Rijbewijs of veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:28

Zekerweten je rijbewijs, je weet nooit hoe het loopt, je kunt straks wel geen tijd of geld meer hebben voor een veulen, en in de 3 jaar dat ie eerst oud moet worden voor je er daadwerkelijk mee kunt gaan rijden of mennen of wat je ook maar wil kan er nog van alles gebeuren. Je rijbewijs heb je je hele leven wat aan zoals hierboven ook al genoemd. Ik zou eerst lekker mn opleidingen afmaken en een baan zoeken zodat je later zelf je paard kunt kopen en onderhouden. Dan heb je ook wat meer zekerheid. Want wat als je nou klaar bent met je opleidingen en je wilt het huis uit en je hebt een baantje. Dan heb je nog weinig tijd en geld voor zo'n veulen, bovendien heb je dan meer aan je rijbewijs.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:19

Ik zou gaan voor het rijbewijs. Nu zeg je wel dat je volgendd jaar met het OV kan, maar een rijbewijs is zoooo handig. Ik zou echt voor het rijbewijs gaan, anders wordt het steeds later voor je hem haalt. Hoe eerder, hoe beter.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:33

Rijbewijs...vooral omdat de prijzen elk jaar zo verschrikkelijk stijgen, het is echt niet normaal hoe duur het is, een beetje hulp is dan wel welkom.

Een veulen kan je sowieso zelf nog voor sparen

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:42

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 00:15

Allereerst bedankt voor de reactie. Maar ja dan heb ik mijn rijbewijs maar dan ik mag niet de auto van me vader gebruiken. En we krijgen ook geen eigen auto dus dan heb ik em en dan kan ik em nog niet gebruiken.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 02:07

Ik zeg ook rijbewijs, maar met een heel andere reden....
Je rijbewijs hoef je in princiepe maar 1 keer te halen en kost dus maar 1 keer geld, daarna kun je sparen voor een veulen. Als je nu eerst een veulen koopt moet je hem ook onderhouden. Dan word het lastiger om je rijbewijs te halen Knipoog Vooral als je er een paar keer over doet....

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:38

De eisen voor het rijbewijs worden over 2 jaar ofzoiets verzwaard. Daarom zou ik voor het rijbewijs kiezen. Als je voor het veulen wel het geld hebt om het te onderhouden, kan je dat geld per maand ook eerst opzij zetten en daarna zelf eentje kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:11

noekie_smile schreef:
Allereerst bedankt voor de reactie. Maar ja dan heb ik mijn rijbewijs maar dan ik mag niet de auto van me vader gebruiken. En we krijgen ook geen eigen auto dus dan heb ik em en dan kan ik em nog niet gebruiken.

dan ga je toch vakantie werk voor je eigen auto doen?
Zo raar is dat niet hoor?

ik ging echt voor het rijbewijs, het word elk jaar duurder en het is reuze handig om te hebben, want dadelijk ga je ergens werken zonder goede ov verbinding, en dan?

En heb je wel tijd voor een veulen?
Verder hoort een veulen zoveel mogelijk op het land, samen met andere paarden dus kun je er toch niks mee.

Als je over een paar jaar werk hebt, koop jezelf een paard waar je meteen mee aan de slag kunt.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:46

Ik zou ook zeggen je rijbewijs.

Een veulen geeft flink veel kosten en je moet toch een keer je rijbewijs halen. En als het veulen nou is ziek wordt? Dan kostie wel meer dan een rijbewijs!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:54

rijbewijs... om de redenen die hierboven al staan. Je kunt ook sneller aan werk komen met een rijbewijs, met een veulen niet!

Plutinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:26

Een auto is ook duur om te hebben, dan gaat het sparen voor je veulen ook weer minder hard. Maar ja, ik heb zelf geen paardje en ik zou er heel erg graag eentje willen. Ik heb wel mijn rijbewijs en een leuke smart. Een eigen huisje met mijn vriendje en daarbij een hoge hypotheek, dus voor mij gaat het denk ik nog wel eventjes duren voordat ik een paardje aan kan schaffen.
Dus ik zou lekker doen wat je zelf graag wilt. Kijk je ouders betalen ook de incidentele kosten en die kunnen behoorlijk hoog oplopen. Meer dan dat je rijbewijs kost. (zou kunnen toch?)

Succes met wat je ook doet,

Groetjes Plutinda

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:41

Ik zou ook voor een rijbewijs gaan, dat kun je al vast maar hebben.
Is echt heel erg makkelijk, ik zou iig niet weten wat ik zonder zou moeten.
En vergis je niet in het kopen van een veulen, want zoals Runningkawa ook al aan gaf, ben ik van mening dat een veulen gewoon lekker met maatjes op de wei hoort. Dus de eerste 3 jaar heb je daar eigenlijk weinig aan. Gewoon een tijdje sparen tot je een paard kan kopen en lekker aan je rijbewijs beginnen zou ik zeggen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:38

noekie_smile schreef:

Nee, ik heb m'n eigen auto ook niet gekregen hoor... Daar is gewoon voor gewerkt en gespaard! (Naast studie en paard)
Een rijbewijs halen en vervolgens nooit rijden is niet echt slim, maar je ouders zullen je je rijbewijs toch niet aanbieden als je vervolgens nooit hun auto mag lenen? Heb het daar maar eens over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:43

