Bergschoenen als stal/rijschoenen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:09

Ik heb ook twee paar "Hawks" bergschoenen bij de makro vandaan. Een paar is heel breed, die gebruik ik meer als stalschoen en af en toe om te rijden. Het andere paar is een stuk minder breed en die gebruik ik ook gewoon om mee te rijden. Paar chaps erover en klaar. Heb er nog nooit problemen mee gehad en dit zijn niet de eerste paren die ik heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:40

okeej harstikke bedankt..! De reden dat ik ze toch bij de makro ga halen en niet bij de alsi is dat die van de makro toch goedkoper zijn..

Dan gaan we zaterdag maar naar de makro!

baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:38

wij (mijn dochter en ik) hebben vorige wwek wandelschoenen gekocht bij scapino. waterafstotend en stevig. ze zijn alleen (uit ervaring)niet bestand tegen urine van paarden(veel stalwerk) maar ons paard staat buiten en daar zijn ze pervect voor. voor de verzorging en rijden.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:40

Ik rijd vaak met een soort van bergschoenen. (mags)
Ik vind die echte stalschoenen lelijk, behalve die ariats maar die zijn erg duur.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:40

Ik rijd al jaren met bergschoenen. Als je een beetje goede hebt zijn ze waterdicht en lekker stevig. Je kan er alles mee. Weet niet of ze in alle engels beugels passen haha, maar ik heb westernbeugels.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:17

Ik heb als stalschoenen mijn werkschoenen aan (laat mijn baas het maar niet horen). Daar zitten plastic neuzen in (minder gevaarlijk dan stalen), en ze zitten lekker stevig. Ze zijn ook waterdicht. Ik vind ze echt ideaal, en een stuk goedkoper dan de echte stalschoenen. Rijden doe ik er nooit mee, maar ik rijd niet met chaps, alleen met laarzen, anders ligt heel mijn been open.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:20

Ik heb een tijdje met bergschoenen en chaps gereden, maar ik bleef iedere keer hangen in de stijgbeugel, beetje gevaarlijk dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:23

ik rij ook altijd met bergschoenen.
Maar omdat ze idd grof profiel hebben en breed zijn heb ik veiligheidsbeugels. (die vanzichzelf breder zijn en bij evt. val open gaan)
Zodat ik toch met een goed gevoel met die schoenen rij.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:25

Ik reed in het begin ook met bergschoenen. Maar heb nu gewoon Jodphurs (schrijf je dat zo Verward )
Vind ik toch vele malen beter en lekkerder rijden!!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:28

Met mijn clinic heb ik van die heerlijk grove wandelschoenen aan. En daarin nog een zooltje,

Heb nu echt geen last meer van moeie voeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:27

bedankt voor de fijne reacties! Ik heb zelf ook veiligheidsbeugels met zo`n stiek eraan.. kijken of dat past en anders gaan we gewoon rijden op de jodpuhrs met chaps..