Maradon schreef:Ik denk alleen niet dat je je paard inene stil moet zetten, en daarbij 24 uur per dag op het land.
Altijd zo gedaan, nooit een probleem. Het werk natuurlijk wel iets afgebouwd, maar als ze alleen op stal staan moeten ze toch beweging hebben, dus helemaal afbouwen kun je dan niet. En dan hup vanuit de stal voor 1 a 2 maanden dag en nacht het gras op. Niet ideaal, maar ook nooit een probleem.
) niet zo heel veel beweging, omdat ik nog in de opbouwfase van de peesblessure zit. Wel veel stappen (minimaal een uur per dag) en daarbij wat draven, maar qua conditie stelt dit nog niet veel voor. En hij krijgt 3 x een kwart kilo brok per dag, dus ook niet overdreven veel. Zou dit een gunstiger situatie zijn voor mijn paard met de overgang naar 24 u p/d gras? Ik ga hem in die periode ook niet meer rijden, vakantie is vakantie!!! (en voor mij ook
, het was een lange winter met een paard aan de hand stappen..) 

, dus tegen de tijd dat die van mij komt is het meeste groene gras er al af gegeten.
) en dan zet ik ze hier op Bokt.
Ondanks alle uiteenlopende reacties, tips en adviezen heb ik toch mijn conclusies getrokken en hoef nu niet meer te twijfelen wat te doen.