Wat betaal jij voor je pensionstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:29

€160,- per maand.. 2 binnenbakken.. 1 x daags word de stal uitgemest.. weidegang

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:24

Danie schreef:
€ 125 All in elke dag schone box binnenkort 2 buitenbakken tot onze beschikking nu een!! Elke dag het hele jaar door naar buiten swinters'avonds uiteraard binnen, maar nu staan ze vanaf April al buiten!!!
En de uitrijmogelijkheden zijn perfect we zitten zo in het bos!!!
En de stal is helemaal te gek!!! OK dan!

Gr.Danie

Leeuwarden, here I come!!!!!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:32

Voor het ene paard rond de 260 Euro en voor het andere paard 305 Euro. Het verschil is dat ik voor de ene zelf voer klaarzet en uitmest en dat die andere in volpension staat, wel op dezelfde stal.

Faciliteiten: binnenbak (20 x 45 meter) met agterbergbodem, buitenbaan (20 x 60 meter) ook agterbergbodem, springtuin, stapmolen (20 Euro per maand extra), 2 x binnen spuitplaats met rubberen antislipbodem en warm water (bij de prijs in), solarium (1 Euro per 15 minuten), buiten nog een spuitplaats maar dan met alleen koud water, 8 paddocks (6 grote, 2 kleine, weidegang, vlakbij bos en hei.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:45

135 euro, kleine pension/opfok stal
Volpension, goede hele jaar door te gebruiken buitenbak, hij wordt elke dag netjes in het land gezet (privestukje voor hem alleen, op zich wel jammer maar zijn vriendje is naar een andere stal vertrokken) en indien ik wat later ben ook weer naar binnen gehaald.
En ja gewoon en stal waar de mensen nog een hart hebben!
Ja ik heb mijn plekje gevonden!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 07:51

Ik betaal 65 euro p/m, incl. hooi,stro,en brok,met achter de stal 'n mooi natuurgebied met ruiterpaden Haha! Haha! Haha!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:05

Haffie_Lady schreef:
140 euro per maand
Halfpension. Er wordt 2x per dag gevoerd.
Zelf mesten, paard binnen/buiten zetten
Weidegang, in de winter als het niet te nat is en zomers dag & nacht
Kleine binnenbak
Buitenbak
Buiten spuitplaats met koud water

Presies het zelfde als hier boven (is de zelfde stal)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:09

257 euro per maand, volpension. Hij gaat elke dag de wei op, stal wordt gemest, 5 x per dag voer (3 x brok, 2 x hooi). Als het te slecht weer is gaat hij de overdekte stapmolen in.

We hebben:
- 1 binnenbak, ongeveer 38 x 18
- 2 buitenbakken, 20 x 40 en 20 x 60
- 1 longeerbak
- al deze bakken hebben achterberg bodem
- 1 losgooi paddock
- 2 spuitplaatsen, allebei met gratis warm water
- solarium, niet gratis

Dat was get wel zo dacht ik Haha!.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:40

100 Euro per maand..Inclusief stro,kuil,hooi,brok, 's zomers en 's winters weidegang, buiten/binnenzetten en mesten. Mesten en buiten binnenzetten doe ik soms ook zelf als de boer moet werken.Daarentegen is hij ook niet te beroerd iets extra's voor mij te doen..(dekens verwisselen,vorig jaar compleet nieuwe omheining)

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:07

Ik betaal 285,- euro per maand. Daar zit bij in: uitmesten, opstrooien (onbeperkt stro), voeren, binnen en buiten zetten, vullen van de waterbakken. Verder ziet het terrein er altijd schoon uit, en is er in de keuken altijd koffie en thee te vinden. Tot de verdere 'accomodatie' behoren nog een poets/spuitplaats, een 20-60 baan(die we zelf onderhouden) en weidegang.
er staan bij ons op stal maar 9 paarden, het is er dus altijd rustig. Bovendien rijden we zo het bos in en dat betekend voor mij meer dan een bak die ik moet onderhouden, het weegt elkaar op zeg maar. Mijn paarden hebben het hier meer dan goed; dan maar geen binnenbak.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 10:37

Dookie schreef:
deze vraag is al veel gesteld hoor Lachen
Even met de zoekmachine zoeken

Heb ik gedaan, het laatste wat ik vond was uit 2002. Dus niet echt relevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:53

Ik betaal 220,- en daar voor heb ik zeer luxe binnen stallen ( die je aand e andere kant voor buiten stallen aanziet..ze kunnen dus aan de buitenkant open en lekekr naar buiten kijken Lachen
Een drsuur piste veel land en een bosrijke omgeving.
Afspuit plaats is warm en koud water. Er is ook een longeer singel bij ( ff vergeten ) Tong uitsteken
Voer en stro en alles zit er bij inbegrepen, Ze krijgen sport brok, musley en hooi en veel lekkers ( zoals appels etc )
Het mesten zit er niet bij in begrepen
Het buiten en binnen zetten wel
Ik kan er terecht wanneer ik wil, al is het midden in de nacht!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:57

Rond de 200,- (ene keer iets meer, soms iets minder)
We hebben een buitenbak, springtuin, 4 paddocks en nog een lang losgooistuk langs de bak. Vd zomer de hele dag weidegang. Afspuitplaatsen met warm en koud water. En 4 keer per dag te eten Lachen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:11

