Wat vinden jullie van pikeur rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

falabellatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:16

lang leve de pikeur!! super broeken!!

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:22

Ik heb een ruitjes broek van pikeur, weet zo niet welk model. Ik vind hem wel super mooi, en hij gaat nu ook wel lekkerder zitten. In het begin deden de naden bij het knievlak pijn Scheve mond Maar dat is nu gelukkig over. Vind hem alleen wel aan de gladde kant, dat is het enige nadeel.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 16:04

Die ik heb gekocht was ook een ruitjes broek (lichblauw). Ik heb ook wel een moeilijke maat met rijbroeken maar deze zat wel het beste. Als hij niet was afgeprijst had ik hem trouwens ook niet gehaald, maar er ging 50 euro vanaf Haha!.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:24

Ik wil niets anders. OK dan!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:29

Ik heb een Mondega (hele zit kunstleer) en een Montana (3/4). De Montana zit perfect en de Mondega is terug naar de fabriek wegens een draaipijp. Maar verder zitten ze perfect!!!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:36

ik heb de laatste jaren altijd in de pikeur fugosa gereden maar sinds
vorig jaar kerst ben ik overgestapt op de kentucky miami.

het nadeel van de pikeur vond ik dat ze snel begonnen te pluizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:06

Pikeur heeft de mooiste broeken, beste pasvorm.
Anky heeft de lekkerste stof, elastisch en zacht.
Eurostar heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
En Cavallo, tja, ook heel mooi maar volgens mij duurder dan Eurostar en maar een klein beetje mooier.

Andere merken heb ik niet in de kast liggen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:13

Jippie schreef:
Pikeur heeft de mooiste broeken, beste pasvorm.
Anky heeft de lekkerste stof, elastisch en zacht.
Eurostar heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.
En Cavallo, tja, ook heel mooi maar volgens mij duurder dan Eurostar en maar een klein beetje mooier.

Andere merken heb ik niet in de kast liggen.

ik heb ook op equitana een cavallo gekocht, was echt mooi. De stof gaat nu alleen wel raar slijten bij de pijpen en dat is ook niet meer te maken. Viel me dus een beetje tegen. Maar die zit verder ook wel heel lekker.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:46

Ik heb er 4 en wil geen andere meer. Ik heb allemaal dezelfde: Met steekzakken en een lederen zit. OK dan!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:17

ik zweer echt bij pikeur... ze zitten lekker in de winter en in de zomer!! ik heb overigens ook 1 kentucky, en die zit ook heerlijk...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:22

Niets anders dan Pikeur voor mij.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:09

Ik heb zowel Jeanet als montana en zitten allebei heel goed (ook voor maatje meer Haha!
Heb ook Cavallo bandplooi, maar de zomeruitvoering ervan slijt onwijs snel. De pikeur jeanet broeken in meryl gaan bij mij echt jaren mee. Ik rij ca 5 keer per week. Heb geen kunstleer/leer alleen stof.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:12

Ik heb ook 3 broeken van pikeur, ze bevallen mij ook wel goed, vooral de felblauwe die ik laatst heb gekocht. Haha! Die zit zooo lekker. Maar ik rijd ook met eurostar hoor. Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:27

Tyrza schreef:
Ik wil niets anders. OK dan!

Hier nog een. Ik heb mijn collectie onlangs uitgebreid en zit nu op 6 Pikeur broeken. Geweldige kwaliteit en pasvorm!
Mijn oudste broek is nu 14 jaar oud!!! Die droeg ik al toen ik 13 jaar was en op de pony's reed. Ik ben in die tijd wel wat groter geworden maar hij past nog steeds als gegoten!
Voor mij ook niks anders meer.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:46

Heb gisteren een nieuwe rijbroek gaan kopen. Veel gepast maar de enige die perfect zat was -> een pikeur jaja.. dus..
Tis mn eerste Pikeur broek maar kvind ze echt super en mooi !! haha

khymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:13

Heb verschillende merken broeken, maar Pikeur vind ik toch het fijnst. Ik draag broeken met een leren zitvlak en strakmodel-steekzakken. Ik vind dit erg lux en mooi. Ik heb ook broeken van Eurostar en die zijn ook erg goed van kwaliteit. Ik heb kenrucky en daar had ik wat klachten over. Wat ik toen het nadeel vond is dat de service van Kentucky erg slecht was, naar mijn mening. Het was een hele mooie broek van 229 euro. Strak blauw met rood leer en witte bies langs zakje en langs het leer. Het rde leer had afgegeven en Kentucky vond dat ik maar een nieuwe broek moest kopen en dan kreeg ik wel 50% terug. Ik zou dus voor die broek uiteindelijk 229 en de helft van die nieuwe broek hebben betaald. Daar gaan we niet aan beginnen. De broek zag er fantastisch uit en zat heerlijk, maar om deze reden voor mij niet zo gauw meer een kentucky.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:28

Ik heb laatst ook een pikeurbroek erbij gekocht. Erg fijne broek moet ik zeggen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:45

Ik had een hele fijne pikeur, maar die hebben ze vroige week kapotgeknipt toen ik m'n been gebroken heb :/...nouja, kon niet anders. Ik hoop dat ik nog iets met de verzekering kan regelen, en dan wil ik er zeker weer een pikuer voor terug! Ze zitten gewoon net even mooier dan een goedkopere broek.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:41

Ik heb altijd de Pikeur met kunstlederen zitvlak. Wat een fantastische broek is dat! Lekker veel steun door het leer en mooie pasvorm. Ook blijft hij super lang goed! Nee, voor mij geen ander merk meer Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:13

Ik heb ooit de "pech" gehad dat ik er eentje gekregen heb... Sindsdien wil ik nooit meer anders en is de collectie aardig uitgebreid.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:37

Ik wil ook niets anders meer, deze zitten het lekkerst. De harry's horse broeken vind ik ook heerlijk zitten alleen nadeel is dat ze zo snel slijten!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:39

Ik heb gisteren een Pikeur Gipsy van meryl gekocht. Was de enige broek die echt lekker (en mooi sluitend) zat ! *LOL* *LOL*

Helaas hoorde ik dat dit model uit de collectie is Boos! en ik vond de Montana een stuk minder lekker zitten. Als ik weer een rijbroek nodig heb zit ik dus met een probleem.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:41

Ik vind de pikeur vooral goede bandplooi broeken hebben. En ben er erg over te vreden. Heb ooit ook een cavallo gehad maar die zat echt niet lekker.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:42

Lizz schreef:
Ik wil ook niets anders meer, deze zitten het lekkerst. De harry's horse broeken vind ik ook heerlijk zitten alleen nadeel is dat ze zo snel slijten!

Ja dat ben ik met je eens. Ik heb ooit een HH broek met lederen zitvlak gehad maar die ging al snel kapot op de naden. En ook voor die broeken betaal je een hoop geld.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:31

BJuwel schreef:
Ja dat ben ik met je eens. Ik heb ooit een HH broek met lederen zitvlak gehad maar die ging al snel kapot op de naden. En ook voor die broeken betaal je een hoop geld.

Die ervaring heb ik dus totaal niet. Die van mij kostte nog geen 60 gulden (reken maar om naar euro'tjes). Ik heb hem een jaar of 3 en hij is nog niks versleten.