supermiddel gezocht tegen horzels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 19:44

ik heb inmiddels atex besteld. ik hoop dat ik er net zo tevreden over ben als ieder ander die het me heeft aangeraden. laat het nog wel weten.

ariekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:36

ik ben benieuwd!!

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:07

Citaat:
Ik gebruik Bremsel en Bremsen. Stinkt als de hel, vies bruin, hartstikke duur, maar het werkt wel.

Deze gebruik ik ook OK dan!

Hij stinkt inderdaad verschrikkelijk maar het helpt wel! Werkt ook behoorlijk lang. Geeft alleen wel bruin af dus oppassen met een schimmel.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:04

Ik heb inmiddels mijn Atex Daasspray binnengekregen en vandaag natuurlijk even uit geprobeerd op mijn pony. Ik wilde eerst eens even ruiken, omdat ik hoorde dat het heel erg zou stinken, nou inderdaad en niet zo'n beetje ook. Wat een lucht kwam er vanaf, bah. Maar belangrijker is of het ook helpt, dus ik mijn pony inspuiten, iedereen van stal even laten ruiken, allemaal gingen ze zowat over hun nek, haha. Maargoed ik naar buiten met mijn pony, samen met een paar anderen en wat bleek geen vlieg of daas kwam op haar af. Er was nog een pony bij die helemaal niet ingesprayt was, deze had wel last van de vliegen/dazen en nog iemand was mee, die had een beetje ingesprayt met een eigen vliegenmiddeltje. Deze had ook nog een aantal vliegen/dazen om zich heen. Dus ik ben tot nu toe heel erg tevreden met mijn Atex Daasspray, nou de trektocht nog afwachten, neem de spray zeker mee.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:53

grid schreef:
Heb pas atex daasspray uitgeprobeerd, werkt best goed (alleen geeft erg af dus voor bonte pony niet ideaal Schijnheilig ) en blijf er nog steeds bij dat bij ons VEERUST het beste werkt *LOL* O ja en middel wat ik vorig jaar heb uitgeprobeerd was 1/3 dettol, 1/3 azijn en 1/3 water dat was ook zeer OK!! (maar VEERUST werkt even goed en is stuk goedkoper Knipoog )

en wie o wie al ervaring met schijnbaar nieuw wondermiddel TCK 100 (dat 5 dagen zou werken?!)

en jellie (ook op bokt) is nog de naam van wondermiddel op stal aan het zoeken (daar zouden ze spontaan dood van neer vallen?!) --> zodra ik het weet, meld ik het Knipoog

ik gebruik ook veerust, maar dan voor de vliegen, voor dazen en horzels helpt het voor geen meter, vandaag nog mijn paard ingespoten...geen vlieg te zien...maar hij had wel heel veel dazen op zijn bast zitten.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:49

runningkawa schreef:
Ik heb atex ook
tip,
gebruik het niet op een schimmel Huilen

Haha! Ik heb het vandaag gehaald (maar heet Datex volgens mij, met een D ervoor?). Hij waarschuwde me dat het bruin spul was, dus je moet ook wel uitkijken voor je kleren en paardenspullen. Ohw ja en niet op een schimmel spuiten, dan schrik je Haha! Schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:04

heeft een van jullie dat nieuwe spul real relief al gebruikt??

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 21:06

Heb inmiddels m'n Atex binnen (zonder D) en tijdens een buitenrit geprobeerd. Is wel een apart luchtje maar ik was op het ergste voorbereid en ik vond het nog wel meevallen. Het is wel erg donkerbruin, maar dat is m'n paard ook dus dat is geen punt. Paard helemaal ingespoten en de dazen bleven duidelijk op een afstand. We waren met z'n drieen en die anderen hadden van dat citronellaspul gebruikt. Dat hielp ook wel iets of wat maar toch niet zo goed als die Atex. Kan het dus aanbevelen. Nogmaals, iedereen bedankt voor de tips.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:14

Waar kan je Atex bestellen? Hebben ze het ook bij ruiterzaken? *ga het morgen meteen checken*

chantal_cs schreef:
Veerust werkt ook erg goed!

Maar wat ik nog het allerbeste vind voor een paard in de wei die gek wordt van horzels/vliegen/muggen: De Bucas Vliegendeken met Nek en Buikflap.

Bij mijn paard werkt het totaal niet
Die wordt door bucas heen, met een flinke lading Veerust gewoon gestoken. Voer al maanden knoflook, spray haar in met veerust, deken meurt naar azijn...

Ik hoop dat Atex helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:40

Ethelate schreef:
Waar kan je Atex bestellen? Hebben ze het ook bij ruiterzaken? *ga het morgen meteen checken*

Bij mijn paard werkt het totaal niet
Die wordt door bucas heen, met een flinke lading Veerust gewoon gestoken. Voer al maanden knoflook, spray haar in met veerust, deken meurt naar azijn...

Ik hoop dat Atex helpt

Bij ons hebben zer het wel bij de ruiterzaak.. Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 00:18

Ik verkoop ook alles van Atex, super spul OK dan! Heb ook Real Relief maar of dat ook tegen dazen werkt weet ik eigenlijk niet, tegen vliegen en andere rot beestjes werkt het heel erg goed in ieder geval

Debbieremi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 00:44

grid schreef:
Heb pas atex daasspray uitgeprobeerd, werkt best goed (alleen geeft erg af dus voor bonte pony niet ideaal Schijnheilig ) en blijf er nog steeds bij dat bij ons VEERUST het beste werkt *LOL* O ja en middel wat ik vorig jaar heb uitgeprobeerd was 1/3 dettol, 1/3 azijn en 1/3 water dat was ook zeer OK!! (maar VEERUST werkt even goed en is stuk goedkoper Knipoog )

en wie o wie al ervaring met schijnbaar nieuw wondermiddel TCK 100 (dat 5 dagen zou werken?!)

en jellie (ook op bokt) is nog de naam van wondermiddel op stal aan het zoeken (daar zouden ze spontaan dood van neer vallen?!) --> zodra ik het weet, meld ik het Knipoog

Veerust is inderdaad erg goed, maar kan bij sommige paarden allergische reacties geven

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 17:53

als die TCK echt 5 dagen zou werken wil ik het ook wel hebben! Hoef ik niet elke dag op en neer. Die Atex werkt goed maar is maar voor 6 tot 12 uur. Ik heb het via internet besteld bij de Paardendrogist.