Ik betaal 75 euro inclusief hooi, en in de winter stro.
Er is een buitenbak, elke dag weidegang en er zijn buitemboxen.
In de winter mest je de stal zelf uit, ze worden binnen en buiten gezet of verplaatst.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:19

Okay, ik ga verhuizen Huilen

Ik betaal (per 1 juli verhoging) 235 euro voor een binnenstal!
Er wordt gemest maar er is geen optie om zelf te mesten (soms moet er 'gemopperd' worden zodat je paard er weer lekker schoon bij staat).
Dit is voor: max. 3 kg brokken per dag (onderhoudsbrok), 2,5 baal stro per week, 20 x 40 m binnenbak (wordt nu opgeknapt), 20 x 60 m buitenbak (hele zware bodem), 1 x longeerpaddock, 4 x buitenzetpaddocks en 's zomers overdag weidegang inclusief buitenzetten (binnenhalen zelf doen c.q. regelen), spuit- annex poetsplaats (alleen koud water), stapmolen staat (sinds sept. 2003) maar doet het (nog steeds) niet.

Trailerstalling is 10 euro per maand.
Extra kastje (niet groot) is ook 10 euro per maand.

Voordelen: nooit hoeven te wachten op je beurt voor bv. losgooien of longeren door kleinschaligheid. Hele gezellige onderlinge sfeer (voor mij het belangrijkste punt op omstandigheden voor mijn paarden na). Veel is mogelijk (in goed overleg). Eigenaren zijn heel enthousiast, tonen goede inzet en werken hard!

Nadelen: het is geen nieuwe accommodatie meer. Eigenaren hebben het druk wat weleens ten koste gaat van afwerking van dingen. Soms moeten 'mopperen' over een schone stal. Er staan 2 hengsten, waarvan 1 dekhengst en dat breng weleens onrust (meer in de vorm van herrie van het 'gillen' van de hengsten).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:22

Ik weet niet waar je woont Randy01, maar voor onze regio zou dat echt een koopje zijn.

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:31

Op de stal waar mijn verzorgpaarden staan, zijn ook 3 huurboxen. Die kosten €120,- incl. ruwvoer (zaagsel + kuilvoer), iedere dag naar buiten ('s winters op het erf, 's zomers op de wei), 1 buitenbak, voer zit er niet bij in, maar kan wel eventueel (extra kosten). Nog iemand intresse? We hebben nog een stal over! *LOL* Heel gezellig!

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:37

hai ,

ik betaal 215 euro alles incl. alleen voor het afspuiten 0.10 euro cent.

ook als de paarden s'zomers op het land staan. Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:42

Tessebes schreef:
Ik weet niet waar je woont Randy01, maar voor onze regio zou dat echt een koopje zijn.

O sorry, vergeten erbij te zetten. Noord-Holland omgeving Alkmaar.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:04

167 euro voor een ponybox (niet zo groot). Ik sta op een mange dus de binnenbak (20x60) is niet altijd beschikbaar. We hebben ook een 20x60 buitenbak maar die is een beetje erg zwaar. Voorderest zit er een kastje bij. Ik sta bij micky op stal dus afspuiten 10 euro cent. Gratis gebruik van de stapmolen en van de longeersingel. Verder een losgooibak van 20x40 en een kastje voor je spullen. Moet wel zelf uitmesten, en de prijs in de zomer blijft hetzelfde, dat is wel jammer, maar voorderest wel goede faceleiten.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:45

Bij ons is 321 euro voor een paardenstal, volpension dus mesten, voeren enz wordt gedaan.
Gebruik van 2 buitenbakken, en 2 binnenbakken, stapmolen, paddock, weidegang, spuitplaats (binnen en buiten), solarium.
En verder heeft die stal een superligging, strand, duinen, bos en elke maand Hippix wedstrijden op het terrein.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:59

Ik betaal niks aan stalling er zit dan ook niks bij..
Ik moet zelf mesten/voeren en de rest doen!

Hij staat namelijk bij een vriendin van mij aan huis..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:29

220 euro per maand. Dit is incl. weidegang, hooi en stro.

Exclusief brok en stapmolen.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:31

Ik betaal € 145, - per maand voor een paard. Dit is incl. stro, hooi/kuil, biks allemaal zoveel als je nodig hebt. Buitbak (eb/vloed), paddock, onbeperkt weidegang (totdat het land te nat is in de winter) in kleine groepjes, plaatsen van eigen zadelkast toegestaan, een soort van spuitplaats (koud water), springmateriaal. Je moet wel zelf voeren, mesten en buiten/binnenzetten.

Binnenkort komt er een box vrij en het is niet de mijne Knipoog

Dimity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:35

Ik betaal 236 euro per maand voor mijn pony.
Is inclusief mesten, voeren, weidegang en een hele grote kast voor mn spullen.
We hebben 1 binnenbak(20x40) 1 buitenbak(20x40) 1 buiten dressuurbaan(20x60) longeerbak, losgooibak en 2 paddocks. Hiervan mag je ook gratis gebruik maken.
We hebben ook een grote kantine waar je van alles kan eten en drinken en voor bij de kantine is nog een terras. Vanuit de kantine kijk je de binnenbak in.

Het is heel luxe bij ons, dus ik vind de prijs wat ik betaal goed.
OK dan!

Dimity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:37

was ik nog vergeten te melden.
We hebben binnen en buiten nog een wasplaats.