Wat vinden jullie belangrijker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gaat de gezondheid van welk paard dan ook boven de training van welk paard dan ook?

De gezondheid en welzijn van welk paard dan ook staat bij mij ALTIJD voorop, daarvoor wil ik nog wel even een half uurtje wachten met mijn paard trainen
75 (94%)
Ik vind de training van een paard belangrijker dan de gezondheid van een ander paard, ze moeten dus niet zeuren, ik ga toch mijn paard trainen
4 (5%)

Totaal aantal stemmen: 79

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:58

Ik sluit me bij Amethyst aan.
Maar gezondheid staat idd altijd voorop!

Nikkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:08

Amethyst schreef:
Lijkt me logisch dat de gezondheid van je paard voor gaat.
Maar ik vind het dan weer een beetje overdreven om mensen die hun paard aan het trainen zijn, te verzoeken de bak uit de gaan.. Maar het ligt natuurlijk ook aan de situatie.

Volgens mij vroeg ze gewoon of die persoon wat meer rekening ermee kon houden, niet of die de bak uit wou gaan Scheve mond

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:00

Als er bij ons een paard met koliek staat en ze kunnen mijn hulp gebruiken dan laat ik absoluut mijn paard staan. Hij is op dat moment gezond en een ander paard moet geholpen worden dus daar ben ik dan voor. In mijn ogen vrij logisch maar ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken............

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 00:30

Okkie1 schreef:
Natuurlijk gaat de gezondheid voor.

In jou geval vind ik het écht belachelijk. Zit me hier achter de computer helemaal op te vreten. Denk niet dat ik zo vriendelijk had kunnen blijven Scheve mond

Gelukkig zijn er ook nog mensen die mijn verhaal wel goed begrijpen OK dan!

Even voor de duidelijkheid:
IEDEREEN MOCHT VAN MIJ ZIJN PAARD GAAN TRAINEN, WAAR DAN OOK, IN DE BAK OF LONGEERBAK, MAAKT NIET UIT.
IK VROEG ALLEEN AAN DEGENE DIE HAAR PAARD AAN HET LONGEREN WAS, OF ZE MISSCHIEN HAAR PAARD NIET ZO WILDE SLAAN (NEE, HET PAARD VIEL HAAR NIET AAN , HIJ HAD GEWOON NIET ZO EEN ZIN)
MIJN PAARD RAAKTE NAMELIJK HELEMAAL IN PANIEK, OMDAT ZE NIET OVER DIE BAKRAND HEEN KON KIJKEN. IK WILDE OP DAT MOMENT GEWOON ALLEEN DAT MIJN PAARD RUSTIG ZOU BLIJVEN, ZODAT (IN HET GEVAL HET IETS ERNSTIGS WAS) HET NIET VERDER KON BESCHADIGEN.
HET GAAT MIJ ER OOK TOTAAL NIET OM OF ANDEREN OM MIJN PAARD GEVEN OF NIET, IK WIL HAAR GEWOON NIET KWIJT, DUS DAN IS 1 KLEIN VRAAGJE TOCH NIET ZO ERG?
MAAR JULLIE BEGRIJPEN MIJ BLIJKBAAR VERKEERD EN TREKKEN ALLEMAAL ZO JULLIE CONCLUSIES, JE KUNT AAN I_LOVE_NOOR EN OFFEM EN PABLOLOVER VRAGEN HOE HET PRECIES WAS GEGAAN IN HET GEVAL HET NOG STEEDS NIET DUIDELIJK IS

p.s. Okkie1, ik ben ook best wel uit mijn dak gegaan tegen haar Scheve mond
Later kwam ze mij overigens wel haar excuses aanbieden, ze vond dat ze niet zo tegen mij tekeer had mogen gaan, omdat zij zelf ook dondersgoed weet hoe het voelt als je machteloos staat in zo een geval, iedereen wil toch alleen maar het beste voor zijn paard?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:35

Rustig maar Jarrah, het is geen reden om zo te schreeuwen? En ik kan me gerust indenken dat je je zorgen maakt om je paard, dat zou iedereen hebben. Maar er zijn mensen die de situatie niet zo goed in kunnen schatten om te beoordelen of iets ernstig is of niet. En daar bedoel ik dan de eigenaren van het paard mee, en de omstanders.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 07:43

Cassidy schreef:
Rustig maar Jarrah, het is geen reden om zo te schreeuwen? En ik kan me gerust indenken dat je je zorgen maakt om je paard, dat zou iedereen hebben. Maar er zijn mensen die de situatie niet zo goed in kunnen schatten om te beoordelen of iets ernstig is of niet. En daar bedoel ik dan de eigenaren van het paard mee, en de omstanders.

