zadelkeuze hmmm, lastig...meningen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:36

Ik heb een stubben colombo geloof i, dat is vz neigend naar dressuur. Nou dat ding is al weet ik het hoe oud, maar hij ziet er uit als nieuw! En erg kleurvast, dat is bv bij een nieuwe kieffer niet het geval..

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:38

eveline_B schreef:
Gekke vraag tussendoor misschien.
Kan een wintec net zo fijn zijn in gebruik als 1 van deze zadels? Ik begrijp dat ze zoiezo sneller zullen slijten, maar ze zijn wel enorm veel goedkoper.

Ik vind wintec zeker een goede optie, net als thorogwood! Goed te onderhouden, super licht en ze slijten zeker niet zo snel! Plus... je hebt als een wintec dressuur v.a 380,- nieuw! Nadeel van kunsstof is dat je leren laarzen zo ontzetten piepen op je zweetbladen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 02:38

eveline_B schreef:
Gekke vraag tussendoor misschien.
Kan een wintec net zo fijn zijn in gebruik als 1 van deze zadels? Ik begrijp dat ze zoiezo sneller zullen slijten, maar ze zijn wel enorm veel goedkoper.

Nee! Absoluut niet, voor geen centimeter . Kunststofzadels hebben alleen het grote voordeel dat je er helemaal niks aan hoeft te onderhouden, maar buiten dat heb ik er geen enkel voordeel aan ontdekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:09

Heb ook een moeizame zoektocht naar een ander zadel onlangs gehad. Heb ook de merken die je noemt geprobeerd, ben uiteindelijk uitgekomen op een 2e hands Passier Grand Gilbert voor 900 euro.

Ontzettend fijn zadel, bamboe boom, perfekte pasvorm. Mijn paard reageert ook heel fijn sinds dit zadel op zijn rug ligt.

Als dit binnen je budget valt, misschien te proberen?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 19:55

Ik heb geloof ik net een Daaleman gekocht Haha! . Mits het past natuurlijk. Dank jullie wel voor de goede adviezen. Meer ervaringen zijn welkom, want die kan ik natuurlijk nog gebruiken als het niet past .

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:39

Je koopt toch niks als het niet past!?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 20:36

Graag meer ervaringen (deal ging toch niet door).

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:28

Er zijn vast nog wel meer mensen met ervaringen voor mij op bokt. Haha!