Mm, ik heb ook mijn rijbewijs gehaald en daarna nooit gereden.

ik heb mijn rijbewijs zelf moeten betalen en een autotje dus ook.
maar ik werkte toen niet zo ver van huis, dus vond een auto kopen niet nodig.
Mijn moeders auto kreeg ik niet, want die had ze zelf nodig.
En ook mijn broers kregen de auto niet, het was bij ons heel simpel wil je autorijden koop je er maar 1.
dus het is niet zo vanzelfsprekend dat je in de auto van je ouders mag rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:17

Ik zou toch zeggen rijbewijs!!! Ik heb 'm zelf gelijk gehaald toen ik 18 was en het is toch heeeel handig. Stel dat er iets gebeurd, kan jij altijd in de auto springen (heb nu al een aantal keer moeder met lekke band Haha! opgehaald, en ook een keer toen mijn oma naar het ziekenhuis moest en er niemand kon rijden gereden). Een veulen kan je altijd nog kopen. Wacht anders een jaar, haal je rijbewijs EN ga sparen en koop volgend jaar een jaarling Haha! ben je gelijk uit Tong uitsteken

een paard is heel leuk, maar kan altijd nog. hoe jonger je bent als je je rijbewijs haalt, hoe sneller je het leert. en geloof me, ik dacht ook van ach wat heb ik eraan maar het is echt een zegen.

Shettiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:48

RIJBEWIJS.
Ik heb een pony gekocht en als ik dat geld aan mijn rijlessen had gestoken had ik nu een rijbewijs gehad en kon ik in de auto van mijn man rijden.
Wat heb ik er spijt van gehad,zeg.
Nu hebben we voorlopig geen geld voor een rijbewijs.

Dus ga voor dat rijbewijs.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:55

Ik had mijn paard(en) ook eerder als het rijbewijs, maar als ik jou was zou ik toch eerst het rijbewijs halen.

Toch ook veel makkelijker als je straks een paard hebt... dan tuf je er zo heen.
En er zijn gerust goedkope auto's te krijgen.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:07

Ik ga ook voor het rijbewijs. Volgens mij zijn alle redenen al wel aangegeven.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:08

Voor het geld wat een rijbewijs kost kun je auto en een veulen kopen. Ik zou het wel weten dus!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:12

Altijd rijbewijs kiezen!
Zometeen ben je klaar met je studie en wil je een baan zoeken, dan is het hebben van een rijbewijs vrijwel altijd een enorme pré!

Moet je voorstellen dat je zometeen klaar bent met studeren, een jong paard hebt wat onderhouden moet worden en nauwelijks aan een fijne baan kunt komen. Op zo'n moment kan je het ook niet halen omdat je met de kosten voor je paard zit en dan kom je in een vicieus cirkeltje waar bijv. Stef hier op Bokt ook een poos mee te maken heeft gehad.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:16

Rijbewijs!

Veulens kosten weinig in de aanschaf en zijn duur in het onderhoud, rijbewijs andersom. Ookal ga je niet direct zelf rijden, dat ding blijft wel geldig. Als je de kosten van een veulen per maand zijn in een jaar meer dan de kosten van de aanschaf van een veulen.
Dus je haalt nu je rijbewijs, spaart een jaar en kan een dan veulen kopen. (of een wat ouder paard waar je gelijk op kan rijden )

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:18

Zeker rijbewijs!!!
Ik heb ongeveer hetzelfde aanbod als jij gekregen toen ik 18 werd. Ik kreeg mn rijbewijs, mits ik zelf achter een rijschool aanging en alles ging regelen. Toendertijd woonde ik in Parijs, en zag het niet zitten om met een lesauto het drukke Parijs in te moeten.
Toen ik 19 werd had ik er nog niks aan gedaan, en heeft mn vader het aanbod ingetrokken. Wat een spijt heb ik daarvan gehad!!!! Bloos!
Maarja, enkele jaren later werd het aanbod vernieuwd, en ben ik meteen de dag erna rijscholen gaan bellen!! Haha! Nu heb ik het een jaar, en het is echt super!!! Je vind vast wel ergens een tweedehands autootje dat moet het probleem niet zijn. Rijlessen worden elk jaar duurder en duurder, ik zou er dus zeker nu voor gaan! Een veulen kan je altijd nog kopen, zeker als je dalijk werkt enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:40

Rijbewijs!

Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik 18 was en heb er al een heleboel aan gehad. In eerste instantie voor mijn baan op de manege (nauwelijks met OV te bereiken), maar later ook voor andere bijbaantjes. Er komen gewoon zoveel meer dingen binnen bereik als je je rijbewijs hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:15

Nogmaals: rijbewijs

Dat is een eenmalige aanschaf, met een paard blijf je kosten hebben en wordt het dus lastig verder te sparen voor je rijbewijs. Koop lekker later een paard joh, en ga nu eerst lekker autorijden!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:20

Ik geloof dat het wel duidelijk is Tong uitsteken Maar ook ik zeg Rijbewijs