Welke laarzen: Petrie of Cavallo ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:25

Biij ons in de winkel krijgen we meer klachten over petri. Niet alleen de laars zelf, maar ook voordat de klant er de winkel mee verlaat. Niet kloppend maatwerk enz.

Ikzelf heb de Cavallo Piaffe, een hogere boog is bij mijn korte pootjes geen gezicht. En het voetbed zit geweldig. Pas even mijn oude laarzen aangehad, die zaten echt verschrikkelijk in vergelijking tot deze.

guzziwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 02:05

petrie en cavallo schelen qua prijs best wel,van petrie hebben ze nu anky laarzen, met rubber zooltjes, 6 cm hoge dressuurboog, rundleer (maar wel erg soepel aanvoelend!!) hele mooie dressuurlaarzen,voor 300 euro, als je ze geheel op maat laat maken ben je 66 euro extra kwijt maar dan heb je wel een paar prachtige laarzen op jouw maat> bij cavallo beginnen die laarzen volgens mij pas bij 350 euro.in de winkel werd mij verteld dat waarschijnlijk de komende jaren de prijs van de anky's omhoog zal schieten (in verhouding is hij wat laag namelijk) ik was op zoek naar een petrie elite maar dan met hogere dressuurboog en rubber zolen >de elite was al 350 euro en dan kwam dat er nog bij, had ik nog genees maatwerk en was ik al een vermogen kwijt, toen bleek dat de ankys dit allemaal al hadden. Er is trouwens ook een kalfsleren uitvoering van die is wat duurder.
veel plezier met je laarzen alvast!!!!!

guzziwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 02:06

oh,ja er zit ook nog een comfort voetbed in!!!!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 10:27

guzziwoman schreef:
petrie en cavallo schelen qua prijs best wel,van petrie hebben ze nu anky laarzen, met rubber zooltjes, 6 cm hoge dressuurboog, rundleer (maar wel erg soepel aanvoelend!!) hele mooie dressuurlaarzen,voor 300 euro, als je ze geheel op maat laat maken ben je 66 euro extra kwijt maar dan heb je wel een paar prachtige laarzen op jouw maat> bij cavallo beginnen die laarzen volgens mij pas bij 350 euro.in de winkel werd mij verteld dat waarschijnlijk de komende jaren de prijs van de anky's omhoog zal schieten (in verhouding is hij wat laag namelijk) ik was op zoek naar een petrie elite maar dan met hogere dressuurboog en rubber zolen >de elite was al 350 euro en dan kwam dat er nog bij, had ik nog genees maatwerk en was ik al een vermogen kwijt, toen bleek dat de ankys dit allemaal al hadden. Er is trouwens ook een kalfsleren uitvoering van die is wat duurder.

Ik heb ook cavallo laarzen 3 maanden geleden gekocht ze waren 259,95.. Maar ik had er nog wat afgekregen.. Dus ze zijn iets duurder dan de Petrie Perfect

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:20

guzziwoman schreef:

Het simpelste model laars van Cavallo is 199.95, gaat dus gelijk op met de Petrie's

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:49

imker schreef:
Daar ben ik het geheel mee eens. Mijn vriendin heeft Petries, keer of 30 gebruikt en die zijn al aan het slijten aan de binnenkant en mijn Cavallo's van 3 jaar oud (intensief gebruik) zijn nog als nieuw.

Dat kan komen door een nieuwe, milieuvriendelijke en verplichte, verfwijze, miss hebben de nieuwere cavallo's dat net zo goed.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:35

petrie Anky. De Cavallo vind ik persoonlijk niet zo fijn.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:29

Na 13 jaar toch maar weer eens de vraag; hoe ervaren jullie (nu) het verschil tussen Petrie en Cavallo. Cavallo lijkt toch gunstiger voor de portomonaie als ik de insignis vergelijk met bv de subliem of de superior van Petrie.

s0173957

Re: Welke laarzen: Petrie of Cavallo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:24

Ik heb de Cavallo Piaffe plus, al 15 jaar ondertussen.
Ik heb er voor thuis en voor op wedstrijd, 2 weken geleden pas nieuwe besteld.
Ben nu aan m'n 4de paar toe, eerste paar heb ik 5 jaar geleden (dus na 10 jaar!) vervangen.
Ik merk dat ik nu zo om de 5 jaar moet doorschuiven, maar dat wil dus zeggen dat ik met 1 paar 10 jaar doe (5 jaar als wedstrijdlaars en 5 jaar als trainingslaars, met af en toe eens herstelling van rits en gaatjes waar ze doorzakken aan de binnenzijde), met gemiddeld 2-3 paarden per dag.
En eens trainingslaars moet ik toegeven dat ik ze heel slecht onderhoudt...

Dus qua kwaliteit is Cavallo echt top... maar kost natuurlijk wel een hele smak geld (€829 voor m'n laatste paar).

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:37

Zo dan, heb je ze met goud en diamantjes laten inleggen :+ :Y)

s0173957

Re: Welke laarzen: Petrie of Cavallo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:59

De piaffe plus kost gewoon zo veel...