DANIenVLIEG schreef:in je arm dus wees maar niet bang..
tenzij ze de ader niet kunnen vinden dan gaat de spuit in je billetjes![]()
![]()
Ik kreeg er toch echt eentje in een bil!
Ga maar voorover staan en ontspan je even...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Je kan je wel voorstellen dat er dat toen als een bende kreupele bejaarden uitzag
Cody schreef:Ja, ik ben toevallig laatst tegen tetanus geënt omdat ik van het paard gevallen was en een wond in mijn gezicht had opgelopen.
Mijn laatste enting was net langer dan 10 jaar geleden, dus de huisarts vond het wel zo verstandig om weer goed te vaccineren.
Je krijgt dan een serie van 4 prikken: de eerste 2 bestaan uit een actief en passief vaccin, dan krijg je dus 2 prikken. Dan moet je na een maand en na een half jaar de andere prikken halen.
Ik, antiheld met prikjes, vond het heel erg meevallen.
En inderdaad, mensen die vaak bij de paarden zijn, zitten in een risicogroep voor tetanus, als je een wond oploopt.
), en op mijn billen heb ik zoals elke normale vrouw meer vetreserve dan in m'n arm... voel je niets van, een klein prikje en hop gedaan.

Opzich als je iets hebt kun je naar de huisarts gaan en als je dan binnen 24 uur die prik hebt komt het ook wel goed. Toch zijn er ook vaak dingen waardoor je het niet doorhebt. Je hoord verschillende verhalen over hoe lang hij geldig is, sommige zeggen 5 jaar, andere 10.. Ik ben afgelopen jaar weer gebeten door een rat (ja ze moeten me wel hebben
) toen ben ik niet geent. Maar toch als het langer dan 5 jaar is dan zou ik voor de zekerheid toch even laten enten.