Namen van kwpn-ers (en belgische warmbloeden) worden gegeven aan de hand van het jaartal dat ze geboren zijn. Dus als jouw paard in de papieren een U heeft als startletter, dan zou je een naam met een U moeten zoeken. Aan de andere kant maakt dat niks uit: je paard blijft op papier nl. Upperboy heten (tenzij je wilt betalen voor verandering). Je kunt wel een eigen naam geven en die op de startkaart laten zetten. Dat is geen enkel probleem. Zo heet mijn paard volgens papier eigenlijk Ninnie (wat ik heel lelijk vind) en in de praktijk en op haar startkaart B'elanna. Kortom kies een naam die je leuk vindt.
De keus tussen western rijden en engels rijden is geen heel definitieve. Zoals je weet rij ik ook nog steeds af en toe dressuur met Lan en maak ik ook een sprongetje. Laag springen kan prima met een westernzadel, voor hogere sprongen moet je een springzadel hebben (dat wil ook niet best met een dressuurzadel). Veelzijdigheidszadels vind ik niet goed voor iemand zit, het wordt geen vlees geen vis.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een hoofdrichting: western of engels (en dan er iets bij gaan rijden als je niet helemaal voor een kant wilt kiezen).
Het belangrijkste advies als je net een eigen paard hebt is: vraag veel, aan veel verschillende mensen, wees niet eigenwijs, maar wees ook eigenwijs als je er echt niet achter staat. Bijvoorbeeld als iemand je aanraadt iets op een bepaalde manier te doen, en je ziet dat niet zitten...Doe het dan ook niet, maar vraag verder

. Dat paard heet zijn hele leven al zo dus ga ik het ook niet veranderen(ook als het niet zo'n mooie naam was). He, je moet gewoon alt 136 doen voor die ê(leer ook weer eens wat).