petrabonanza schreef:Ik snap niet zo goed wat er "triest" aan is. Als je ambities verder gaan dan de Z2 is het logisch dat je uit moet gaan kijken naar een paard, maar in de basis kun je prima mee komen met een pony, wat denk je van al die mensen met Haflingers, Tinkers, Fjorden die heel veel plezier beleven aan het rijden van wedstrijden.
Die mensen hebben hun pony vast niet gekocht als wedstrijdpony, maar doen toevallig ook wel eens mee met wedstrijden. Als je puur een wedstrijdpaard zoekt, dan ga je geen Fjorden, Tinkers, etc. bekijken, dat zou wel een beetje vreemd zijn.
Iemand van 15 kan met een leuke D-pony prima meedoen bij de pony's. Sterker nog, als het een goede pony is en de combinatie klikt goed dan heeft ze nog tijd genoeg om de Z2 te halen bij de pony's. Dat vind ik dus heel wat anders dan het rijden van wedstrijden met een Tinker tussen de paarden.
Saartje, als je echt heel goed met die pony overweg kunt en hij is helemaal gezond, dan zou ik hem kopen en voorlopig lekker bij de pony's starten. Als je achttien wordt, kun je altijd nog zien of je hem bij de paarden gaat starten of dat je hem verkoopt en een paard terug koopt.