Is dit een redelijke prijs of afdingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:53

Ik vind dit vrij veel, zeker omdat hij nog zo weinig kent en geen papieren heeft, maar ik vind het wel een mooi paardje *LOL*
succes met je keuze, en veel plezier met je nieuwe paard OK dan!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:00

hey
ik had ook gereageerd op een advertentie op paardeninzeeland.
Het gaat over een bruine Poolse ruin van 1m64, 12 jaar. Zou naar het schijnt heel braaf en rustig zijn. Ik krijg straks foto's doorgestuurd Lachen
Hij is ook echt goedkoop. Ze zeggen dat een goed tehuis het belangrijkste is. En je krijgt er nog eens alle tuig (en zadel) bij. (dan geraak ik mijn kamer niet meer binnen. Het ligt hier nu al vol. Lachen )
Ik laat wat weten. Oja, en morgen zou ik bij iemand meerdere paarden gaan kijken (met mensen erbij die er wat van weten) dus wie weet
xxx

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:05

Hey,
ik ging je nog pb'en maar 't is er niet meer van gekomen. Ik zou me ook niet vastpinnen op een ras, 't is in mijn ogen meer de klik. 2200 euro, daarvoor zouden ze van mij toch op z'n minst al eventjes onder het zadel moeten zijn...
Zo, en nu terug blokken... pfffff Knipoog

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:50

ja pin je echt niet te veel op de tinker want 15 keer onder zadel zegt niks kan nog heel wat streken uit komen.
en haflingers kunnen echt goed koppig zijn en niet een voorbeeld van het iedeale rustige koele paardje voor je.

zoek rustig verder naar een wat ouder doorgereden paard en misschien een plek zoals Bm stabels waar je een half jaar proeftijd heb om hem om te ruilen als het echt niet klikt.
daar hebben ze bijna elke week wel weer nieuwe paarden veel sucses

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:49

Nou KimS, ik ben erg benieuwd hoe die Poolse ruin is!! Wat moet ik me daarbij voorstellen? De foto's sluis je meteen door naar dit topic neem ik aan? Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:53

Ik zou niet een Tinker, Fjord of Haflinger nemen omdat er gezegd wordt dat ze rustiger zijn dan warmbloedpaarden. Karakter heeft niets met ras te maken, is paard-gebonden. Ik persoonlijk heb liever mijn NRPS (25% arabier) dan Stanley (Haf) in handen...

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:53

En, en hoe was de paardenzoektocht?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:28

Wat Quellian zegt is helemaal waar Haflingers ed kunnen ook draken zijn en dan heb je net zo min wat in te brengen als bij een warmbloed hoor...

Is je paard al verkocht? Jammer dat je niet wat eerder op zoek bent gegaan, ik weet nog steeds zeker dat Ontario helemaal het juiste paard voor jou was geweest
(maar die heeft inmiddels echt een supergoed tehuis gevonden )

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:51

Ik zou zeker niet zo'n pas-geimporteerd dier nemen als je op zoek bent naar een bom-proof paardje. Vaak zijn ze in het begin heel gezeglijk en komt er later nog wel wat meer naar boven. Tinkers zijn zeker niet per definitie rustiger of makkelijker. En ik hoorde de Welsh Cob genoemd in het rijtje 'coole recreatiepaarden' - denk dat maar niet. Ze zien er misschien ongeveer het zelfde uit maar de meeste cobs die ik ken zijn bloedfanatiek... Tenzij je een fijne doorgereden vind van boven de 10 zou ik daar niet mee beginnen.

Zowieso zou ik zoeken naar een goed doorgereden paard boven de 10. En dan kan je ook in de warmbloeden hoek heel wat interessants vinden, bijvoorbeeld bij de dieren waar een ruiter is uitgegroeit. Dan zijn het geen koopjes, maar wel dieren waar jarenlang intensief mee gewerkt is. Da's veel betrouwbaarder dan een groen ding van een 'ras dat als kalm bekend staat'.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 20:50

hey
even een update: we zijn verschillende stallen geweest. Zonder te verwittigen Knipoog en heb uiteindelijk iets naar mijn zin gevonden! Ik had het nog niet verwacht vandaag. Bloos!
Alleszins de laatste waar we geweest zijn, had er echt heel veel. En dus toch iets naar mijn zin, superbraaf (de jongen die hem moest voorrijden, had vast in zijn leven nog nooit een rijles gekregen, laat staan een zitles) en het paardje bleef braaf, en daarna nog zelf gereden, gesprongen en mee langs de baan geweest. De vrouw die mee was om te kijken, heeft er ook even opgezeten, en wat geprobeerd terug te rijden, en er wat meer druk op te zetten enzo. En hij bleef gewoon heel erg kalm en braaf. Deed zijn uiterste best om te luisteren.
Het is dus alweer wel een warmbloed Haha! een bruine ruin (ook alweer Haha! ) en 8jaar (gezien aan tanden) en 1m64. Dus mooie maat voor mij (ik ben zelf 1m65)
Hij heeft geen papieren (hoeft ook niet voor mij) en dus ook geen naam naar mijn weten (hebben ze niet gezegd) Dus ik open zo meteen wel een topic om een naam te zoeken Haha!
Moest het over 2 weken toch niet blijken te klikken, mag ik hem terugbrengen.
Hij komt waarsch al morgenavond, dus morgenavond laat ook de foto's Knipoog
xxx

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:04

gefeliciteerd hopelijk klikt het ben wel benieuwd naar foto's

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:07

Gefeliciteerd!
Fijn dat je een geschikt dier hebt gevonden Lachen Ben ook erg benieuwd naar de foto's

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:27

Gefeliciteerd!
Hoop dat je met dit paardje wat langer plezier zult beleven!
En ik ben ook benieuwd naar dr foto's

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 22:34

bedankt!
Foto's staan net op ITP! (of zie mijn onderschrift Knipoog )
xxx