Kort of Lang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:42

Was een oude, ik zal thuis een gaan zoeken.

khymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:12

Mijn paardje schuurde ook heel erg en ik heb wel heel goed resultaat met Sweet-itch van sectolin

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:19

Senja schreef:
Onze Lot had het ook, die knipten we bij voorbaat iedere lente kort.
Lekker luchtig, geen gezeur met in de klit zittende manen.
Ze was een lekkere fjordenhaflinger!

Doen wij ook met de shetlander die bij mijn paarden in de wei staat

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:23

Marliesje schreef:
weet je hoe erg het is om jeuk te hebben en niet te kunnen krassen.
In de Paard en Sport stond een tijdje geleden dat dat gelijk staat aan paardenmishandeling. Jeuk is namelijk erger dan pijn.
Probeer de jeuk juist op te lossen.

Shetlander bij mij in de wei schuurt zich helemaal tot bloedens toe open. Zijn hele hals, staart, kont en een deel van zijn rug. Dan maar jeuk hoor.

Wij zetten de wei ook zo af dat hij nergens kan schuren. We poetsen hem iedere dag met de harde borstel op zijn jeukplekken en smeren hem met allerlei rotzooi in. En nu heeft hij aangeleerd dat hij rondjes op zijn kont kan draaien zodat daar de jeuk ook weg is. Het gaat nu een stuk beter met hem

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:37

Handbreedte vind ik bij menig rijpaard het mooiste.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:30

Omdat het een half fries is, leek het ons wel mooi om de manen te laten groeien (een keertje proberen), maarja nu ziet het er inderdaad dus niet meer uit. Een vliegendeken wordt waarschijnlijk geen succes, want ze staat dag en nacht buiten. En we hebben al allerlei smeerseltjes geprobeerd, maar niets lijkt echt te helpen. Heeft iemand daar misschien nog goede tips voor??

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:26

Vliegendeken kan! Mijne staat dag en nacht buiten met een Bucas op...

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 10:41

Zoals PolitieTed ook al zegt word een vliegendeken waarschijnlijk geen succes. Ze staat nog met een ander paardje in het land die. Haar nu al een paar keer heeft gebeten. Ik denk dat als ze een vliegendeken opkrijgt dat die zo stuk word gebeten. Maar heeft iemand nog goede tips kwa smeerseltjes tegen het schuren? Alvast bedankt!!

mariboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:08

Mijn paard schuurde ook zeer hard tot op het bloeden toe.
Ik heb de veearts er laten bijkomen
hij heeft een middel gegeven en na enkele dagen was het genezen natuurlijk telkens als het zomer word moet je hem dan optijd insmeren hé

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:14

Als de vliegendeken geen succes wordt zo, bij voorbaat, zou ik 'm apart zetten. Deel de wei in 2 door prikpaaltjes bijv..
Zijn haast geen middeltjes tegen schuren. Moet je er tig uitproberen en zit er misschien 1 tussen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:21

ik geef mijn shet d-itch en smeer haar in met een middel gemaakt van zonnebloem olie lavendel en geranium olie helpt er goed!

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:51

lekker kort trekken en dan laten groeien, als bijhouden geen sukses is. Wel een mooi paard zeg om te zien op de foto's. De lange manen staan inderdaad wat onverzord. Met een vliegendeken het land op zou ik niet doen, heb ik ook ooit gedaan met een splinternieuwe deken met singels en alles erop en eraan, maar was binnen 8 uur in een miljoen stukjes terwijl hij zelf heel zuinig is

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:57

Ik ben voor kort!
En dan kun je ze erna weer laten aangroeien

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 16:25

Nou vandaag was het dus eindlijk zo ver. Ik heb nienke d'r manen getroken Haha! Haha! .Het ging veel beter als verwacht. Met de hulp van PolitieTed ging het super goed!! M'n nichtje heeft foto's gemaakt dus foto's van hoe het nu is komen snel!!