Pijn op buitenkant onderbeen tijdens rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 22:18

Monnie is dus echt een hobbel pony Nagelbijten / Gniffelen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:52

ik heb het ook, maar dan alleen tijdens lange buitenritten, de rest van de tijd als ik n de bak rij, ben ik veel aan t galloperen en doorziten in draf, en ik heb het dus alleen tijdens het lichtrijden

wat je er aan kan doen, geen idee! ik heb tijden zonder beugels gereden(nog goed voor mn houding ook Haha! )

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:17

Ik heb hier vroeger ook last van gehad en bij mji was het een ontsteking van de peesaanhechtingen (of zoiets Scheve mond ) dus zowel aan de enkel als aan de knie ondervind je pijn, waardoor het dus op je hele kuit voelbaar wordt...
Buiten je spieren wat rust gunnen is er niets aan te doen... wel heb ik van de dokter een stick gekregen (ik ga hem straks eens zoeken( kdenk wel dat ik hem nog heb) ) die ik 's avonds op de pijnlijke plekken moest doen...
Het leek net of je been een paar seconden in brand stond, maar na een tijdje was het toch een aangenaam gevoel... *LOL*

Je zal veel geduld moeten oefenen... heb ik ook moeten doen, maar het betert wel hoor

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:27

bedankt voor de schoenen inspectie Knipoog

Ik vermoed dat je tijdens het lopen je voet wat naar binnen afwikkeld.. nou zal je wel denken wat heeft lopen met rijden te maken Haha! nou de spier waarvan je last hebt belast je tijdens het rijden precies andersom dan tijdens jou manier van lopen.
Dus ff kort door de bocht tijdens het rijden komt de spier continu op rek te staan en dat geeft verzuring/ pijn.
Het is moeilijk om vanuit een verhaal een oorzaak te vinden maar probeer je voet tijdens het rijden niet teveel naar buiten te kantelen (o benen effect) pfff het is erg moeilijk om het zo uit te leggen Scheve mond
Maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Ik zou als ik jou was toch ff een fysiotherapeut inschakelen want uit je verhaal maak ik op dat het steeds erger wordt.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:25

h'm ilona rijdt juist heel erg naar binnen met haar (onder) benen en vooral haar rechter voet.

Ik rij 'gewoon' geloof ik. Ilona? Ik loop best heel erg met mijn voeten naar binnen en ik heb geen last.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 09:12

Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet Peet, sorrie.

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:57

Je hebt het vooral als je Jurga aan moet sporen, of niet?
Als je met een spoortje gaat rijden, hoef je misschien minder been te geven. Het lijkt me een soort overbelasting of een verkrampte houding van je been.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 17:00

Het ergst is het als ik met Nimo buitenrijd. Voor een spoortje bij Jurga vind ik het nu nog te vroeg.

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:56

Je hebt Jurga vroeger toch ook al met spoortjes gereden?
Ga je weer met Nimondro naar buiten dan, probeert hij hem niet te peren?
Probeer eens bewust(maar juist wel ontspannen) je been te laten afhangen, zodat je niet echt met zulke ronde onderbenen rijdt en lichtrijden meer van uit je knieën en de beweging die je paard je geeft te gebruiken bij dat lichtrijden, zodat je zelf geen moeite hoeft te doen.
Succes.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 09:10

Ik heb helaas al verschillende dingen geprobeerd, ook been laten afhangen, lichtrijden vanuit mijn knieen e.d. Tot nu toe geen resultaat.

Ik heb idd Jur een poos met spoortjes gereden, maar vind het zelf absoluut niet prettig.

Nimo mag idd weer mee naar buiten, want het gaat hartstikke goed nu samen met Jurres! Alleen is hij nog erg rennerig.