Hahaha, ik zit niet te schreeuwen hoor Haha!
Vind het alleen heeel irritant dat 9 van de 10 mensen gewoon maar de helft lezen en dan meteen hun conclusies trekken.
En tuurlijk was ik een beetje overstuur, maar iedereen kon zien hoe dat paard erbij stond en niemand wist op dat moment nog de ernst van de situatie, dan kan je toch beter het zekere voor het onzekere nemen en niet dat soort sitauties op gaan zoeken, ik kon verder geen kant op met mijn paard Het is echt vreselijk om je paard zo gevangen in haar eigen lichaam te zien staan bibberen in een hoekje van de bak.
Laatst bijgewerkt door jarrah op 26-06-04 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:45

Als je in mail of op forums stukken gaat tikken in hoofdletters (en dan nog vet) staat dat gelijk aan schreeuwen.
Het is maar dat je het weet...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 07:48

Ik zeg toch dat ik het gewoon irritant vind, dat je woorden hier zo goed verdraaid kunnen worden, dus vandaar dat ik dacht: laat ik het er nog even duidelijk neerzetten, met letters waar de mensen NIET overheen lezen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:52

Er zijn mensen die zelfs over vette en grote letters heenlezen. Je kunt selectief lezen nu eenmaal niet uitsluiten.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:17

Als je goed leest zie ik ook dat een heel aantal mensen het met je eens was. Knipoog

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 14:09

Marliesje"]
Als je goed leest zie ik ook dat een heel aantal mensen het met je eens was. Knipoog
[/quote]
jaah, dat weet ik ook wel Knipoog
Maar iedereen haalde er weer andere situaties bij, die helemaal niet ter sprake kwamen, zoals:

[quote="Cinzano"]
Ik vind de keuze in de poll niet goed.

Ik zou namelijk ook willen rijden ondanks dat daar een paard in de bak staat wat misschien iets mankeert.
Dit omdat je dat zieke paard ook in de longeerbak kan zetten, zo kan de rest toch gewoon rijden... moet dan iedereen maar wijken en dus misschien hun paard heel de dag op stal laten staan of longeren omdat jou paard iets mankeert? Dat zou ook niet eerlijk zijn.
Maar wat je zelf al aangeeft, je had hem ook gewoon vast kunnen houden zodra en iemand wilde rijden, probleem ook opgelost.

Wel vind ik dat die vrouw in die longeerbak best iets rustiger aan kan doen omdat jou paard daar zo van schrikt, maar dat lijkt me zoiezo normaal, rekening houden met elkaar.
[/quote]
Het paard kan niet in de longeerbak, want daar was juist iemand bezig Verward.
Iedereen mag van mij gaan longeren of rijden, ik vroeg alleen of ze haar paard niet zo wilde slaan.

[quote="Cinzano"]
Denk niet dat ze bedoeld dat zij niet genoeg om haar paard geeft, maar dat de topic starter boos is omdat anderen niet genoeg om haar paard geven Knipoog
[/quote]
Ik heb het hier ook niet om 'geven om', maar 'rekening houden met', vooral zolang we niet wisten wat het precies was, voor hetzelfde geldt was ze door dat klapperen van die zweep wel gaan rennen, dan was ze geheid op haar plaat gegaan en het eerste waar ze dan op zou vallen is haar hoofd/nek, wie weet hoe ver we dan van huis zouden zijn?

[quote="Amethyst schreef:
Lijkt me logisch dat de gezondheid van je paard voor gaat.
Maar ik vind het dan weer een beetje overdreven om mensen die hun paard aan het trainen zijn, te verzoeken de bak uit de gaan.. Maar het ligt natuurlijk ook aan de situatie.

Waar heb jij gelezen dat ik vroeg of ze de bak uit wilde gaan? Verward Verward Verward
Ik vroeg alleen of ze haar paard niet zo wilde slaan (1x is niet erg, 2x ook niet,maar niet de hele tijd Verward )

Al deze voorbeelden zijn niet aanvallend bedoeld
Maar ik bedoel hiermee gewoon te zeggen, dat het vaak zo verdraaid word, dat ik besloot om het maar even opnieuw duidelijk erop te zetten Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:19

Ik vind je reactie nu weer ZWAAR OVERDREVEN!!!
Wij kunnen ook in hoofletters gaan schrijven, lees je het dan WEL???

Het is niet raar dat je verschillende reactie krijgt, dit omdat de pol is strijd is met wat je schrijft in je topic.
In je pol heb je het over of de gezondheid van een paard belangrijker is dat de training van een ander paard.
En in je topic vraag je eigenlijk of het raar is dat je iemand vraagt even de zweep niet te gebruiken tijdens longeren omdat jou paard daarvan in paniek raakt.
Zijn 2 totaal andere dingen in mijn ogen!!!!
Dus krijg je ook uiteenlopende en tegenstrijdige reacties.... het is maar net WAAR mensen op reageren

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:34

diegene die zo te keer ging ging zelf niet eens rijden en heeft zelf een groot irritatie vermogen naar de andere stalgenoten. Het gaat dan meer over de manier waarop ze het zei (schreeuwde) want ze werd helemaal gek.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:37

en dat gebeuren over 'het verkeerde onderwerp van de poll: jullie weten toch wat ze bedoeld

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:06

Pablolover schreef:
en dat gebeuren over 'het verkeerde onderwerp van de poll: jullie weten toch wat ze bedoeld

Ja uiteindelijk wel ja.... maar er zijn zat mensen die het topic niet lezen, maar wel de poll, dan krijg je dus een heel ander beeld van waar de poll eigenlijk voor bedoeld was.

Maar het zit jou kendelijk ook nogal dwars Verward