waar kun je het beste mee beginnen ?beantwoorden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:59

Maarja, om dan maar een eigen pony te kopen, zou dat dan wel goed gaan?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 11:38

Ididit schreef:
makkelijker? heb je er ook al aan gedacht wat je gaat doen als je te zwaar word voor de pony om te rijden? een gewone pony of een paard kun je ook mee showen hoor..... als jij er niet meer op kunt rijden maar het gaat toch weer kriebelen, moet je je shet verkopen.... nee das makkelijk.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 11:40

Ididit schreef:
makkelijker? heb je er ook al aan gedacht wat je gaat doen als je te zwaar word voor de pony om te rijden? een gewone pony of een paard kun je ook mee showen hoor..... als jij er niet meer op kunt rijden maar het gaat toch weer kriebelen, moet je je shet verkopen.... nee das makkelijk.

Ik hoef niet perse te rijden.Leuke dingen doen zoals longeren en wandelen en hem dingen leren is ook leuk Knipoog En ik verkoop hem niet want ik hou dan te veel van hem. Dekken doet die ook die ik wil dus dekken en later koop ik een grotere hoor !!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:41

Ik zou een wat oudere pony kopen, waar de knopjes al op zitten. Lachen

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 11:45

Vonnie84 schreef:
@ jacobientjuh.

In d'r profiel staat dat ze al verzorgpaarden heeft. Alleen dat gaat geloof ik niet helemaal goed :S

Scheve mond

og jong is en ik ben onervaren genoeg om een paard van zon 1.60 hoog goed in te rijden.Ik heb al zo vaak verantwoordingen gehad hoor.Ik heb zelf al ee shetlander verzorgpaard gehad en alles ging goed.alleen met ramona niet omdat ze jong is.

Maar naar mijn idee is een shetlander in het begin makkelijker omdat je met dekken gekld verdient en je later dus ee groot paard er bij kunt kopen Knipoog;)

Shettiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:13

met dekken geld verdienen.
Dus je wil een dekhengst kopen..
mm persoonlijk zou ik voor het geld wat je betaalt voor een dekhengst een wat grotere pony kopen.
Of wil je een hengstje kopen en hopen dat mensen er hun merrie door willen dekken.
Verward

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:41

Pfff, ik vind het nu toch echt een beetje penny worden... Schijnheilig

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:42

lovelygirly schreef:
Maar naar mijn idee is een shetlander in het begin makkelijker omdat je met dekken gekld verdient en je later dus ee groot paard er bij kunt kopen Knipoog;)

Tuurlijk... Scheve mond

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:50

lovelygirly"]
og jong is en ik ben onervaren genoeg om een paard van zon 1.60 hoog goed in te rijden.Ik heb al zo vaak verantwoordingen gehad hoor.Ik heb zelf al ee shetlander verzorgpaard gehad en alles ging goed.alleen met ramona niet omdat ze jong is.
[/quote]
Volgens mij spreek je je een beetje tegen?

[quote="lovelygirly schreef:

Sorry, maar dit slaat nergens op.. Fokkerij is geen vetpot. Weet je wel hoe duur een goede shetlander dekhengst is? Daarvoor kun je veel beter een leuke pony kopen waar de knoppen opzitten.. Daar heb je veel meer plezier van en daar kun je ook leuke dingen mee doen.

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:19

Hoi ik ben de vriendin van sharon ik wil ook een shetlander kopen maar het is niet mijn bedieling om derop te rijden hoor. Gewoon een pony om lekker mee te knuffelen etc. oja ik heb nog een vraagje wat voor een maat deken heb je nodig voor een shetlander..? is 110 goed..?

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:19

bedieling is bedoeling Lachen

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:21

Ojah en sharon wil mischien gaan dekken om er dan later een grooot paard bij te kopen.Maar dat wil ik niet. Ik wil heb af en toe als dekhengst gebruiken om zo wat bij te verdienen zodat hij een goed leventje krijgt

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:28

Een shetlander heeft geen deken nodig! Schijnheilig

En je wilt dekken om geld te verdienen zodat je shet een goed leven heeft? Tsss, je hebt dus geen eens geld om een pony te betalen! Verward Denk maar niet dat je met fokken veel gaat verdienen hoor! *LOL*

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:29

Scheve mond Ik ben de draad kwijt, ze heeft het over onervaren genoeg?? Scheve mond

En een shetlander te laten dekkken om er een groter paard bij te kopen? Scheve mond

Het zal wel ik snap het niet meer...

Ik raad een verzorgpaardje aan, als je er meerdere neemt kan je ook kijken wat voor een paardje het best bij je past. Dan weet je ook gelijk wat het inhoud om elke dag een paardje te verzorgen...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:30

Zet dat dekken nou maar uit je hoofd..
Er is al een overschot aan shetlanders.... En je verdient er echt niet veel mee.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:32

ze heeft er al meer dan 3 verzorgpaarden aleen gaat er niet echt vaak heen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:33

springlady schreef:
ze heeft er al meer dan 3 verzorgpaarden aleen gaat er niet echt vaak heen

Mag ze niet vaak van de eigenaren heen of wel?

Als ze wel elke dag mag van de eigenaar maar niet gaat zal dat ook wel niks worden met een eigen paardje... Scheve mond

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:33

Oke jullie raden aan niet te dekken..??? Dan doe ik dat toch..? Ik wil alleen maar dat de shet een super leven krijgt ik bedoelde er verder niks mee. En wat sharon der allemaal mee bedoeld moet je haar maar zelf vragen Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:35

Lovertje28 schreef:
Oke jullie raden aan niet te dekken..??? Dan doe ik dat toch..? Ik wil alleen maar dat de shet een super leven krijgt ik bedoelde er verder niks mee. En wat sharon der allemaal mee bedoeld moet je haar maar zelf vragen Lachen

Nee, maar jullie willen het wel.. Rolleyes
Ga toch gewoon lekker verder met je verzorgpaarden

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:38

Une problemo..ik heb verzorgpaarden waar op gereden moet worden en ik vindt rijden niet super leuk het verorgen ervan is leuker. Maar ik kan moeilijk niet op die pony gaan rijden. Oja en die shetlander die ik wil kopen is al dekhengst.. Maar ik kan het beestje zeker een goed leven geven ook zonder het extra bijverdienen met dekken. En ik kan Piet moeilijk laten vallen nu ik ou hel veel van hem Boos!(L)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:40

Amethyst schreef:
Zet dat dekken nou maar uit je hoofd..
Er is al een overschot aan shetlanders.... En je verdient er echt niet veel mee.

yep volkomen mee eens. Dekken met een shet is goed als je een shet hebt met veel uitstraling. Maar als je gewoon een hengst koopt en je laat hem mieke en allevrouw (:D) dekken, eindigt meer als de heflt toch op de paardenmarkt of achter de toonbank van de slager.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 13-06-04 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:41

Waarom wil je een hengst kopen? Omdat het stoer is? Rolleyes
Hou het toch gewoon bij de verzorgpaarden die je al hebt, lijkt me veel verstandiger

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:41

en btw zou ik ook geen hengst kopen, maar een merrie of ruin.

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:43

Nee maar ik heb mijn hart al verpand aan Piet de hengst! moet ik hem nu zomaar uit mij hoofd zetten..? dat gaat mij dbnek ik niet lukken en o jah...ik ben nie zo als sharon!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:45

Ik snap het niet meer, wie is Piet? Is dat dan de shet die je wil kopen?