Leuke stallen omg. zoetermeer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:51

Hoi Hoi,

Probeer het eens bij de buren (paar deuren verder op), bij familie Spaan... geloof dat daar binnenkort vrij veel stallen vrijkomen... collega van me heeft zijn paard daar staan.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:24

AngelsDitch schreef:
Hoi Hoi,

Probeer het eens bij de buren (paar deuren verder op), bij familie Spaan... geloof dat daar binnenkort vrij veel stallen vrijkomen... collega van me heeft zijn paard daar staan.

Komt niks vrij binnenkort Knipoog

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 14:34

ja maar gaan ze daar in de winter ook naar buiten??
anders akn ik net zo goed blijven staan waar ik nu sta...

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:54

Ja daar gaan ze in de winter naar buiten.. maar als er een stal vrij komt zouden ze t ons laten weten. We hebben t vandaag nog gevraagd maar er komt voorlopig niks vrij..

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 16:14

ja nou dan ga ik ook maar es langs, ze bellen jullie toch niet Tong uitsteken

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:57

Er komt toch niks vrij daar voorlopig.. ze hebben eigenlijk alleen maar mensen die daar al heel lang staan.. Voordat er 2 stallen vrij zijn is t zo weer een jaar verder Knipoog Maarja je kan t proberen!
En deze bellen ons wel hoor Knipoog ze kennen ons want we zijn daar best vaak op stal..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:27

Maar welke stal is dat dan? Meer richting Zoetermeer of richting Leidscheveen?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:19

Waar al die shets in de wei staan, 2 huizen naast ons

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:35

Hmmm... ik kijk blijkbaar meestal naar de weg ipv naar de shets in de wei. Knipoog
Maar is dat richting Leidscheveen dan?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:49

ja richting leidschendam, haha je komt zeker nooit in de paddock, dan zie je vanzelf een hele wei vol shets!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:54

Ow daar! Waar ze af en toe ook met die wagentjes in de wei rijden.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 14:52

ja daar.
maar daar hoef ik ook niet te staan.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:12

Op de Stompwijkse weg (meer richting Leidschendam) staat ook een bord stalling.
Er wordt gevoerd en gemest.
Ze hebben een weide en een buitenbak, aan de overkant bij de mensen van het bedrijfje van de Stoof heb je een grote mooie buitenbak met verlichting en hij wordt vaak getrokken, dus netjes onderhouden en daar mag je ook gebruik van maken.

Prijs weet ik echt niet, sorry

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:32

DANIenVLIEG schreef:
ja daar.
maar daar hoef ik ook niet te staan.

En gister zei je nog dat je daar wel een keer langs gaat:

Citaat:
ja nou dan ga ik ook maar es langs, ze bellen jullie toch niet Tong uitsteken

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 17:11

ja maar nu ben ik er over gaan nadenken en ik weet wie daar staan en daar heb ik totaal geen zin in...

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 17:11

Haagsemeid schreef:
Op de Stompwijkse weg (meer richting Leidschendam) staat ook een bord stalling.
Er wordt gevoerd en gemest.
Ze hebben een weide en een buitenbak, aan de overkant bij de mensen van het bedrijfje van de Stoof heb je een grote mooie buitenbak met verlichting en hij wordt vaak getrokken, dus netjes onderhouden en daar mag je ook gebruik van maken.

Prijs weet ik echt niet, sorry

ja idd, die heb je ook nog, die staat aan de overkant van onze weides.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 19:21

verder niemand?

klukkluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:41

Kunnen we bij v.d. Akker niet zien te regelen of de paarden er ook in de winter buiten kunnen komen. Er zijn er zoveel die dat willen of is dat al een keer gevraagd?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:43

klukkluk schreef:
Kunnen we bij v.d. Akker niet zien te regelen of de paarden er ook in de winter buiten kunnen komen. Er zijn er zoveel die dat willen of is dat al een keer gevraagd?

Ik denk dat dat een dagtaak wordt, als iedereen dat wil.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:51

_Michelle_ schreef:
Er staat ook iets van natuurlijke loopstalling (weet even niet in welke plaats dat is), op de foto ziet dat er leuk uit. Ik ben een keer met tamara naar die weg gereden waar het hoort te zitten maar vanaf die weg zagen we het echt nergens liggen, om alle erfen op te rijden is ook wat he Haha! Je paard kan daar buiten en binnen staan wanneer die wil, ze hebben een bak maar die was wel klein geloof ik.

Ik heb hier 2 weken gestaan met mijn paard. Is een leuke stal, vriendelijke mensen. Maar wat Vippie zegt is 1 nadeel. Verder vond ik de prijs toch wel aan de hoge kant en daarbij moet je ook nog je eigen voer aanschaffen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:57

Ze hebben volgens mij ook maar tijdelijk weidegang daar. Ze zijn afhankelijk van het broedseizoen en de hooitijd of zo? Ik denk dat ze het pachten.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:30

eh, tja.... in zoetermeer is het ook reuze gezellig!!! stal noord-aa, weet niet of je het kent maar ligt dus naast het noord-aa.... zomers weide en oke, als je em swinters buiten wil hebben moet je hem in de paddock zetten maar wel de mogelijkheid dus.
perfecte bak, moet echt heel veel regen vallen wil die blank staan, een paddock en een aparte longeerbak. je kan altijd ff kijken of het wat voor je is. mesten moet je zelf doen, voeren word in de ochtend gedaan, savonds zelf doen of onderling regelen. misschien is het wat!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:56

klukkluk schreef:

Dat willen ze niet.... het land wordt juist gespaard op die manier zodat ze heel de zomer gras kunnen eten, als je ze daar in de winter ook op het land laat wordt het helemaal kapot gelopen en staat er in de zomer geen grassprietje meer op.
(kijk nu maar indien het weideseizoen weer afgelopen is, land is redelijk kaal gegeten)
En afzetten en bepaalde stukken gebruiken werkt niet want dan heb je te weinig grond tot je beschikking, aangezien iedereen dan wel zijn paard naar buiten wil hebben.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:57

klukkluk schreef:

Wij hebben dat wel eens gevraagd maar ze doen het echt niet. Ze wil niet dat het land vertrapt word. Vorig jaar stonden er ook nog paarden op het land van onze stal maar de rest mocht er niet op, alleen haar paard, nina en vriendjes daarvan. Ze hebben zóveel land, dus ik snap ook niet waarom ze niet een zomer en winterstuk maken zeg maar... In de paddock zetten doet ze ook niet want dat is wel veel werk (geef ik haar wel gelijk in) ookal zet ze in de winter toch wel zo'n 6 paarden buiten en binnen voor een ander. Voor de een doet ze meer dan voor de ander dus Scheve mond

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:28

Ik vind het wel meevallen met dat "zoveel land". Ze hebben wel een behoorlijk stuk land, maar niet genoeg om de helft te laten vertrappen in de winter. Vergeet niet dat waar het land vertrapt is geen gras meer groeit, dat betekent dus opnieuw inzaaien en dat kost een hoop extra tijd en geld. Ik denk dat je bijna nergens in de winter op het land kan. Anders moet je op zoek naar een flink kleinere stal waar de stalhouder het paard in de winter wel wil buitenzetten. Vergeet niet, daar betaal je vaak dan wel weer voor.