelijk! wat jij zegt vertelde die man dus ook allemaal!
maar het mag dan wel een goedkopere variant zijn, maar ik wil ene laars met rits
en eigenlijk wilde ik de perfect hebben(aangezien ik een arme student ben!) rits zou door schoenmaker er in worden gezet(ongeveer 60E)
ten 1e betaal je 195E voor die laars + 60 Euro rits: 255E aan laars!! waarbij ik niet kan zeggen of de rits wel ooi wordt gezet! en als er wat met de laars is, dan ben ik bang dat Petrie gaat zeggen dat het door de rits komt Scheve mond
de petrie standaard is 279Euro + rits(gezet door petrie zelf)80 euro was dat ongeveer: ongeveer 360E, als er wat is kan ik op Petrie afstappen aangezien zij de laars hebben gefabriceerd inclusief rits en het verschil tussen kwaliteit van beide laarzen en dan het verschil van prijs(100E) + eventuele garantie van de laars heb ik toch overwogen om de standaard te nemen

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:12

Heb zelf eerst Petrie Perfects gehad, prima laarzen vond ik, je ziet t idd wel dat er een coating laagje overheen is, als dat eraf is zien ze er wel wat minder uit dan de dure laarzen maar goed. Ik vond ze in ieder geval wel heel lekker zitten.

Heb nu Petrie Elite, prima laarzen, maar moeten nog ingelopen worden
Heb eerst zitten twijfelen of ik er ook een rits inwilde, maar opzich zitten ze nu goed en kan 't altijd nog laten doen toch? Wat is nu eigenlijk het voordeel ervan?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:14

GeJe schreef:
Risten aan de voorzijde zijn super! In tegenstelling wat sommigen dus denken, is dat je ze niet ziet hoor tijdens het rijden. De meeste topdressuurruiters in Dld hebben ritsen aan de binnenvoorzijde.

Je kunt wat betreft de lengte van de rits kiezen: korte (10 cm) vaak in de bovenzijde schacht (dikke kuiten...), tot aan het contrefort of tot aan de zool (en die dan achter of voor).

Volgensmij had cgj12 het over de pololaars, de rits dus helemaal aan de voorzijde van de laars.. Lachen

Zelf heb ik ook net laarzen besteld met de rits aan de binnenvoorzijde, vind dit ook veel mooier dan aan de achterkant.

Sinesappel, het voordeel is natuurlijk dat je de laarzen gemakkelijker uit krijgt! Zelf krijg ik ze in de zomer niet helemaal goed uit, en blijft het smalle gedeelte op mijn kuit zitten waardoor ik gigantische kramp kan krijgen... Haha! Dan weet ik het wel hoor, doe mij maar ritsen *LOL*

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:19

ik heb de cavallo's!
super dingen!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:20

TeamSpirit schreef:
ik heb de cavallo's!
super dingen!

Helemaal mee eens! Haha!