Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
madie88 schreef:Het m2 vind ik voor een normaal paard best hoog..
Zat paarden/pony's die dat niet eens halen..!!
of daar blijven steken
kimmy schreef:De paarden blijven steken of de ruiters???
Ik zeg nee, de meeste manege paarden zijn zo afgestompt, dat je wel een hele goede ruiter moet zijn om dat eruit te rijden.
Nu komen we ook op de discussie; wat is 'hoog'? Grand prix, dat is pas hoog, ik zie onze manegepaard daar nog niet lopen *grijnz*
maar ligt eraan hoe de manege is, hoe ze de paarden selecteren, hoe er les gegeven wordt en hoe de ruiters zijn!!! Met een mega afgestomd paard lijkt het me een hele lange lastige we te gaan.madie88 schreef:paard, want de ruiter kan het leren. zodra jij een paard hebt wat gwoon niet meer in huis heeft.
kom je er niet verder mee
Tomaatje schreef:Ieder paard (znder medische gebreken) zou Z kunnen lopen, dus waarom een manege paard niet?
kimmy schreef:Het spijt me zeer, maar ik kan een heleboel ruiters hier in de regio die het nooit, maar ook nooit zullen halen. Zij misschien gevoel, terwijl het paard al een super doorgereden paard is en wat M2 gelopen heeft. Wanneer je het gevoel niet hebt, zul je het met een verdoorgereden paard het ook nooit krijgen.
Een paard met mindere kwaliteiten (manegepaard) zal met een goede ruiter en goede begeleiding best wel een leuke M proef of misschien een Z proef kunnen neerzetten, maar een beetje gemiddeld manege paard zal nooit een GP proef neer kunnen zetten.
NehnaDagmar schreef:Ben toch wel benieuwd Okkie welke rassen dan niet in de Z kunnen komen?
Jij weet net zo goed als ik dat het typisch aan t paard ligt, wat betreft manegepaarden. Neem nou bijvoorbeeld Starko, zie je die ooit Z lopen?? Nou ik echt niet, dat in tegenstelling tot Niels en Snowy! Die kunnen het wel, zeker wel.