kan een 2 jarig shetje een haflinger dekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:14

Mijn VA scant ook gewoon thuis, hij voelde het echter 2 maanden terug meteen al dat ze hengstig stond en bij beide consultaties voelde hij tijdens het opvoelen al dat de dekking gepakt had. De scan bevestigde het enkel nog maar eens, een mooi klein foetusje. Lovers
Maar ik vind hem persoonlijk ook wel een echt extreem goeie VA, als je hem vergelijkt met m'n vorige bijvoorbeeld... die voelde niets maar vond scannen ook niet nodig Verward (jaaaaaren geleden dat laatste hoor)

Op 2 maanden is er iets op het scherm te zien als in de onderste link in m'n onderschrift. Of Evita al dan niet drachtig is zal dus duidelijk te zien zijn.
Succes! En houdt ons op de hoogte!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:14

Het kan idd wel.
Ik zou haar voor de zekerheid even laten scannen. Dit kan volgens mij bij de meesten DA's wel thuis gebeuren. Mijn merrie is vorig jaar ook aldoor gewoon op stal gescand.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 12:00

bedankt voor de reacties allemaal!
Evita deed gisteren trouwens wel ontzettend lelijk naar een hengstje dat naast haar stond om gepoetst te worden, maargoed dat heeft Evita wel vaker bij paarden die ze niet kent Lachen

Ik bedenk me nou ook dat Evita een aantal medicijnen heeft gehad rond april/mei.. als ze drachtig is dan was dat dus in de eerste maand van de dracht. weet iemand of dit schadelijk is? Scheve mond

-ventipulmin een kuur van 10 dagen
-een antibioticakuur
-arthro- "nog iets", ik weet uit m'n hoofd niet hoe dat spul heet. het is een drankje in een wit potje, voor de gewrichten en kapsels.

en ik heb haar toevallig deze maand nog een wormenkuur met ook lintworm gegeven, volgensmij equimax.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:09

Kan makkelijk!

Een shetlander hengstje ( 65 cm ) kon al op mijn Haflinger jaarling van 1.35.

Het zag er wel grappig uit, maar ik heb toch wel snel m'n paard uit de bak gehaald Haha!.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:35

pff.. die Evita...
ze heeft me wel heel erg voor de gek gehouden, want vandaag was ze ineens weer hengstig!! GELUKKIG MAAR Haha!
ik snap niet waarom ze zo'n tijd niet hengstig is geweest.. maar ik ben blij dat we geen baby krijgen Lachen
Diddle'tje staat in het hengstenland, dus zo'n ongelukje gebeurt niet nog een keer Lachen

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:15

haha zou wel grappig geweest zijn veulentje van diddle en evita Tong uitsteken! maar gelukkig is ze weer hengstig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:14

zo, dat zal wel een pak van je hart zijn!
gelukkig dat je geen moeilijke beslissing hoeft te maken nu!