Verzorgpony tè gevaarlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:25

stef schreef:
Tegenargument, rijdt je vader of moeder auto?

nee stef, dat werkt niet met een auto heb je OVER HET ALGEMEEN alles zelf in de hand. De rem werkt, het gas werkt, het stuur werkt (heb het even niet over onvoorziene debielen op de weg die het gevaarlijk voor anderen maken)

Dat argument had ik ook voor Richard, toen hij het zo vreselijk vond toen ik weer ging rijden.

Ze hebben gelijk, het IS een erg gevaarlijke sport, punt uit !!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:27

Op een paard ben je afhankelijk van je paard, in een auto ben je afhankelijk van het verkeer. Bij geen van beide heb je het allemaal zelf in de hand.
Zelfde voor motorrijden. Het rijden zelf is niet zo gevaarlijk, maar het risico dat 1 of andere slapende mafkees je niet ziet, DAT maakt het gevaarlijk...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:33

Tja, ik weet niet of jou ouders allebei autorijden maar dat is veeeel gevaarlijker dan paardrijden. Scooters, zijn ook zo leuk! En ik reis regelmatig met de bus en ik heb al 4 keer in een bus gezeten die een ongeluk kreeg, tja...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:43

IngridM schreef:
nee stef, dat werkt niet met een auto heb je OVER HET ALGEMEEN alles zelf in de hand. De rem werkt, het gas werkt, het stuur werkt (heb het even niet over onvoorziene debielen op de weg die het gevaarlijk voor anderen maken)

Dat argument had ik ook voor Richard, toen hij het zo vreselijk vond toen ik weer ging rijden.

Ze hebben gelijk, het IS een erg gevaarlijke sport, punt uit !!!

Hmmz, gedeeltelijk mee eens, maar het rijgedrag van een ander heb jij geen invloed op....

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:14

Citaat:
Nu had ik bedacht, een verzorgpony, dat is toch niet zo gevaarlijk? Helemaal niet als 't een klein shetje is van onder de meter. Als je goed oplet, kan er toch niet zo heel veel gebeuren?

Nou, ik heb een shetlander gehad toen ik 15 was de ik amper kon mannen... Moest met een stukje lopen een hoofdstel in en het was echt een etterbak.

Ik heb nu een welsh-arabier die ik meer vertrouw dan dat schetje, ze kan af en toe best wel fel zijn maar ze is absoluut beter te vertrouwen en te voorspellen dan die shet.

Misschien dat je kunt kijken voor een wat grotere maar oude pony...??

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:42

stef schreef:
Hmmz, gedeeltelijk mee eens, maar het rijgedrag van een ander heb jij geen invloed op....

Maar dat heb je met meerdere paarden in de bak (of buiten met al het andere verkeer) ook niet.....
Eigenlijk zijn vrijwel alle gevaren van het autorijden ook bij het paardrijden aanwezig. Alleen met paardrijden komen er nog heel veel andere gevaren bij die er met het autorijden niet zijn.

Annemarietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 10:42

Serendipity1 schreef:
'ze moeten een beetje wennen aan het idee' denk ik....

Ze zijn al 3 jaar aan het wennen Verdrietig

Ik heb geprobeerd ze mee te nemen naar een manege, maar ja, dat wilden ze niet.
En autorijden, idd, t'is gevaarlijk, maar je hebt 't zelf in de hand en meestal doe je dat met een doen --> je moet van A naar B.

Scooter zal ik dus ook nooit mogen.

*Keeps on trying*

Bedankt voor de reacties Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:37

Mischien een beetje late reactie....
Vraag aan je ouders of je dan mag kijken op een manege en of ze meegaan, puur om te kijken
Naar concoursen in de buurt enz...

En zonder ervaring een verzorgpony kan juist gevaarlijke situaties opleveren......