Welke bescherming om in de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:13

Waterkippie schreef:
Is lezen echt zo moeilijk?
Ik ben er helemaal niet in geintereseerd waarom jullie geen bescherming om hebben, maar alleen naar diegene die wel bescherming om hebben Lachen

Mij lijkt het ook heel zinvol te lezen waarom mensen geen bescherming gebruiken.
Je kunt je keuze "wel of niet beschermd in de nieuwe kudde" altijd nog herzien.
Jammer dat je er zelf zo anders over denkt.
Laatst bijgewerkt door Kiara op 24-06-04 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:13

Maar hoeveel uur is tijdelijk?
Dat is toch een belangrijk gegeven, bij die eigenwijze mensen die niet kunnen lezen toch als raad willen meegeven Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:16

hoogstens een uurtje of wat Haha! gewoon bij de eerste kennismaking...
ik zou willen dat ik het bij de laatste keer dat buddy in een nieuwe wei ging ook had gedaan, had me een hoop ellende bespaard.

En ik weet zelf heus wel wat er kan gebeuren als je ze dag en nacht om laat. en dat was ik zeker dus niet van plan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:19

oke, dan is het goed, anders krijg je meer ellende dan dat je juist wou voorkomen Lachen

Dan zou ik persoonlijk peesbeschermers met een springschoen aan doen.
Dit blijft goed op de plaats zitten en vangt harde tikken super op.
Achtter strijklapje

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:28

De mijne heeft i.i.g. geen ijzers meer om in de wei.
Toen ze net op haar nieuwe stal kwam te staan heeft ze in het begin peesbeschermers om gehad, nu niet meer.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:33

Peesbeschermers van Protec,en springschoenen [ninla is rondom beslagen.]

mariboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:17

Mijn paard krijt nooit beschering in de wei, ik vind dat trouwens ook geen goed idee om het wel te doen.
Dan verzwakken de spieren veel te snel
Dus ik zou alleen de eerste dag mss wel peesbeschermers dragen maar anders zou ik u aanraden geen bescherming te dragen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:21

Kiara schreef:
Mij lijkt het ook heel zinvol te lezen waarom mensen geen bescherming gebruiken.
Je kunt je keuze "wel of niet beschermd in de nieuwe kudde" altijd nog herzien.
Jammer dat je er zelf zo anders over denkt.

Ja precies, zo dacht ik er ook over!
Natuurlijk had ik gelezen dat het niet de vraag was, maar misschien kan je nog wat leren van ervaringen van anderen. Maar goed...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 17:21

mariboe schreef:
Mijn paard krijt nooit beschering in de wei, ik vind dat trouwens ook geen goed idee om het wel te doen.
Dan verzwakken de spieren veel te snel
Dus ik zou alleen de eerste dag mss wel peesbeschermers dragen maar anders zou ik u aanraden geen bescherming te dragen

laat ik dat nou ook net van plan zijn, zie eerder post

Citaat:
Ja precies, zo dacht ik er ook over!
Natuurlijk had ik gelezen dat het niet de vraag was, maar misschien kan je nog wat leren van ervaringen van anderen. Maar goed...

Ja ik weet de gevaren en de mindere kanten ervan Haha! Ik gebruik zelf nooit bescherming in de wei. maar na het laatste incident wil ik de eerste keer bud bescherming omdoen.
daarom had ik ook geen idee wat ik het beste kon gebruiken voor de nieuwe kennismaking Knipoog
zie ook mijn eerdere post...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:31

Nu heeft hij helemaal niks meer om, maar de eerste dag dat hij naar buiten ging in een onbekende groep heb ik zo'n beetje alles wat ik aan beschermers heb om z'n benen geknoopt (zoveel is dat niet hoor Haha! ). Achter 3 in 1 beschermers, voor peesbeschermers en springschoenen. Ze gingen behoorlijk tekeer, maar hij heeft er niks aan over gehouden. Of dat dankzij de beschermers is weet je natuurlijk nooit, maar ik was blij dat hij ze om had! (In het profiel van Roxxie staan wat actiefoto's van die eerste dag... Nagelbijten / Gniffelen )
De 2e dag heb ik ze ook nog om gedaan, maar toen ze rustig stonden er weer af gehaald en sindsdien staat hij "bloot" in de wei.
Hij heeft wel een hele nare balbetrapping op gelopen laatst, toen ze al weken rustig samen stonden. Achter, dus hij kan het niet zelf gedaan hebben. Een springschoen had het kunnen voorkomen, maar dat is achteraf gepraat, hij blijft gewoon zonder iets de wei op gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:14

Lois draagt voor peeskappen en neopreen springschoenen achter pijpkousen. Lois is vierkant beslagen en kampioen ijzer-werpen Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:16

Fitz heeft voor peesbeschermers en springschoenen en achter strijklappen en net als bij Lois vliegen de ijzers nog regelmatig om je oren *LOL*

Het zijn trouwens BR peesbeschermers en strijklappen, van die harde.
Springschoenen zijn van neopreen met klittenband.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 23:02

Ik ga denk ik voor de eskadron bescherming Haha!
die hebben van die harde peesbeschermers voor achter Lachen

weet iemand toevallig of er ook nog complete harnassen te koop zijn Haha!

KirstenKaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:49

Tessebes schreef:
Springschoenen voor; 24 uur per dag.

Springschoenen 24 uur per dag, kan dat geen kwaad?? Gaat dat niet schuren?? Mijn paard staat namelijk op een pensionstal en staat overdag eigenlijk altijd buiten, maar hij verliest zijn ijzers zo vaak!!
Ik wil nu ook graag voor springschoenen aandoen, maar dan moet hij ze eigenlijk wel 24 uur per dag aanhebben...