Tetanus-prik voor mensen ??? :S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:49

DANIenVLIEG schreef:
in je arm dus wees maar niet bang..
tenzij ze de ader niet kunnen vinden dan gaat de spuit in je billetjes Haha! Haha! Knipoog

Ik kreeg er toch echt eentje in een bil!
Ga maar voorover staan en ontspan je even... Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:50

maar wacht eens, tetanus, is dat niet hetzelfde als klem? Bloos!
Want dat is de spuit die ik een paar jaar geleden gehad meen ik. auw auw auw, kan je je arm nauwelijks opheffen, komt 's anderendaags dat schaap van LO af met rekstokoefeningen Rolleyes . Je kan je wel voorstellen dat er dat toen als een bende kreupele bejaarden uitzag Haha!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:51

nee echt Nagelbijten / Gniffelen
ben ik even blij dat ik er één in mn arm kreeg.
maar ben zelf die prikken wel gewend, ben nog steeds verbaast dat ze al mn bloed nog niet hebben opgemaakt Scheve mond

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:51

maar tetanus kreeg ik toch echt in mn arm..
ik was idd ook wel wat stijfjes, best wel heel erg..
maarja beter dan een enge infectie

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:54

Cody schreef:
Ja, ik ben toevallig laatst tegen tetanus geënt omdat ik van het paard gevallen was en een wond in mijn gezicht had opgelopen.
Mijn laatste enting was net langer dan 10 jaar geleden, dus de huisarts vond het wel zo verstandig om weer goed te vaccineren.
Je krijgt dan een serie van 4 prikken: de eerste 2 bestaan uit een actief en passief vaccin, dan krijg je dus 2 prikken. Dan moet je na een maand en na een half jaar de andere prikken halen.
Ik, antiheld met prikjes, vond het heel erg meevallen.
En inderdaad, mensen die vaak bij de paarden zijn, zitten in een risicogroep voor tetanus, als je een wond oploopt.

Paarden moeten elk jaar opnieuw geent worden, maar schijnbaar is dat dan toch een andere entvloeistof als bij mensen.
Toen ik door een hond gebeten was gaf de huisarts mij voor de zekerheid ook maar een tetanusprik, omdat ik met paarden omga. Niks geen serie van 4 prikken. Gewoon maar eentje.
Van weer een andere huisarts heb ik gehoord dat je het beste elk jaar 1 enting kunt gaan halen.

Zo hoor ik dus verschillende meningen. Momenteel heb ik weer een andere huisarts. Als ik er ooit nog eens kom zal ik ook eens navragen wat zijn mening erover is.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:56

Ik ben ook compleet pro voor de billen, dan kan/hoef je niet naar die naald te kijken (dat is bij mij al genoeg om flauw te vallen *LOL* ), en op mijn billen heb ik zoals elke normale vrouw meer vetreserve dan in m'n arm... voel je niets van, een klein prikje en hop gedaan.

en in je armen daar krijg je stijve armen van, wat ik persoonlijk vervelender vind dat een achterste dat wat tintelt Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:57

ik heb net mijn complete entingen weer achter de rug(voor tetanus dan)
eerst twee spuiten in 1 keer.
beide in een andere bil.
dan na 1 maand nog een in je bil
en dan 6 maand later weer een in je bil

het doet niet pijn,alleen die eerste prik vond ik absoluut niet prettig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:00

Tetanusinjecties branden als de ziekte, ik kreeg ze in mijn arm.
Ik heb mijn opfrisser een paar jaar geleden gehad (1996), vrees dat ik er binnenkort toch weer aan moet geloven.

Maar helemaal omdat je met paarden bezig bent zou ik het in de gaten houden. Tetanus lijkt me geen fijne manier om dood te gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:07

Cody schreef:
Zo'n 10 jaar.

Als de vorige nog niet verlopen was 15 jaar.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:31

Stalgenootje van mij had laatst een open wond en is toen naar de dokter geweest..
De dokter waarschuwde haar dat je tetanus prik loopt totdat je 15 bent en daarna werkt ie niet meer..Zeker als je in de paarden bezig bent is het wijs dus om na je 15e nog een tetanus prik te halen.. Ik moet m ook weer hebben..dus de volgende keer als ik daar ben zal ik er is om vragen..

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:45

Ik ben een jaar of 3 geleden geent toen ik gebeten was door een rat Haha! Opzich als je iets hebt kun je naar de huisarts gaan en als je dan binnen 24 uur die prik hebt komt het ook wel goed. Toch zijn er ook vaak dingen waardoor je het niet doorhebt. Je hoord verschillende verhalen over hoe lang hij geldig is, sommige zeggen 5 jaar, andere 10.. Ik ben afgelopen jaar weer gebeten door een rat (ja ze moeten me wel hebben Knipoog ) toen ben ik niet geent. Maar toch als het langer dan 5 jaar is dan zou ik voor de zekerheid toch even laten enten.
En het lijkt me zoiezo verstandig als je geent bent tegen tetanus, niet alleen voor in de paarden.
Ik kreeg de prik gewoon in mijn arm en voelde er totaal niets van.