Nav zoektocht naar paard -> wat vind jij qua prijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:59

Sjuimpje schreef:
Shetlanders zijn een last,
geen hobby Haha!

(Wederom ben ik ervaringsdeskundige Tong uitsteken )

Boos! Tong uitsteken

Geen beter paard dan een shet. Heb d'r een staan die 2 maanden onder het zadel is en al een B proef(oke, wel AB-pony's) kan lopen. Keurig nagevelijk. Ik krijg van haar een beter gevoel dan van menig KWPNer.
Oke, helaas zijn ze te klein voor de meeste mensen, maar anders wist ik zeker dat veel meer mensen er serieus mee reden!

Oke, ontopic:
Een goed paard is een paard die bij jou en jou doel past. Een goed paard hoeft dus niet perce een Z paard of hoger te zijn. Imo mag een goed paard best wat kosten. Ik ga er dan van uit dat je dat paard jaren houd en gewoon veel plezier van wilt hebben. Je steekt er zo veel geld kwa onderhoud in dat de aanschaf eigenlijk bijna in het niets valt.
Ik zou niet weten wat ik met een KPWNer zou moeten hoor, voor mij is zo'n paard minder 'waard' dan een shetlandmerrie met goed papier, knappe gangen en een fijn karakter.

Shettiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:59

Waarom zou een recreatie paardje geen papieren nodig hebben??
Je wil toch een goed gefokt paard,tuurlijk zijn er ook goede paarden onder de papierloze paarden.(ik wil niemand tegen zijn schenen trappen)

KWPN-paarden zijn absoluut niet mijn paarden, net als Dennis ga ik voor Shetjes. Maar ook van mijn toekomstige Shet verwacht ik een goed papier en een goede gezondheid. Ook al zou die bij mij alleen "maar" voor de wagen lopen en geknuffeld worden. Ik verwacht van mijn toekomstige Shet geen wereldtitels,maar een fijn maatje.
En de prijs....een goed opgeleide Shet is het waard

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 14:37

Dat komt omdat ieder zijn eigen smaak heeft.
Ik kan me voorstellen dat als je gewoon van paardrijden geniet, maar dat gewoon voor de ontspanning wil doen, je niet perse een paard met papier hoeft, en dat het best een klein mankementje mag hebben.

Ik kan me daarbij ook voorstellen dat andere weer wel dat papier willen en een paard zonder mankementje. De een vind dat belangrijk de ander niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:49

waarom moet een recreatiepaard zo duur zijn?
ik heb die van mij voor minder dan 1000 euro te koop staan omdat ik goed tehuis belangrijker vind dan prijs
als ik 3000 euro zou vragen heb ik volgens dit topic dus meer kans op geinterresserden?????

en mijn paard is zeker geen lelijkerd
het is een onwijs leuk dier om te zien !
dus dat vind ik klinklare onzin
hij heeft ook nog eens een goed papier en is allround aangereden

voor de recreatieruiter vind ik het overigens ook niet onbelangrijk om er een papier bij te hebben
omdat je dan tenminste zeker weet hoe oud het beestje is
en wat ie precies heeft gelopen
een paard zonder papieren kan 10 keer van naam zijn veranderd, en is(volgens verkoper) ook vaak n aantal jaar jonger als dat ie werkelijk is
dus wat dat betrefd zijn er wel degelijk recreanten die papier op prijs stellen

ik denk dat als je goed zoekt, je voor 3000 euro zeer zeker wel een leuk paardje ertussenuit kan pikken
je moet alleen goed zoeken
en vooral bij mensen kijken die ze beu zijn , of door omstandigheden moeten verkopen
of rechtstreeks van fokkers..
het ligt een groot deel aan de ruiter of het werkelijk ook een topper word..
een goed paard onder een matige ruiter zal minder ver komen als onder een goede ruiter ..
maar het mindere paard zal met die goede ruiter ook een heel eind komen
de echte toppers heb je niet voor 3000 euro
maar ik denk ook niet dat die handel voor jou is weggelegt
dat is iets voor professionele sportstallen
door hun naam alleen al leveren de paarden die ze hebben 3x zoveel op!
ik denk dat als je recht van de wei gaat kopen je voor 2000 euro zelfs al iets leuks kan vinden wat je na het inrijden en evt wat concoursen, voor 4000 of meer kunt verkopen ...
kopen is geen kunst, maar verkopen .. je moet de juiste manieren gebruiken om klanten te trekken
je moet kopen waar de vraag naar is..
heb jij een goed netwerk?
of ben je een onbekende particulier?

ik ken iemand die de ballen verstand heeft van paarden, maar wel goed kan handelen, en de juiste contacten heeft
dat gaat hem dus ontzettend goed af!
hij kent n aantal grote handelaren en contactpersonen , en koopt zo dus de paarden naar de wens van de klant
dat moet je kunnen
dat is helaas niet voor iedereen weggelegt

als particulier moet je geluk hebben dat dat ene paard wat je hebt, ook naar de wensen is van de klanten die jij aantrekt !
heb je meerdere paarden, dan kun je aan de wensen van meer klanten voldoen , en komen ze misschien ook eerder kijken
vooral als ze een eindje moeten rijden ervoor
voor een paard komen ze minder snel als voor een aantal paarden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:38

als ik zo hier al die prijzen zie heb ik mijn kwpn paard van olivi toch voor een prikkie gekocht Tong uitsteken Al wist ik wel dat afstammingen van olivi's meer waard zijn omdat ik hem voor minder gekregen heb omdat hun een goed tehuis belangrijker vonden dan geld en ze er nu dus dik verlies op gemaakt hebben. Maar ik spreek dus uit ervaring, je kunt zeker wel een goed paard kopen voor een leuk bedrag, ligt er maar net aan bij wie je hem koopt

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:49

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor paard je zoekt. Bijv. een getalenteerd dressuurpaard kost over het algemeen heel wat meer dan een getalenteerd endurancepaard. Dat komt natuurlijk ook omdat endurance ruiters eerst elk dubbeltje omdraaien, die leggen geen € 15.000 neer voor een goed paard. Onze paarden moesten natuurlijk nog 'beginnen', maar hadden het zeker in zich, en die hebben we toch voor een redelijk normale prijs gekocht.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:39

Ik ben het helemaal met Katja eens!