Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CGJ12 schreef:Ik zou trouwens ALTIJD gaan voor laarzen met een ritssluiting. (Het liefst net NAAST de balein, en niet IN PLAATS VAN de balein (daardoor blijft de vorm minder strak).
)
Lenn schreef:Maar als die rits naast die balein zit loopt hij dan wel tot de onderkant? Dat heb ik nog nooit gezien namelijk.
Petrie heeft trouwens tegenwoordig ook ritsen aan de voorkant.. maar dat valt dan zo op
ze noemen het leder, maar daar was ook alles mee gezegd!
maar er is veel vraag naar en Petrie zet in die laarzen(zijn hun goedkoopste) geen ritsen!
en ik wil het ook neit door de schoenmaker laten doen,want dan heb ik never meer garantie op die laarzen
CGJ12 schreef:Ritsen aan de voorzijde lijkt me helemaal niks.
Het voordeel bij ritsen aan de achterzijde is dat je de ritsen gedeeltelijk kunt losdoen (of loslaten), wat bij het bandageren / opstijgen erg handig is, zeker als de laarzen nieuw zijn.........
GeJe schreef:Wat die meneer vertelde is niet zo positief voor Petrie vind ik. Ben zelf erg tevreden over het merk en de service die ze bieden. Ik leg het verschil altijd als volgt uit: je hebt rundleer en kalfsleer. Alleen bij rundleer heb je ook nog een minder mooie leersoort (alleen maar om te zien, niet qua kwaliteit) en die wordt dan voorzien van een coating, waardoor ze vaak nog meer glimmen dan de goed gepoetste kalfsleren laars. Verder zijn de zolen onder de laars gelijmd en dus niet vastgenaaid. Tja, alle waar naar zijn geld. Maar omdat leer de laatste jaren erg duur is geworden (en arbeid ook) hebben alle laarzenfabrikanten inmiddels wel een goedkopere variant in hun assortiment. Bij Petrie is het idd niet mogelijk maatwerk of opties toe te passen. Dit kan pas vanaf het model Standard.

GeJe schreef:Risten aan de voorzijde zijn super! In tegenstelling wat sommigen dus denken, is dat je ze niet ziet hoor tijdens het rijden. De meeste topdressuurruiters in Dld hebben ritsen aan de binnenvoorzijde.
Je kunt wat betreft de lengte van de rits kiezen: korte (10 cm) vaak in de bovenzijde schacht (dikke kuiten...), tot aan het contrefort of tot aan de zool (en die dan achter of voor).

Dan weet ik het wel hoor, doe mij maar ritsen